TKC0019/3 - Kutseõpetaja kohanemisaasta esmane kutsepedagoogiline koolitus

Kursus toimub kord kuus reedeti: 16.10, 13.11, 4.12, 15.01, 19.02, 18.03, 15.04, 27.05.

Toimumise aeg

16.10.2015 - 27.05.2016

Toimumise koht

Tallinn

Maht

104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 64 tundi, iseseisevõpe 40 tundi)

Sihtgrupp

pedagoogilise ettevalmistuseta kutseõpetajad

Eesmärk

Omandada esmased teadmised ja oskused ning kujundada hoiakud tööks kutseõpetajana; olla valmis end professionaalselt arendama ja elukestvas õppes osalema.

Sisu

I Õppimine. Õppimise käsitusi. Õpioskuste kujunemine. Õpimotivatsioon. Õppimist soodustava keskkonna loomine. Õppija individuaalsus ja sellega arvestamise võimalusi.
II Õppeprotsessi kavandamine- õppekavast tunnikavani. Kutseõppe korraldus. Õppekeskkond ja õpivara kutseõppes. Õppetegevuse dokumenteerimine, kutseõpetaja dokumentatsioon. Väljundipõhise õppe alused. Kooliõppekava koostamise põhimõtted. Mooduli rakenduskavade koostamine ja arendus. Üldõpingute ja võtmepädevuste lõimimine erialaõppes
III Õpetamine. Kutseõpetaja rollid õppe-kasvatusprotsessis. Esmakursuslaste kohanemise toetamine. Õppimist mõjutavad psühholoogilised tegurid. Mõjutusvahendid. Juhendamine ja mentorlus. Teooriatunni ettevalmistamine ja läbiviimine. Praktilise tunni ettevalmistamine ja läbiviimine. Teooria- ja praktikaõppe lõimimine. Õppe- ja hindamismeetodite rakendamine. Iseseisva töö planeerimine ja juhendamine. Õpiväljundite saavutatuse hindamine, sh kujundav ja kokkuvõttev hindamine. Õppematerjalide koostamine. Infotehnoloogia vahendite kasutamine õppeprotsessis. Praktilise õppe ja praktika ettevalmistamine, läbiviimine, juhendamine ja hindamine.
IV Kutseõpetaja professionaalne areng. Kutseõpetaja töö tulemuslikkuse hindamine. Õpetaja enesehindamine. Õpetaja kutse-eetika. Inimväärtused kasvatuse alusena. Võrgustikud ja koostöö kutseõppes.

Õpiväljundid

mõistab kutseõppe korraldust ning kutseõpetaja rolle ja vastutust õppe-kasvatusprotsessis; planeerib ja viib läbi õppetunde ning hindab õppijate õpiväljundite saavutamist õppekavast lähtuvalt; analüüsib enda tegevust õpetajana kvalifikatsiooninõuetest lähtuvalt; mõistab enda professionaalse arengu olulisust, on valmis õpinguid jätkama ning ennast pidevalt iseseisvalt eri- ja tööalaselt täiendama

Eeldused

Keskharidus (sh kutsekeskharidus v kutseharidus keskhariduse baasil),
töötamine kutseõpetajana

koolitaja kompetentsus

vähemalt magistrikraad hariduse valdkonnas ja täiskasvanute koolitamise kogemus

Lõpetamistingimused

I arenguseminar: Kutseõpetaja kohanemisaasta põhimõtted, protsess, tegevuskava ning tööd alustava kutseõpetaja rollid ja vastutus kohanemisaastal. Mentorluse olemus ja mentorprotsess kutsekoolis, mentori rollid ja vastutus kohanemisaastal. Kutseharidus ja –koolitus Eestis, muutused kutseõppes. Kutseõpetaja karjäärimudelid ja õppimisvõimalused. Kutseõpetaja eneseanalüüs lähtuvalt kvalifikatsiooninõuetest.
II arenguseminar: Reflektsioon oma tööle kutseõpetajana või mentorina. Arengutrendid kutseõppes. Tunnivaatlus ja –analüüs.
III arenguseminar: Kohanemisaasta, sh koolitusprogrammi refleksioon ja tagasiside. Refleksioon tunnivaatlustele. Arengumappide esitlemine.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

MA Sirje Rekkor, MA Heidi Paju , MA Reeli Liivik, Virve Kinkar, MA Piret Lilover, Anne Kersna jt

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hind sisaldab käibemaksu)

Korraldaja

Haridusinnovatsiooni keskus, Sirje Ideon , 6199527, kutseaasta@tlu.ee