IKC0069/36 - Mentorlus – arengut toetav koostöö
Toimumise aeg
25.09.2024 - 27.02.2025
Registreerimise tähtaeg
21.10.2024
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool, Terra õppehoone, ruum T-415
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 56 tundi, iseseisevõpe 100 tundi)
Sihtgrupp
mentorid
Eesmärk
mõtestada kutseaastat ja mentorlust kui töökohal õppimise võimalust, mõista enda rolli ja tegevusi mentorina, osata toetada algaja õpetaja kohanemist ja professionaalset arengut
Sisu
I Õpetajaks kujunemine ja haridusasutusega kohanemine
Mentorluse mõiste. Mentorlus kui koostöine õppimine. Mentorlus kui võimalus toetada professionaalset arengut, kohanemist ja muutumise protsesse. Mentorluse roll õppijakeskses koolis. Kutseaasta eesmärgid kutseoskuste arendamises ja õpetajaks kujunemisel. Professionaalse arengu seaduspärasused. Mentori roll ja ülesanded. Mentori rollipilt. Mentori tegevused kohanemise ja professionaalse arengu toetamisel. Õpetajast mentoriks. Täiskasvanu kui õppija, õpetaja kui õppija. Täiskasvanu õppimist mõjutavad tegurid. Muutunud õppimise tähendus. Õppimise protsess. Õpimotivatsioon. Eneseanalüüs õpetaja professionaalses arengus.
II Mentorlus kui dialoog
Mentorlus kui koostöö. Usaldussuhte ülesehitamine. Nõustamisprotsess ja nõustaja põhioskused. Eetilised küsimused nõustamisel. Arenguvestluse ettevalmistamine ja läbiviimine. Mentori sotsiaalne kompetentsus: suhtlemisoskused ja enesekohased oskused. Aktiivne kuulamine, küsimuste esitamine. Kokkuvõtete tegemine. Minakaitse vältimine. Suhtlustasandid. Suhtlemistõkked. Tunnete juhtimine.
III Mentor professionaalse arengu toetajana
Mentori tegevused professionaalse arengu toetamisel. Vaatlus. Vaatluse eesmärgid ja fookus. Vaatluseelne ja vaatlusjärgne vestlus. Professionaalset arengut ja motivatsiooni toetav tagasiside. Videotagasiside.
IV Mentor kui õpetaja ja õppija
Mentorlus kui protsess. Mentori tegevused erinevatel etappidel. Mentori metaoskused. Mentori ja õpetaja enesehoid. Enesehinnangu toetamine ja läbipõlemise vältimine. Mentori enesehindamine. Supervisioon õpetaja ja mentori töös.
Õpiväljundid
mõistab mentorluse tähendust haridusorganisatsioonis ja selle mõju individuaalsele õppimisele, teadvustab mentori rolli ja enda kui mentori tegevusi kolleegi professionaalse arengu toetamisel, mõistab ennast kui liidrit, head suhtlejat, kasutab dialoogi mentorsuhtes, analüüsib ennast õpetaja, uurija ja mentorina, toetab mentee eneseanalüüsi, viib läbi vaatluse eelset ja järgset vestlust ning annab professionaalset arengut toetavat tagasisidet.
Eeldused
vähemalt 3- aastase töö- ja arendustöö kogemusega tegevõpetajad
õpikeskkond
Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Osalemine õppesessioonidel. Mentori töö analüüs kutseaastal. Iseseisvate tööde sooritamine
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Kaia Lainola, Mari-Mall Feldschmidt
Kursuse hind
599 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Viktoria Bubukin, viktoria.bubukin@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
14
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
23.10.2024 | 10:00-16:15 | Kaia Lainola | T-415 | |
24.10.2024 | 10:00-16:15 | Kaia Lainola | T-415 | |
20.11.2024 | 10:00-16:15 | Mari-Mall Feldschmidt | T-415 | |
21.11.2024 | 10:00-16:15 | Mari-Mall Feldschmidt | T-415 | |
10.12.2024 | 10:00-16:15 | Kaia Lainola | T-415 | |
11.12.2024 | 10:00-16:15 | Kaia Lainola | T-415 | |
26.02.2025 | 10:00-16:15 | Mari-Mall Feldschmidt | T-412 | |
27.02.2025 | 10:00-16:15 | Kaia Lainola ja Mari-Mall Feldschmidt | T-412 |