HRC0415/2 - Multikultuursus, õpi- ja tööränne karjääri kujundamise kontekstis ("Karjääri kujundamise pädevused" koolituse moodul)
Toimumise aeg
16.09.2022 - 19.01.2023
Registreerimise tähtaeg
25.09.2022
Toimumise koht
Euroopa Liidu Maja, Töötukassa Tallinna Karjäärikeskus ja Moodle'i keskkond
Maht
104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 20 tundi, iseseisevõpe 84 tundi)
Sihtgrupp
karjäärispetsialistid; spetsialistid, kelle kliendid vajavad tuge rahvusvahelise õpi- ja töörände teemal ning omavad baasteadmisi nõustamisest; üliõpilased, kelle õppekava on seotud noorte võimestamisega ja kes omavad baasteadmisi nõustamisest
Eesmärk
mõtestada inimeste õpirännet, töörändega seotud küsimusi ja multikultuursust laiemalt ning saada teadmisi tööks inimestega, kes soovivad minna õppima või töötama välismaale, kes on tulnud Eestisse välismaalt ja soovivad karjäärialast nõustamist.
Sisu
Õpi- ja tööränne. Multikultuursus, sh töö eri kultuuritaustaga kliendiga. Rahvusvahelise õpi- ja töörände teemadel toe pakkumise võimalused. Kuidas võimestada inimesi rahvusvahelisel tasandil?
Õpiväljundid
teab õpi- ja töörände põhimõisteid ja olemust; mõistab õpi- ja töörände tähtsust ning selle potentsiaali karjääri kujundamisel; teab rahvusvahelise rände eri võimalusi ja allikaid; oskab toetada indiviide õpi- ja töörändega seotud küsimustes, sh motiveerida, ette valmistada, toetada kogu protsessi jooksul; mõistab, mis on multikultuursus, saab aru kultuuride eripäradest ja väärtuste mitmekesisusest ning oskab eri kultuuri taustaga kliente nõustada Eestis õppimisega ja töötamisega seotud küsimustes.
Eeldused
kuulumine sihtrühma
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne või veebiplatvormi kasutamise võimalus.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat.
Lõpetamistingimused
Koolitus koosneb neljast võrdsest moodulist, kus veebipõhine õpe on kombineeritud kuni kahe seminariga (ava- ja lõpuseminar): 1. Multikultuursus ja rahvusvaheline ränne (26 ak/h), sh 2 seminari (6 ak/h); 2. Karjäärinõustamine ja õpiränne (26 ak/h), sh 1 seminar (4 ak/h); 3. Karjäärinõustamine ja tööränne (26 ak/h) sh 1 seminar (4 ak/h); 4. Kultuuridevaheline kompetents ja eri kultuuritaustaga inimeste nõustamine (26 ak/h), sh 1 seminar (6 ak/h). Kokku on planeeritud 5 seminari, sh 3 veebis ja 2 lähiõppena. Tulenevalt eriolukorra nõuetest, võib ette tulla muudatusi.
Koolituse läbimiseks on vaja osaleda aktiivselt e-õppe protsessis, tehes interaktiivseid iseseisvaid ja grupitöö ülesandeid (testid, kompetentside eneseanalüüsid jm).
Kohustuslikud õppematerjalid
Brooks, R. (2018). Higher education mobilities a cross-national European comparison.
Devlin, M., Nico. (2017). Learning mobility, social inclusion and non-formal education understanding the concepts.
Innove (2011). Suund maailma. Õpirännetes Euroopas ja mujal.
Kristensen, S. (2017). Õpirände mõju ja selle mõõtmise viisid.
Lauren, A. (2018) Rahvusvaheline mobiilsus ja töö. Mitmekesistunud liikumismustrid uue töö maailmas. Arenguseire Keskus.
Pajupuu, H. (2001). Kuidas kohaneda võõras kultuuris.
Tamm, A., Vaade, V. (2019) Rahvusvaheline koostöö karjäärispetsialistide pilgu läbi. Sihtasutuse Archimedes Euroguidance keskus.
Soovituslikud õppematerjalid
Euroopa Kontrollikoda (2018). Töötajate vaba liikumine – põhivabadus on tagatud, kuid töötajate liikuvusele tuleks kasuks ELi vahendite parem suunamine.
Bertelsmann Stiftung (2018). Learning from the World: Good Practices in Navigating Cultural Diversity.
Kaubi, S. (2015). Vahetusaasta mõju edasisele töö- ja elukäigule.
Ojala, A. (2016). Välismaal õppimise mõju indiviidi väärtusele - YFU Eesti vahetusõpilaste näitel.
Ranniku, K. (2015) Miks õpilased ei kasuta võimalust õpirändeks? Uuringu tulemused.
UNESCO (2017) UNESCO survey on intercultural dialogue 2017. Analysis of findings.
Simic, N., Marklund, K. et al (2018). New in the Nordic countries. Labour Market Inclusion of Migrants.
Euroguidance (2016) Cross Cultural Guidance and International Careers. Integrating Migrants and Minorities.
Cedefop (2014) Valuing diversity: guidance for labour market integration of migrants. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Tanja Dibou, Margit Rammo, Kadri Eensalu, Heli Oruaas, Monika Toiger, Marta Traks
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Julia Reinman, 56982777, julia.reinman@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
10
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
16.09.2022 | 12:00-15:45 | Karjääri kujundamine rahvusvahelises kontekstis | Euroopa Liidu Majas | |
12.10.2022 | 14:00-15:45 | Multikultuursus ja rahvusvaheline ränne | Veebis | |
10.11.2022 | 14:00-17:30 | Karjäärinõustamine ja õpiränne | Veebis | |
15.12.2022 | 14:00-17:30 | Karjäärinõustamine ja tööränne | Veebis | |
19.01.2023 | 12:00-16:15 | Kultuur ja karjäärinõustamine | Tallinna Karjäärikeskuses |