HRC0266/2 - Õpi ja õpeta: täiskasvanute koolitaja koolitustegevuse arendaja ja õppimise toetajana
Toimumise aeg
03.02.2021 - 19.05.2021
Registreerimise tähtaeg
03.02.2021
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25
Maht
78 akadeemilist tundi (kontaktõpe 48 tundi, iseseisevõpe 30 tundi)
Sihtgrupp
koolitusettevõtlusega alustajad, väikeettevõtjatest spetsialistid, ettevõtlushuvilised täiskasvanute koolitajad, vabahariduse koolitajad, kogukondade koolitajad, MTÜ koolitajad, vabatahtlike ühenduste esindajad
Eesmärk
osata planeerida, läbi viia ja analüüsida koolitusi täiskasvanud õppijatele, arvestades andragoogilisi põhimõtteid tehnoloogiarikkas keskkonnas ning mõistes koolitaja professionaalse arengu olulisust.
Sisu
I Andragoogika põhiprintsiibid, rakendamise võimalused täiskasvanute koolituses, sh veebipõhistes õpikeskkondades. Täiskasvanu õppijana. Eetilised kohustused täiskasvanud õppija toetamisel. Õppemeetodid.
II Täiskasvanute õpetamine ja õppimine. Õppe planeerimine (õpiväljundipõhise õppekava koostamine, õppematerjalide loomine ja hindamise kavandamine), läbiviimine ning hindamine ja analüüs, kasutades sobivaid digivahendeid. Õpikeskkonna loomine kontakt- ja e-õppes. Grupis õppimise toetamine, sh digikeskkondade võimalused õppija toetamisel.
III Koolitaja võimalused täiskasvanud õppija õpi- ja digioskuste arendamisel (mh e-riigi kodanikuna toimetulekuks). Õpieesmärkide püstitamine ja õpistrateegiate valimine. Aja- ja motivatsiooni juhtimine. Refleksioonioskused. Õpibarjäärid (sh e-õppes) ja nende ületamine.
IV Täiskasvanute koolitaja rollid ja professionaalne identiteet. Digitaalsed võimalused professionaalse arengu toetamiseks. Kovisioon kui grupiline arengumeetod. Virtuaalsed praktikate kogukonnad. Täiskasvanute koolitaja kutse taotlemise protsess (nõuded, dokumendid). Eneseanalüüs ja läbivad kompetentsid. E-portfoolio.
Õpiväljundid
mõistab andragoogika põhiprintsiipe ja toob näiteid rakendamisvõimalustest koolitustegevuses;
koostab väljundipõhise õppekava, arvestades täiskasvanud õppija eripära, sobilikke õppemeetodeid ja õppimist toetavaid digivahendid;
loob eesmärgipäraseid ja õppimist toetavaid õppematerjale ja õpikeskkondi, arvestades grupidünaamikat ja digivahendite võimalusi;
toob näiteid, kuidas toetab täiskasvanud õppija digi- ja õpioskuste kujunemist;
mõtestab täiskasvanukoolitaja identiteeti, reflekteerib ennast koolitajana, kasutades digitaalse- ja sotsiaalse meedia võimalusi;
teab täiskasvanukoolitaja kutse taotlemise protsessi nõudeid, sh oskab kasutada veebikeskkonda e-portfoolio loomiseks ja esitamiseks.
Eeldused
Soovituslik on juhendamise, koolitamise või õpetamise kogemus.
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Omavaheliseks suhtlemiseks ning õppematerjalide hoidmiseks kasutatakse grupis kokkulepitud veebikeskkonda ja suhtlemisvõimalusi.
Digivahendite kasutamise praktiseerimiseks palutakse õppijatel kaasa võtta sülearvuti või nutiseade.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest
Lõpetamistingimused
Aktiivne osalemine õppes (vähemalt 34 kontaktõppe tunnis)
Praktilised tööd sisaldavad koolitusmoodulites käsitletavaid teemasid, lähtudes täiskasvanute õppimise toetamisest, koolitaja kompetentside kujunemisest. Kõik praktiliste tööde tulemused lisavad õppijad oma e-portfooliotesse.
Praktilised tööd tehakse osaliselt auditooriumis ja osaliselt iseseisva tööna. Praktiliste ülesannete sooritamiseks kasutatakse vabavaralisi digivahendeid.
1. Digivahendite kasutamine täiskasvanute koolitaja e-portfoolio koostamiseks. Praktilise töö eesmärk on võimaldada õppijatel omandada oskused täiskasvanute koolitaja e-portfoolio koostamiseks. Osalejad täidavad e-portfooliot pidevalt oma õppeprotsessis. Praktilise töö tulemusena on õppija lisanud oma e-portfooliosse vähemalt kolme täiskasvanute koolitaja kutsega seotud tegevusnäitaja tõendusmaterjali.
