HRC0046/1 - Õpiraskustega õpilaste õpetamine I kooliastmes
Toimumise aeg
06.03.2017 - 22.05.2017
Toimumise koht
Tallinn, Räägu 49
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 42 tundi, iseseisevõpe 10 tundi)
Sihtgrupp
põhikooli I astme õpetajad, klassiõpetajad
Eesmärk
täiendada oma teadmisi kooli I astme õpetajana tõhustamaks tööd spetsiifiliste õpiraskustega õpilastega
Sisu
I õppepäev: õppimine ja spetsiifilised õpiraskused. Õppimise ja spetsiifiliste õpiraskuste neuropsühholoogilised alused; spetsiifiliste õpiraskuste kaasaegne käsitlus, raskused akadeemiliste oskuste omandamisel ja rakendamisel; koosesinemine teiste arenguliste häiretega. Alused koostööks teiste spetsialistide ja peredega.
II õppepäev: õppe kohandamise üldised alused, kõnehäired. Keskkonna ja õpetuse kohandamise põhimõtted, võtted ja meetodid töös spetsiifiliste õpiraskustega õpilastega. Koostöö rakendamine teiste spetsialistide ja peredega.
III õppepäev: lugemisraskus / düsleksia. Lugemisraskuse mõiste, põhjused, ilmnemine, mõju õppimisele, võtted tööks lugemisraskusega õpilastega
IV õppepäev: kirjutamisraskus / düsgraafia. Kirjutamisraskuse mõiste, põhjused, ilmnemine, mõju õppimisele, võtted tööks kirjutamisraskusega õpilastega.
V õppepäev: arvutamisraskus / düskalkuulia ja liikumisraskus/ düspraksia. arvutamisraskuse mõiste, põhjused, ilmnemine, mõju õppimisele, võtted tööks arvutamisraskusega õpilastega. Liikumisraskuse mõiste, põhjused, ilmnemine, mõju õppimisele, võtted tööks liikumisraskusega õpilastega.
VI õppepäev: emotsionaalsed ja käitumisraskused, aktiivsus- ja tähelepanuhäire, autismispektrihäire. Mõisted, raskuse põhjused, ilmnemine, mõju õppimisele, võrgustikutöö korraldus, võtted tööks raskusega õpilastega.
VII õppepäev: kursuse lõputööde esitlemine, reflektsioon. kursuse jooksul tekkinud küsimuste arutelu; kokkuvõtted kursusest,
Õpiväljundid
• teab spetsiifiliste õpiraskuste kaasaegset käsitlust ning õppe kohandamise võimalusi muutunud õpikäsituse kontekstis
• oskab esmaselt välja selgitada spetsiifilisi õpiraskusi I kooliastme õpilastel
• oskab valida ja rakendada esmast toetamist ja õpiraskuse süvenemist ennetavat õpetamist
• oskab algatada ja kavandada nõustamist ja võrgustikutööd
Eeldused
põhikooli I astme õpetajad, klassiõpetajad
õpikeskkond
Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Koolitus viiakse läbi 7 ühepäevase sessioonina 7 kuu jooksul. Koolituse toimumine erinevates õppevormides (loengud, arutelud, praktikumid, rühmatööd) tagab õpitava aine paindliku käsitlemise ning seostamise õppijate vajaduste ja praktilise kogemusega. Rühma- ja iseseisvad tööd (sh digiülesanded) võimaldavad tõsta koolitusel osalejate vastavaid pädevusi.
Koolitus lõpeb lõputöö koostamise ja esitlemisega. Lõputöö: ühe õppematerjalide komplekti loomine ühe õpiraskusega õpilase toetamiseks lähtudes antud õpilase vajadustest. Lõputööga seonduvaid küsimusi on võimalik õppejõududega arutada kõigil õppepäevadel.
Kursuse jaoks luuakse osalejatele eraldi e-õppe tugi e-keskkonnas (Moodle või eDidaktikum), kuhu lisatakse kohustuslikud ja soovituslikud materjalid, iseseisvate ülesannete juhendid, toimub iseseisvate tööde tagasisidestamine, üksteiselt õppimine jm.
Vajalikud õppematerjalid koostatakse spetsiaalselt koolitusele, toetamaks koolituse raames käsitletavaid teemasid. Iga koolitusel osaleja saab õppematerjali (jaotmaterjal, töölehed) e-keskkonnast endale alla laadida, soovi korral tehakse osalejatele jaotmaterjali väljaprint.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Kadi Lukanenok, MA; Anneli Veispak, PhD; , Ene Varik-Maasik, PhD; Lii Lilleoja, MA.
Kursuse hind
250 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 619 9774, riina.stahl@tlu.ee
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
06.03.2017 | 10:00-17:15 | Õppimine ja spetsiifilised õpiraskused | Kadi Lukanenok, Anneli Veispak | Rä49-407 |
07.03.2017 | 09:00-16:15 | Õppe kohandamise üldised alused, kõnehäired | Ene Varik-Maasik | Rä49-407 |
27.03.2017 | 10:00-17:15 | Lugemisraskus / düsleksia | Kadi Lukanenok, Anneli Veispak | Rä49-411 |
28.03.2017 | 09:00-16:15 | Kirjutamisraskus / düsgraafia | Ene Varik-Maasik | Rä49-411 |
24.04.2017 | 10:00-17:15 | Arvutamisraskus / düskalkuulia, koordinatsiooni ja liikumisraskus/ düspraksia | Kadi Lukanenok | Rä49-411 |
25.04.2017 | 09:00-16:15 | Emotsionaalsed ja käitumisraskused, aktiivsus- ja tähelepanuhäire, autismispektrihäire | Lii Lilleoja | Rä49-411 |
22.05.2017 | 10:00-17:15 | Kursuse lõputööde esitlemine, kursuse jooksul tekkinud küsimuste arutelu; kokkuvõtted kursusest | Kadi Lukanenok, Ene Varik-Maasik, Lii Lilleoja | Rä49-411 |