HRC0678/1 - Koostöise õppimise toetamine üldhariduskoolis
Toimumise aeg
25.04.2024 - 29.08.2024
Registreerimise tähtaeg
25.04.2024
Toimumise koht
Rakvere, Tammiku 13, Villa Theresa
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 56 tundi, iseseisevõpe 100 tundi)
Sihtgrupp
üldhariduskooli õpetajad ja töötajad
Eesmärk
õppida koostöiselt töökohal eestikeelsele haridusele üleminekul, kohaneda õpetaja rolli ja haridusasutusega, väärtustada õpetajaks olemist kui kestvat professionaalset arengut ja ennast kui õpetajat.
Sisu
I Koostööoskuste kujunemine organisatsioonis
Koostöise õppimise olemus. Koostöine õppimine kui võimalus toetada professionaalset arengut, kohanemist ja muutumise protsesse. Õpetaja roll, kutseeetika. Kohanemine haridusasutusega. Haridusasutus kui organisatsioon ja organisatsiooni kultuur. Koostöö ja seda mõjutavad tegurid. Koostöö- ja suhtlemisvalmidus eri sihtgruppidega. Töö lastevanematega, usaldussuhte loomine ja hoidmine (sh koosolekute ülesehitamine, ettevalmistamine, läbiviimine). Koostöövõimalused kolleegidega. Töö planeerimine pikemaks perioodiks, oma aja planeerimine. Hindamine, tagasiside ja selle planeerimine.
II Grupi juhtimine ja toimetulek ebakohase käitumisega
Klass kui grupp, grupiprotsesside juhtimine, grupisuhete kujundamine, liidrioskuste arendamine. Distsipliiniprobleemide lahendamise hierarhia eri tasandid. Ebakohase käitumise põhjused ja eesmärgid. Erivajadustega laste märkamine. Ennastjuhtiva käitumise kujundamine. Konkreetsed strateegiad ja õpetaja eneseanalüüs. Õpetaja efektiivne enesekehtestamine: selge eneseväljendus, aktiivne kuulamine, probleemide lahendamise oskus. Õpetaja verbaalne ja mitteverbaalne käitumine. Keel ja kõne. Kehakeel.
III Eneseanalüüs. Õpikeskkonna kujundamine ja motivatsiooni toetamine
Eneseanalüüsioskused arengu suunajana, enesehindamise võimalused. Analüüsi 3 aspekti: iseenesest, tegevusest ja õpilasest lähtuv. Küsimused analüüsimisel: protsessile suunatud, tulemusele suunatud. Õpimotivatsioon soodsa õpikeskkonna kujundamisel. Eesmärkide seadmine ja tulemuste kavandamine. Tagasiside andmine õpilastele, tunnustuse jagamine. Ebaõnnestumise muutmine motiveerivaks tagasisideks. Toimivad ja mittetoimivad motivatsiooni strateegiad.
IV Professionaalne areng. Ühe tööaasta analüüs. Edasise arengu kavandamine.
Õpiväljundid
Mõistab koostöist töökohal õppimise tähendust üldhariduskoolis ja selle mõju individuaalsele õppimisele, teadvustab õpetaja rolli ja on kohanenud haridusasutusega, teadvustab koostöövajadust ja -võimalusi eri osapooltega, annab tagasisidet ja jagab tunnustust, teab toetavate õpikeskkondade loomise võimalusi, mõistab ennast kui suhtlejat ja enda rolli eri suhtlussituatsioonides, arendab ja kasutab enda liidrioskusi, analüüsib ennast õppijana ja õpetajana, on valmis isikliku professionaalse arengu juhtimiseks.
Eeldused
töötamine üldhariduskoolis
koolitaja kompetentsus
Koolituse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Osalemine õppesessioonidel ja pidev eneseanalüüs
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Sigrid Melts ja Mari Mäekivi
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse läbiviimist rahastab Haridus- ja Teadusministeerium
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Viktoria Bubukin, 55562236, viktoria.bubukin@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
18
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
25.04.2024 | 10:00-16:15 | Mari Mäekivi | ||
26.04.2024 | 10:00-16:15 | Mari Mäekivi | ||
30.05.2024 | 10:00-16:15 | Mari Mäekivi | ||
31.05.2024 | 10:00-16:15 | Mari Mäekivi | ||
15.08.2024 | 10:00-16:15 | Sigrid Melts | Aqva Spa Hotell, Rooma II saal | |
16.08.2024 | 10:00-16:15 | Sigrid Melts | Aqva Spa Hotell, Rooma II saal | |
28.08.2024 | 10:00-16:15 | Sigrid Melts | ||
29.08.2024 | 10:00-16:15 | Sigrid Melts |