HRC0579/1 - Keelevaldkonnas nõustamine tõenduspõhiste muutuste koostöiseks juhtimiseks haridusasutuses

Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

02.02.2023 - 20.12.2023

Registreerimise tähtaeg

14.12.2023

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25

Maht

130 akadeemilist tundi (kontaktõpe 96 tundi, iseseisevõpe 34 tundi)

Sihtgrupp

haridusasutuse keelevaldkonna nõustajad, kes toetavad haridusasutuste juhtkonna muutuste protsessis seoses üleminekuga eestikeelsele õppele

Eesmärk

omandada haridusasutuse keelevaldkonna nõustajana teadmisi ja oskusi haridusasutuse muutuste protsessi toetamisest, nõustamisest kui koostöise õppimisprotsessi läbiviimisest ja keeleõppe põhimõtete rakendamisest.

Sisu

Meeskonnatöö keelevaldkonna nõustajate töös. Koostöine õppimine kooli/lasteaia meeskonnaga ja teiste nõustajatega. Muutused haridusasutuses - koostöine haridusasutuse organisatsioonikultuur ja õppijast lähtuv sihiseade. Laste keeleline areng. Mitmekeelsus.
Muutuse juhtimise printsiibid ja etapid. Keelevaldkonna nõustamise võimalused toetada õppimist organisatsioonis. Dialoog kui koosõppimise võimalus õpetajate motivatsiooni toetamiseks. Teise keele omandamise alused. Keeleoskustasemed.
Tõenduspõhisus muutuste monitoorimisel ja hindamisel. Keelevaldkonna nõustamise põhimõtted ja etapid. LAK-õppe metoodika.
Motivatsioon muutusteks ja juhi võimestav käitumine. Haridusasutuse külastus kui võrdlusanalüüs koosõppimiseks. Haridusasutuse muutuse nõustamise komponendid: kriitiline mõtlemine, refleksioon ja dialoog. Teise keele kategooriate omandamise järjekord. Osaoskused ja nende arendamise võimalusi.
Muutuse monitoorimine klassiruumis ja õppetegevuse vaatlused. Hinnanguvaba tagasiside vastastikuses õppimises. LAK-õppe metoodika.
Muutuse jätkusuutlikkus ja arendustegevuste kavandamine. Seosed õppekava rakendamise, hindamise ja muutmisega. Õppe diferentseerimine. Lapse oma keele arendamine. Mitmekeelne haridusasutus.

Õpiväljundid

Mõistab haridusasutuse juhtide ja õpetajate rolle õppijast lähtuvate ja tõenduspõhiste muutuste eestvedamisel haridusasutuses. Loob muutuste protsessi nõustajana võimalusi dialoogiks, kriitiliseks mõtlemiseks ja refleksiooniks, et toetada koostöist õppimist haridusasutuses. Tunneb teise keele omandamise aluseid, lähtuvalt lapse keelelisest arengust ja mitmekeelsusest ning lõimitud keele- ja aineõppe rakendamise põhimõtteid. Analüüsib keelevaldkonna nõustaja kogemust haridusasutuse külastuse, juhtide ja õpetajate vestluste ning õppetöö vaatluste põhjal.

Eeldused

Isik on valitud Haridus- ja Noorteameti poolt keelevaldkonna nõustajaks haridusasutustele või on isik seotud keelevaldkonna nõustajate töö koordineerimisega.

õpikeskkond

Tallinna Ülikool. Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks
piisavalt eraldumise võimalused jne. Vajalikud õppematerjalid on koostatud spetsiaalselt koolitusele, toetamaks koolituse raames käsitletavaid teemasid. Iga koolitusel osaleja saab kaasa õppematerjali (jaotusmaterjal, töölehed).

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents ja praktikud / eksperdid valdkonna organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Kohtumised toimuvad kontaktõppe vormis kuuel korral kahepäevaste seminaridena. Praktiline õpe toimub iga mooduli vahel grupitöödena. Arenguprogramm toimub aktiivõppe vormis, kus uute teadmiste omandamine on põimitud arutelude, harjutuste, teksti analüüsiga. Kursusel kasutatakse kaasava seminar-loengu formaati vaheldumisi rühmaarutelude ja eluliste ülesannetega.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Kätlin Vanari, Kaia Lainola, Anna Verchik, Reili Argus, Berit Silvia Kondratjev, Kaisa Tamkivi

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Janne Järva, janne.jarva@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

10