YKC0044/1 - Kolme sammuga ettevõtjaks
Toimumise aeg
22.08.2018 - 26.10.2018
Registreerimise tähtaeg
21.08.2018
Toimumise koht
Tallinna Ülikooli linnak, Narva mnt 29 (Astra hoone), Uus-Sadama 5 (Mare)
https://www.tlu.ee/kuidas-tulla-ja-parki...
Maht
118 akadeemilist tundi (kontaktõpe 62 tundi, iseseisevõpe 56 tundi)
Sihtgrupp
Ettevõtlusega alustada soovivad inimesed, kes soovivad teadmisi ja oskusi oma ettevõtte loomiseks, abi äriplaani koostamiseks ja äriidee realiseerimiseks. Kogemustega ettevõtjad, kes soovivad täiendada oma teadmisi ettevõtte arendamiseks ja laiendamiseks.
Eesmärk
- saada baasteadmised ettevõtlusest, ettevõtlikkust käitumisest ning ettevõtjaks saamisel;
- omandada oskused äriidee analüüsist ja selle praktilisest elluviimisest;
- saada oskused äriidee kavandamise olulistest sammudest alates idee genereerimisest kuni finantsprognoosideni;
- omadada teadmised ja oskused toote/teenuse turundamisest ja selle brändimisest;
- õppida oma ideed esitlema ja kaitsma
Sisu
Koolitus koosneb kolmest moodulist:
I Äriplaan ja äriplaani kirjutamine;
Ettevõtluse olemus ja ettevõtlik käitumine. Ettevõtja isiksuse omadused, ettevõtjaks kujunemine, ettevõtjale vajalikud oskused ja omadused, eneseanalüüs. Ettevõtlusega kaasnevad riskid ja nendega toimetulek. Ärimudeli väljatöötamine. Äriplaani olemus, sihtgrupid, ülesehitus, soovitused koostamiseks. Tegevusala valik ja olukorra analüüs antud tegevusalal. Äriplaani struktuur. Ettevõtte alustamiseks vajalike ressursside hinnang.
II Väikeettevõtte raamatupidamine, finantsaruandlus ja maksud;
Raamatupidamise põhialused, põhimõisted, bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne. Ettevõtja suhtlemine maksuametiga -TSD ja käibedeklaratsioonid, raamatupidamise aastaaruanne. Raamatupidamisprogrammid ja raamatupidamisega igapäevane korraldus. Toote/teenuse omahinna leidmise metoodika, kulud, nende jagunemine ja liigitus.
Maksud väikeettevõtja seisukohast. Maksude liigitus, nende olemus ja maksustamise põhialused. Maksude arvestamine ja arvutamine. Maksude mõju ettevõtte igapäevasele finantsseisundile.
Eelarvestamine ja finantskavandamine. Investeeringute tasuvuse hindamine. Ettevõtte finantsaruannete analüüs - vertikaal ja horisontaalanalüüs, suhtarvuanalüüs. Pikaajaliste investeeringute plaani koostamine.
III Väikeettevõtte turundamine ja bränding;
Turunduse põhiolemus, 4P mudel, turunduse roll väikeettevõtte edu saavutamisel. Turundusmeetmestiku analüüs ja erinevad turundusvõtted väikeettevõtja seisukohalt. Turundus ja tarbija: mida peame teadma tarbijatest, kuidas toimib ostuprotsess.
Õpiväljundid
Koolituse lõpuks õppija:
- mõistab ettevõtluse olemust ja põhimõisteid;
- oskab lahti mõtestada ettevõtlikku käitumist ning ettevõtjale vajalikke eeldusi;
- omab teadmisi äriidee genereerimisest, idee teostusest, finantsplaneerimisest ja turundusest;
- on omandanud teadmised ja oskused väikeettevõtjale vajalikest raamatupidamislikest algteadmisest;
- tunneb ettevõtte finantsaruandluse põhialuseid;
- oskab hinnata ja arvutada oma ettevõtte investeeringute tasuvust;
- oskab analüüsida ettevõtte finantsseisundit finantssuhtarvude baasil;
- oskab lahti mõtestada brändi olemust ja selle rolli ettevõtte edu saavutamisel;
- tunneb turunduse põhialuseid ning oskab neid põhimõtteid kasutada;
Eeldused
Ettevõtlusega alustada soovivad inimesed, kes soovivad teadmisi ja oskusi oma ettevõtte loomiseks, abi äriplaani koostamiseks ja äriidee realiseerimiseks. Kogemustega ettevõtjad, kes soovivad täiendada oma teadmisi ettevõtte arendamiseks ja laiendamiseks. Raamatupidajad, finantsistid.
