AYC0277/1 - Sotsiaalsed trendid maailma hariduses

Kursus on inglise keeles
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

05.10.2019 - 30.11.2019

Registreerimise tähtaeg

29.09.2019

Toimumise koht

Tallinna Ülikool

Maht

52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 24 tundi, iseseisevõpe 28 tundi)

Sihtgrupp

Gümnaasiumi ja kutsekooli õpilased

Eesmärk

omandada teadmisi haridustrendidest ühiskonnas, sotsiaalsetest faktoritest hariduses ja elukestvast õppes (k.a täiskasvanuharidus);
koostada ja esitada mikrotasandi sekkumisplaan meeskonnatööna eesmärgiga arendada koosloome- ning esitlusoskusi;
saada aru muutuste protsessi loogikast.

Kursusel antakse lisainfot Haridusteaduste instituudi kahe rahvusvahelise õppekava kohta ( „Educational Innovation and Leadership“ ja „Adult Education for Social Change“).

Sisu

Globaalsed haridustrendid ja haridust mõjutavad sotsiaalsed tegurid. Erinevad haridusraportid (OECD, World Bank, the UN). Mõisted ja teooriad globaalsel haridusmaastikul (nt elukestev õpe, hariduslik koosloome, täiskasvanuharidus, kogukonnapõhine õpe). Haridusliku sekkumisplaani loomine.

Õpiväljundid

teab, kuidas leida informatsiooni globaalsete trendide kohta hariduses ja oskab valida eri olukordade ilmestamiseks parimaid näiteid;
teab haridusmaastiku põhimõisteid ning oskab siduda neid sotsiaalsete faktoritega ühiskonnas;
tunneb muutuste juhtimise loogikat ning teab, kuidas eri tasanditel haridusvaldkonnas muutusi esile kutsuda;
oskab meeskonnana liikmena planeerida, kokku panna ja esitada haridusvaldkonnas sekkumisplaani.

Eeldused

Kuulumine sihtgruppi. Inglise keele valdamine vähemalt B1 tasandil.

õpikeskkond

Tallinn Ülikool

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus, valdkonnas tegutsemise kogemus. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents ja praktikud / eksperdid valdkonna organisatsioonidest

Lõpetamistingimused

Koolituse auditoorne töö jaotub kuuele õppepäevale. Esimesel kolmel päeval tutvutakse globaalsete haridustrendidega, õpitakse tundma erinevad valdkondlike raporteid ja strateegiaid. Koolituse teises pooles jagunetakse gruppidesse, et luua sekkumisplaan haridusliku muutuse sisseviimiseks mikrotasandil. Viimasel kohtumisel toimub sekkumisplaani avalik esitemine, selle tagasisidestamine ja täiustamine kõikide koolitusel osalejate poolt.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Reet Sillavee; Liis Raudsepp

Kursuse hind

35 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

koolitus- ja konverentsikeskus, Bärbel Salumäe, Õpilasakadeemia, 640 9369, barbel.salumae@tlu.ee
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, riina.stahl@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

8

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
05.10.2019 12:00-15:00 Trends in society that influence education. OECD, World Bank, the UN, etc. Discussions on what different reports and various statistics tell us about ways that the future will most probably look like and how to prepare formal education according to it. Finding key words and most important trends for us. T-410
12.10.2019 10:00-13:00 What is lifelong/lifewide learning, (focus on adult education in formal and non- Reet Sillavee; Adult education. formal contexts) and how it all influences social change (incl. social inequality). Discussion on social trends in lifelong learning and adult education. Finding key words and most important trends for us. T-412
19.10.2019 10:00-13:00 Using living libraries. Learning from different educational realities. Discussion on how different forecasted trends reflect in different corners of the world. Formulating interest based project groups with mentors from the two study program students according to interest. Introduction to Design thinking (process for creative problem solving) and the “understanding” phase. T-410
02.11.2019 10:00-13:00 Deeper introduction to Design thinking. Working on the idea in the project groups using Design Thinking (the “exploration” phase). T-410
16.11.2019 10:00-13:00 Working on the formulated concrete idea in the project groups using Design thinking (the “materializing” phase). Finalizing the project. T-410
30.11.2019 10:00-13:00 Group presentations for the Design thinking projects. T-410