HRC0636/3 - Haridusinnovatsiooni juhtimine ("Haridusinnovatsioon ja juhtimine" koolituse moodul)
Toimumise aeg
22.01.2025 - 12.06.2025
Registreerimise tähtaeg
09.12.2024
Toimumise koht
Zoom and Tallinn University
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 42 tundi, iseseisevõpe 114 tundi)
Sihtgrupp
Decision-makers at all levels of an education system: national and local government officials, university academic and non-academic staff, key players in non-governmental organisations, teacher educators, general education system representatives (e.g. school leaders, teachers).
Eesmärk
Arendada oma pädevust käimasoleva tõenduspõhise haridusreformi protsessi juhtimisel, mis sobib õppijale antud kontekstiga.
Sisu
Õppekava: visiooni kehastus: õppekava; kavandatud sisu, keele- ja õpioskuste tulemuste analüüsimine; hindamispõhimõtted ja -strateegiad; seoste loomine oma kontekstiga. Õpetajad ja juhid: autonoomia ja vastutus; standardid ja pädevusmudelid; professionaalne areng ja kompetentsi tõstmine; juhtimise lähenemisviisid, sealhulgas hajutatud juhtimine, juhendamine, õppekava juhtimine ja kollektiivne tõhusus; seoste loomine oma kontekstiga. Haridusuuenduse juhtimine: muudatuste juhtimise moodulid; andmete roll, tulevikukooli raamistik ja kogu kooli hõlmava muutuse protsessi tunnused; tulemus- ja tõenduspõhine planeerimine.
Õpiväljundid
määratleb õppekavade eri tüüpe ja nende tähendust, arutleb näidete ja/või tõendite abil Eesti üldhariduse õppekava väljatöötamise eeliste ja puuduste üle; selgitab väärtuste, pädevuste ja teemade rolli õppekava arendamisel; selgitab, miks sellega seotud õppekavade muutmise protsessid on olnud väljakutseks, kuid siiski takistanud hariduse ülepolitiseerimist Eestis; kirjeldab, kuidas muudatused koolide hindamises on aidanud paremini toetada õpetajate ja koolijuhtide professionaalset arengut ning õpilaste õppimist Eestis; arutleb näidete ja/või tõendite abil tõhusatest õpetajapoliitikatest, mis ei ole liiga kontrollivad ega piiravad ning toetavad siiski kõrgeid ootusi ja järgivad kõrgeid standardeid; selgitab, kuidas tsentraalselt loodud hindamisvahendid saavad toetada õpikultuuri ning õpilaste ja õpetajate heaolu hindamise arendamist, kirjeldades ühtlasi vahendeid kõrge panusega hindamise võimalike negatiivsete tagasilöögimõjude vähendamiseks; kirjeldab näidete abil, kuidas kasutajasõbralikud usaldusväärsed ja kehtivad andmed, mis on avalikud üldsusele ja/või ainult konkreetsele õpetajale/koolile, võivad aidata kaasa muutustele; töötab välja tõenduspõhise hariduse arendamise/innovatsiooniprojekti kava, millel on SMART-i kavandatud mõjud, tulemused, väljundid ja tulemusnäitajad, mida toetavad sidusrühmad ning mis hõlmab pidevat seiret ja mehhanisme plaanide kohandamiseks uute ilmsete vajaduste alusel.
Eeldused
sihtrühma kuulumine, kõrgharidus, inglise keele oskus vähemalt B2 tasemel
õpikeskkond
Contact learning in Zoom-environment, Tallinn University rooms combined with study visits to other organisations. Contect learning is supported by the e-learning environment.
koolitaja kompetentsus
Main trainers have both PhDs. Assistant trainer is a PhD student.
Lõpetamistingimused
Lugemiseelsed ülesanded. Osalemine veebiseminaridel, interaktiivsetel loengutel ja ülesannetega tegelemist nõudvatel seminaridel. Lisaks individuaalsetele ülesannetele on rühmatöö ülesanded. Enese ja kaaslaste hindamine toimub individuaalselt ja rühmatööna. Õppimisest tehakse regulaarselt kokkuvõtteid. Õppija peab eneserefleksioonipäevikut ja koostab individuaalse haridusarenduse/innovatsiooniprojekti, mille kujundamist/täiendamist ta kogu mooduli vältel jätkab ning arvestab ka kaaslaste, huvirühmade ja juhendajate tagasisidet. Osalemine lõpu veebiseminaridel, tutvustades individuaalseid projekte.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Peeter Mehisto
Kursuse hind
1200 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
The price is valid for the entire microdegree programme (2 modules).
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Viktoria Bubukin, 55562236, viktoria.bubukin@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
20