Kolme sammuga ettevõtjaks
Kursuse kood YKC0044/1
Toimumise aeg 22.08.2018 - 26.10.2018
Toimumise koht Tallinna Ülikooli linnak, Narva mnt 29 (Astra hoone), Uus-Sadama 5 (Mare)
https://www.tlu.ee/kuidas-tulla-ja-parki...
Sihtgrupp Ettevõtlusega alustada soovivad inimesed, kes soovivad teadmisi ja oskusi oma ettevõtte loomiseks, abi äriplaani koostamiseks ja äriidee realiseerimiseks. 
Kogemustega ettevõtjad, kes soovivad täiendada oma teadmisi ettevõtte arendamiseks ja laiendamiseks.
Eesmärk - saada baasteadmised ettevõtlusest, ettevõtlikkust käitumisest ning ettevõtjaks saamisel;
- omandada oskused äriidee analüüsist ja selle praktilisest elluviimisest;
- saada oskused äriidee kavandamise olulistest sammudest alates idee genereerimisest kuni finantsprognoosideni;
- omadada teadmised ja oskused toote/teenuse turundamisest ja selle brändimisest;
- õppida oma ideed esitlema ja kaitsma
Sisu Koolitus koosneb kolmest moodulist:

I Äriplaan ja äriplaani kirjutamine;
Ettevõtluse olemus ja ettevõtlik käitumine. Ettevõtja isiksuse omadused, ettevõtjaks kujunemine, ettevõtjale vajalikud oskused ja omadused, eneseanalüüs. Ettevõtlusega kaasnevad riskid ja nendega toimetulek. Ärimudeli väljatöötamine. Äriplaani olemus, sihtgrupid, ülesehitus, soovitused koostamiseks. Tegevusala valik ja olukorra analüüs antud tegevusalal. Äriplaani struktuur. Ettevõtte alustamiseks vajalike ressursside hinnang.

II Väikeettevõtte raamatupidamine, finantsaruandlus ja maksud;
Raamatupidamise põhialused, põhimõisted, bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne. Ettevõtja suhtlemine maksuametiga -TSD ja käibedeklaratsioonid, raamatupidamise aastaaruanne. Raamatupidamisprogrammid ja raamatupidamisega igapäevane korraldus. Toote/teenuse omahinna leidmise metoodika, kulud, nende jagunemine ja liigitus.
Maksud väikeettevõtja seisukohast. Maksude liigitus, nende olemus ja maksustamise põhialused. Maksude arvestamine ja arvutamine. Maksude mõju ettevõtte igapäevasele finantsseisundile.
Eelarvestamine ja finantskavandamine. Investeeringute tasuvuse hindamine. Ettevõtte finantsaruannete analüüs - vertikaal ja horisontaalanalüüs, suhtarvuanalüüs. Pikaajaliste investeeringute plaani koostamine.

III Väikeettevõtte turundamine ja bränding;
Turunduse põhiolemus, 4P mudel, turunduse roll väikeettevõtte edu saavutamisel. Turundusmeetmestiku analüüs ja erinevad turundusvõtted väikeettevõtja seisukohalt. Turundus ja tarbija: mida peame teadma tarbijatest, kuidas toimib ostuprotsess.
Õpiväljundid Koolituse lõpuks õppija:
- mõistab ettevõtluse olemust ja põhimõisteid;
- oskab lahti mõtestada ettevõtlikku käitumist ning ettevõtjale vajalikke eeldusi;
- omab teadmisi äriidee genereerimisest, idee teostusest, finantsplaneerimisest ja turundusest;
- on omandanud teadmised ja oskused väikeettevõtjale vajalikest raamatupidamislikest algteadmisest;
- tunneb ettevõtte finantsaruandluse põhialuseid;
- oskab hinnata ja arvutada oma ettevõtte investeeringute tasuvust;
- oskab analüüsida ettevõtte finantsseisundit finantssuhtarvude baasil;
- oskab lahti mõtestada brändi olemust ja selle rolli ettevõtte edu saavutamisel;
- tunneb turunduse põhialuseid ning oskab neid põhimõtteid kasutada;
Eeldused Ettevõtlusega alustada soovivad inimesed, kes soovivad teadmisi ja oskusi oma ettevõtte loomiseks, abi äriplaani koostamiseks ja äriidee realiseerimiseks.
 Kogemustega ettevõtjad, kes soovivad täiendada oma teadmisi ettevõtte arendamiseks ja laiendamiseks. Raamatupidajad, finantsistid.
Lõpetamistingimused Iga mooduli lõpus koostab koolitatav iseseisvalt kirjaliku töö ning kaitseb/esitleb seda koolitajale.
Õpikeskkond Koolitused toimuvad Tallinna Ülikoolis.
Koolitaja kompetentsus valdkonna ekspert, vähemalt MA
Maht 4.5 EAP (kontaktõpe 62 tundi, iseseisevõpe 56)
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument TLÜ tõend
Koolitajad Kristo Krumm
Kursuse hind 549 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Hind sisaldab koolitusi ja jaotusmaterjale. Kõiki mooduleid on võimalik läbida ka eraldiseisvalt.
Minimaalne osalejate arv 4
Korraldaja Ühiskonnateaduste instituut, Marika Kutškova, 6409 456, taienduskoolitus_yti@tlu.ee
Registreerimise tähtaeg 21.08.2018
 