2. Väljundipõhise õppekava koostamine. Praktilise töö eesmärk on võimaldada osalejatel koostada väljundipõhine õppekava.
3. Digivahendite kasutamine grupis õppimise toetamiseks. Praktilise töö eesmärk on võimaldada osalejatel läbi proovida veebitahvli, ideekaardi vahendeid grupis õppimise toetamiseks. Praktilise töö käigus valmib õppe-eesmärgiga kooskõlas veebitahvel ning ideekaart.
4. Digivahendite kasutamine kaasavate esitluste loomiseks. Praktilise töö eesmärk on võimaldada õppijatel mõista kaasavate esitluste olulisust täiskasvanute õppes ning läbi proovida kahte vabavaralist digivahendit. Praktilise töö tulemusena on õppijad loonud ligipääsu kahe vabavaralise esitlusvahendi keskkonda ning koostanud interaktiivse esitluse sisu.
5. Digivahendite kasutamine õppesisu koosloomiseks. Praktilise töö eesmärk on võimaldada õppijal mõista õppesisu koosloomise tähtsust täiskasvanute õppes ning võimaldada läbi proovida vähemalt ühte vabavaralist koosloomise veebipõhist vahendit, mida õppetöös kasutada.
6. Digivahendite kasutamine visuaalsete õppematerjalide loomiseks. Praktilise töö eesmärk on võimaldada õppijatel mõista õppematerjalide visuaalsuse olulisust ning läbi proovida vähemalt ühte visuaalse õppematerjali loomise vahendit.
7. Koolitaja refleksiooni koostamine. Tulemuseks on koolitaja refleksioon, kasutades põhjendatud refleksioonitehnikat ja/või -mudelit.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Cynne Põldäär; Kaire Povilaitis
Kursuse hind
630 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Võimalus tasuda koolituse eest mitmes osas.
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 5090270, elina.ojamets@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
11
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
03.02.2021 | 10:00-15:15 | Sissejuhatus koolitusse, kokkulepped, iseseisvate tööde tutvustus, keskkonnad. Andragoogika põhiprintsiibid, rakendamise võimalused täiskasvanute koolituses, sh veebipõhistes õpikeskkondades. Täiskasvanu õppijana. | Cynne Põldäär/Kaire Povilaitis | Zoom |
17.02.2021 | 10:00-15:15 | Eetilised kohustused täiskasvanud õppija toetamisel. Täiskasvanute õpetamine ja õppimine (õppimise ja õpetamise olemus). Täiskasvanute koolitaja rollid ja professionaalne identiteet. | Cynne Põldäär/Kaire Povilaitis | Zoom |
03.03.2021 | 10:00-15:15 | Õppe planeerimine (õpiväljundipõhise õppekava koostamine, õppematerjalide loomine ja hindamise kavandamine), läbiviimine ning hindamine ja analüüs, kasutades sobivaid digivahendeid. | Cynne Põldäär/Kaire Povilaitis | T-412, vajadusel Zoom keskkond. |
17.03.2021 | 10:00-15:15 | Õpikeskkonna loomine kontakt- ja e-õppes. Koolitaja võimalused täiskasvanud õppija õpi- ja digioskuste arendamisel (mh e-riigi kodanikuna toimetulekuks). Võtmepädevused. Grupis õppimise toetamine, sh digikeskkondade võimalused õppija toetamisel. | Cynne Põldäär/Kaire Povilaitis | T-415, vajadusel Zoom keskkond. |
31.03.2021 | 10:00-15:15 | Õppemeetodid. Kovisioon kui grupiline arengumeetod. | Cynne Põldäär/Kaire Povilaitis | T-412, vajadusel Zoom keskkond. |
14.04.2021 | 10:00-15:15 | Õpieesmärkide püstitamine ja õpistrateegiate valimine. Aja- ja motivatsiooni juhtimine. Õpibarjäärid (sh e-õppes) ja nende ületamine. | Cynne Põldäär/Kaire Povilaitis | T-415, vajadusel Zoom keskkond. |
28.04.2021 | 10:00-15:15 | Refleksioonioskused. Digitaalsed võimalused professionaalse arengu toetamiseks. Virtuaalsed praktikate kogukonnad. Täiskasvanute koolitaja kutse taotlemise protsess (nõuded, dokumendid). | Cynne Põldäär/Kaire Povilaitis | T-412, vajadusel Zoom keskkond. |
19.05.2021 | 10:00-15:15 | Eneseanalüüs ja läbivad kompetentsid. E-portfoolio. Koolituse kokkuvõtted, lõpetamine. | Cynne Põldäär/Kaire Povilaitis | T-412, vajadusel Zoom keskkond. |