õpikeskkond
Koolitused toimuvad Tallinna Ülikoolis.
koolitaja kompetentsus
valdkonna ekspert, vähemalt MA
Lõpetamistingimused
Iga mooduli lõpus koostab koolitatav iseseisvalt kirjaliku töö ning kaitseb/esitleb seda koolitajale.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tõend
Koolitajad
Kristo Krumm
Kursuse hind
549 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Hind sisaldab koolitusi ja jaotusmaterjale.
Kõiki mooduleid on võimalik läbida ka eraldiseisvalt.
Korraldaja
Ühiskonnateaduste instituut, Marika Kutškova, 6409 456, taienduskoolitus_yti@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
4
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
22.08.2018 | 17:00-19:30 | Sissejuhatus ettevõtlusesse, ettevõtluse olemus ja ettevõtlik käitumine | Kristo Krumm | A-006 |
24.08.2018 | 17:00-19:30 | Ettevõtjaks saamine, ettevõtja eneseanalüüs. erinevad ettevõtlusvormid | Kristo Krumm | A-006 |
28.08.2018 | 17:00-19:30 | Ärimudel: ideest teostuseni, erinevad ärimudeli vormid, idee mudeldamine. Kodutöö - iseenda ärimudeli loomine | Kristo Krumm | M-136 |
31.08.2018 | 17:00-19:30 | Ärimudelite esitlus ja analüüs, tagasisidestamine | Kristo Krumm | M-136 |
07.09.2018 | 17:00-19:30 | Ärimudelist äriplaanini. äriplaani vajalikkus ja ülesehitus | Kristo Krumm | M-227 |
12.09.2018 | 17:00-19:30 | Äriidee, visiooni, missiooni, eesmärkide paikapanek. Kodutöö - äriplaani eesmärkide täpne sõnastus | Kristo Krumm | M-135 |
18.09.2018 | 17:00-19:30 | Ärikeskkonna analüüs - mikro ja makrokeskkond, konkurents, turg ja tarbijad. Kodutöö - keskkonnaanalüüs koostada | Kristo Krumm | M-135 |
21.09.2018 | 17:00-19:30 | Turundus ja meeskond ettevõtte ülesehitamisel, finantsplaneerimise alusel. Kodutöö - äriplaani koostamine kõikides läbitud punktides | Kristo Krumm | M-135 |
28.09.2018 | 17:00-19:30 | Äriplaanide esitlemine ja tagasiside | Kristo Krumm | M-135 |
02.10.2018 | 17:00-19:30 | Raamatupidamise põhialused, põhimõisted, bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne. Ettevõtja suhtlemine maksuametiga – TSD ja käibedeklaratsioonid, raamatupidamise aastaaruanne | Kristo Krumm | M-135 |
05.10.2018 | 17:00-19:30 | Kulud ja nende mõju ettevõtte majandustegevusele. Kulude jagunemine ja liigitus. Toote/teenuse omahinna leidmise metoodika | Kristo Krumm | M-227 |
09.10.2018 | 17:00-19:30 | Maksud väikeettevõtja seisukohast. Maksude liigitus, nende olemus ja maksustamise põhialused. Maksude arvestamine ja arvutamine. Maksude mõju ettevõtte igapäevasele finantsseisundile | Kristo Krumm | M-135 |
12.10.2018 | 17:00-19:30 | Eelarvestamine ja finantskavandamine. Investeeringute tasuvuse hindamine. Ettevõtte finantsaruannete analüüs – vertikaal ja horisontaalanalüüs, suhtarvuanalüüs. | Kristo Krumm | M-135 |
15.10.2018 | 17:00-19:45 | Pikaajaliste investeeringute plaani koostamine. | Kristo Krumm | M-135 |
16.10.2018 | 17:00-19:30 | Turunduse põhiolemus, 4P mudel, turunduse roll väikeettevõtte edu saavutamisel. Turundusmeetmestiku analüüs ja erinevad turundusvõtted väikeettevõtja seisukohalt | Kristo Krumm | M-135 |
19.10.2018 | 17:00-19:30 | Turundus ja tarbija: mida peame teadma tarbijatest, kuidas toimib ostuprotsess | Kristo Krumm | M-135 |
23.10.2018 | 17:00-19:30 | Bränding ja bränditurunduse põhialused. Erinevad brändimise põhimõtted. Brändiloome ja protsess väikeettevõtja seisukohalt | Kristo Krumm | M-135 |
24.10.2018 | 17:00-19:30 | Brändiloome ja protsess väikeettevõtja seisukohalt | Kristo Krumm | M-135 |
26.10.2018 | 17:00-19:30 | Sensoorne ehk meeleline turundus – mis see on ja kuidas toimib? Erinevad praktilised näited ja võtted meelelise turunduse elluviimisel | Kristo Krumm | M-135 |
MOODULID
Äriplaan ja äriplaani kirjutamine
Väikeettevõtte raamatupidamine, finantsaruandlus ja maksud
Väikeettevõtte turundamine ja bränding