HRC0665/1 - Alustame algusest: lõimitud aine- ja keeleõpe 1. klassis
Toimumise aeg
22.03.2024 - 05.06.2024
Registreerimise tähtaeg
21.03.2024
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25 Tallinna Ülikool
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 80 tundi, iseseisevõpe 76 tundi)
Sihtgrupp
klassiõpetajad, kes alustavad tööd 1. klassis, kus minnakse üle eestikeelsele õppele
Eesmärk
Saada tuge eestikeelsele õppele üleminekuks, kujundada esmane valmidus tööks 1. klassis lõimitud aine- ja keeleõppes erinevate vajaduste ja isiksuseomadustega õpilastega, kujundada pedagoogilis-psühholoogilisi ja ainedidaktika alaseid pädevusi, osata luua soodsat õpikeskkonda, olla valmis enesearenguks ja pidevõppeks.
Sisu
Õpetamise üldised põhimõtted I kooliastmes. Õpetaja roll õpilase arengut toetava õpikeskkonna kujundamisel. Autonoomsus ja struktureeritus kui õppimist toetava õpikeskkonna olulised komponendid. Hindamine, sh õppijate põhivajadusi ja juurdekasvuuskumusi toetav õppeprotsess. Lõimitud aine- ja keeleõppe üldised põhimõtted ja viisid: õppe- ja kasvatustegevuse kavandamine, korraldamine. Perioodi planeerimine. Projektõpe. Keele arengu etapid. Keelemudelid. Klassijuhtimise viisid. Rutiintegevused. Koostöine õpe. Rühmapõhine õpe. Lõimitud aine- ja keeleõppe sisu, õpioskuste lõiming, praktilised näited tööks. Keele, matemaatika, loodusõpetuse, kunsti, tööõpetuse ja muusika lõimitud õpe. Õppekeskkonna kujundamine: õppevara, seinamaterjal, töö keskustes, õuesõpe. Keele ja muusika seosed I kooliastmes. Loovharjutused muusikaga kõnele ja liikumisele. Lapse õppimise ja arengu toetamine (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemise roll õppimisel ja õpetamisel. Haridusliku erivajaduse äratundmine ja märkamine, õpi- ja käitumisraskustega õppija, esmane sekkumine ja toetamine. Erinevad õppekavad toetamaks HEV last tavakooli tingimustes. Refleksioon ja professionaalne enesearendamine. Õpetaja kutsestandard ja tegevuste hindamine. Õpetaja eneserefleksioon
Õpiväljundid
teab lapse arengust ja õppimise iseärasustest ja kasutab neid teadmisi erinevate võimete ja isiksuseomadustega õpilaste toetamisel 1. klassis; klassiõpetajana kavandab ja analüüsib õppeprotsessi 1. klassis LAK-õppe põhimõtetest lähtuvalt; kujundab õpilasi motiveeriva õpikeskkonna; kujundab ja reflekteerib oma professionaalset arengut pedagoogina.
Eeldused
erialane magistrikraad
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika,
võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt
eraldumise võimalusi jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 3 aastat, valdkonnas tegustemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Lõpetamistingimused
Kursuse läbimiseks tuleb osaleda vähemalt 60 tunni ulatuses õppesessioonidel ja täita kõikide moodulite iseseisvad tööd. Moodulite ja ainedidaktikate iseseisev töö vastavalt õppejõu antavale lähteülesannetele (töökava koostamine, õppematerjali loomine, tunnivaatlus ja analüüs, HTM riikliku eesti keelele ülemineku õppenõustamise kasutamine).
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Ene Hiiepuu, Maire Kebbinau, Mare Müürsepp, Kristin Binsol, Monika Pullerits
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, 5020044, kyllira@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
15
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
22.03.2024 | - | I sessioon 22.-23.03.2024 | ||
24.04.2024 | - | II sessioon 24.-26.04.2024 | ||
17.05.2024 | - | III sessioon 17.-18.05.2024 | ||
05.06.2024 | - | IV sessioon 5.06.2024 |