AJAKAVA
aeg teema koolitaja + asutus ruum
 22.08.2018    17:00-19:30 Sissejuhatus ettevõtlusesse, ettevõtluse olemus ja ettevõtlik käitumine Kristo Krumm A-006
 24.08.2018    17:00-19:30 Ettevõtjaks saamine, ettevõtja eneseanalüüs. erinevad ettevõtlusvormid Kristo Krumm A-006
 28.08.2018    17:00-19:30 Ärimudel: ideest teostuseni, erinevad ärimudeli vormid, idee mudeldamine. Kodutöö - iseenda ärimudeli loomine Kristo Krumm M-136
 31.08.2018    17:00-19:30 Ärimudelite esitlus ja analüüs, tagasisidestamine Kristo Krumm M-136
 07.09.2018    17:00-19:30 Ärimudelist äriplaanini. äriplaani vajalikkus ja ülesehitus Kristo Krumm M-227
 12.09.2018    17:00-19:30 Äriidee, visiooni, missiooni, eesmärkide paikapanek. Kodutöö - äriplaani eesmärkide täpne sõnastus Kristo Krumm M-135
 18.09.2018    17:00-19:30 Ärikeskkonna analüüs - mikro ja makrokeskkond, konkurents, turg ja tarbijad. Kodutöö - keskkonnaanalüüs koostada Kristo Krumm M-135
 21.09.2018    17:00-19:30 Turundus ja meeskond ettevõtte ülesehitamisel, finantsplaneerimise alusel. Kodutöö - äriplaani koostamine kõikides läbitud punktides Kristo Krumm M-135
 28.09.2018    17:00-19:30 Äriplaanide esitlemine ja tagasiside Kristo Krumm M-135
 02.10.2018    17:00-19:30 Raamatupidamise põhialused, põhimõisted, bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne. Ettevõtja suhtlemine maksuametiga – TSD ja käibedeklaratsioonid, raamatupidamise aastaaruanne Kristo Krumm M-135
 05.10.2018    17:00-19:30 Kulud ja nende mõju ettevõtte majandustegevusele. Kulude jagunemine ja liigitus. Toote/teenuse omahinna leidmise metoodika Kristo Krumm M-227
 09.10.2018    17:00-19:30 Maksud väikeettevõtja seisukohast. Maksude liigitus, nende olemus ja maksustamise põhialused. Maksude arvestamine ja arvutamine. Maksude mõju ettevõtte igapäevasele finantsseisundile Kristo Krumm M-135
 12.10.2018    17:00-19:30 Eelarvestamine ja finantskavandamine. Investeeringute tasuvuse hindamine. Ettevõtte finantsaruannete analüüs – vertikaal ja horisontaalanalüüs, suhtarvuanalüüs. Kristo Krumm M-135
 15.10.2018    17:00-19:45 Pikaajaliste investeeringute plaani koostamine. Kristo Krumm M-135
 16.10.2018    17:00-19:30 Turunduse põhiolemus, 4P mudel, turunduse roll väikeettevõtte edu saavutamisel. Turundusmeetmestiku analüüs ja erinevad turundusvõtted väikeettevõtja seisukohalt Kristo Krumm M-135
 19.10.2018    17:00-19:30 Turundus ja tarbija: mida peame teadma tarbijatest, kuidas toimib ostuprotsess Kristo Krumm M-135
 23.10.2018    17:00-19:30 Bränding ja bränditurunduse põhialused. Erinevad brändimise põhimõtted. Brändiloome ja protsess väikeettevõtja seisukohalt Kristo Krumm M-135
 24.10.2018    17:00-19:30 Brändiloome ja protsess väikeettevõtja seisukohalt Kristo Krumm M-135
 26.10.2018    17:00-19:30 Sensoorne ehk meeleline turundus – mis see on ja kuidas toimib? Erinevad praktilised näited ja võtted meelelise turunduse elluviimisel Kristo Krumm M-135
 
MOODULID
Äriplaan ja äriplaani kirjutamine
Väikeettevõtte raamatupidamine, finantsaruandlus ja maksud
Väikeettevõtte turundamine ja bränding