HRC0631/3 - Kutseaasta jätkuprogramm kooliõpetajale
Toimumise aeg
11.10.2024 - 25.04.2025
Registreerimise tähtaeg
08.10.2024
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25, Tallinn; erinevad koolid
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 24 tundi, iseseisevõpe 28 tundi)
Sihtgrupp
töötavad kooliõpetajad, kes osalesid eelneval õppeaastal kursusel Kutseaasta alustavale õpetajale IKC0067.
Eesmärk
Kasvatada teadlikkust enda ressurssidest õpetajana. Suurendada enese ja teiste mõistmise ning aktsepteerimise oskust. Leida alternatiivseid vaatenurki väljakutset pakkuvates olukordades. Saada koostöise õppimise kaudu grupilt tuge oma arengule õpetajana
Sisu
I Ülevaade eelneva aasta tugiprogrammist: saavutused ja väljakutsed. Kogemuste reflekteerimine ja mõtestamine. Isiklike arengueesmärkide seadmine uueks õppeaastaks. Praktiline rakendamine: esimesed sammud isikliku professionaalse arengu teel.
II Kogemuste jagamine kolleegidega. Konkreetsete kogemuslugude ühine analüüs. Parimate praktikate tuvastamine ja jagamine. Kuidas keerukates olukordades tegutseda?
III Õpetamiskogemuse jagamine, tõhusad õppimist toetavad meetodid. Õppija motivatsiooni toetavad koosõppe meetodid? Individuaalne õpetamisstiil ja selle kohandamine vastavalt õpilaste vajadustele.
IV Haridusteadusliku teose käsitlemine, analüüs, järeldused. Kõnetanud ideede arutamine ja nende viimine praktikasse. Isikliku arengu analüüs. Kokkuvõte programmi jooksul saavutatust.
Õpiväljundid
reflekteerib oma tegevusi, tunneb oma tugevusi ja arenguvajadusi õpetajana; mõistab oma õpetamisstiili mõju ja kohandab seda vastavalt õpilaste vajadustele; seab selged ja saavutatavad ametialased eesmärgid, mis põhinevad professionaalse arengu vajadustel ja õppekava eesmärkidel; suhtleb tõhusalt nii õpilaste kui ka lapsevanematega ning hoiab koostöiseid suhteid kooli kogukonnaga; kasutab haridusteaduse järeldusi ja valib teaduspõhised alused oma tegevuste planeerimiseks, läbiviimiseks ja õpetajatöö väljakutsete lahendamiseks.
Eeldused
eelnevalt läbitud Kutseaasta alustavale õpetajale IKC0067
õpikeskkond
Õpikeskkond on kaasaegne ja kohandatav, toetades nii individuaalset kui grupis õppimist; ruumid on varustatud ajakohase tehnoloogiaga, tagamaks optimaalsed tingimused õppekava eesmärkide saavutamiseks.
koolitaja kompetentsus
Koolitajateks on ülikooli tunnustatud õppejõud, valdkondlikud asjatundjad, spetsialistid ja praktikutest koostööpartnerid, kellel on olemas vajaminevad andragoogilised pädevused.
Lõpetamistingimused
Enese- ja grupianalüüsi meetodid. Rollivahetus ja teised kogemuslikud meetodid. Teadvelolekut ja liikumist soodustavad harjutused. Sügavat õppimist toetavad lugemis- ja arutlemisviisid.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Kaia Lainola (MA), Tiina Pluum
Kursuse hind
tasuta
Minimaalne osalejate arv
10