HRC0723/1 - Vaimne tervis ja turvalisus koolikeskkonnas
Toimumise aeg
26.09.2024 - 30.12.2024
Registreerimise tähtaeg
26.09.2024
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn
Maht
104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 64 tundi, iseseisevõpe 40 tundi)
Sihtgrupp
haridustöötajad, sh juhid, õpetajad, tugispetsialistid, noorsootöötajad
Eesmärk
Omandada teadmised õpilaste vaimse tervise probleemide märkamiseks koolis, oskused nendega toimetulekuks ja esmaseks sekkumiseks koolikeskkonnas, et toetada õpilaste terviklikku arengut.
just tema vajadustest lähtuvalt; õppida oma tervist hoidma ja
läbipõlemist ennetama.
Sisu
Õpilaste vaimne tervis, vaimse tervise probleemid, probleemide varajane märkamine. Vaimse tervise toetamise võimalused koolis. Tervise hoidmine kuidas seda läbiva teemana ja milliste ainete kaudu õpilastega käsitleda. Turvaline õpikeskkond käitumisprobleemide ennetamine, olukorrale sobivad suhtlusviisid, distsipliiniprobleemide lahendamine. Toimetulek agressiivse käitumisega (Verge metoodika). Lapsevanematega koostöö. Õpetaja füüsiline, vaimne ja emotsionaalne tervis, läbipõlemise ennetamine.
Õpiväljundid
Märkab õpilaste vaimse tervise probleeme ja rakendab esmast sekkumist, vajadusel suunab edasi valdkonna spetsialisti poole; loob turvalise õpikeskkonna, ennetab või lahendab
käitumisprobleeme, valib olukorrale sobivaid suhtlemisviise; teab, kuidas hinnata ja hoida enda tervislikku (eelkõige vaimse tervise) seisundit, oskab ennetada läbipõlemist; koostab õppematerjale ja käsitleb õpilastega tervise (sealhulgas vaimse tervise) hoidmisega seotud teemasid; on teadlik valdkonna võrgustikutöö võimalustest toetada õpilast vaimse tervise probleemide korral.
Eeldused
haridusasutuses töötamine
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise
kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus
vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusasutuse juhtimisest ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Kursuse kontaktõpe on loengute ja seminaride vormis. Viimases moodulis külastatakse Laste vaimse tervise keskust ja Tallinna perekeskust, et tutvuda õpilaste vaimse tervise uuringute ja ravivõimalustega, lastele suunatud loovteraapia võimalustega ning koostöö võrgustikega (sh nähtu kokkuvõte, reflektsioon). Moodulite vahepeal teevad kursusel osalejad käsitlusel olnud või käsitlusele tulevatest teemadest lähtuvalt iseseisvat tööd (vajalike materjalide iseseisev läbitöötamine ja reflektsioon kaasõppija(te)ga; ja juhtumianalüüsid (sh arutelu rühmas, teiste juhtumite tagasisidestamine eDidaktikumis). Lõputöö: paaristööna ühe õppetunni materjali koostamine tervise teemade käsitlemiseks õpilastega. Kodutöö nõudeid selgitatakse teisel kohtumisel, konsultatsioonid toimuvad õppesessioonide vältel.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
MA Lii Lilleoja, MSc Õnne Uus, , MSc Airiin Demir
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Lii Lilleoja, lii.lilleoja@tlu.ee
Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, kyllira@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
15
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
26.09.2024 | - | I moodul 26.-27.09.2024 | ||
23.10.2024 | - | II moodul 23.-24.10.2024 | ||
19.11.2024 | - | III moodul19.-20.11.2024 | ||
16.12.2024 | - | IV moodul 16.-17.12024 | ||
30.12.2024 | - | V moodul 30.12.2024 |