HRC0330/1 - Nüüdisaegsed matemaatika õpetamise praktikad II ja III kooliastmes
Toimumise aeg
18.09.2020 - 21.05.2021
Registreerimise tähtaeg
14.09.2020
Toimumise koht
Tallinn, TLÜ linnaku Räägu (Räägu 49) ja Terra hooned (Narva mnt 25); Zoom
https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 54 tundi, iseseisevõpe 102 tundi)
Sihtgrupp
II ja III kooliastmes õpetavad õpetajad
Eesmärk
rakendada matemaatika õpetamisel uudseid õpistsenaariume ja digitaalseid õppematerjale, et muuta matemaatika õppeprotsessi mõtestatumaks, uurimuslikumaks ja tänapäevasemaks; analüüsida õpisituatsioone õpilaste õppimise toetamise seisukohast; kujundada valmisolek ja oskused tõenduspõhiste innovatiivsete praktikate arendamiseks, rakendamiseks ja uurimiseks koostöises õpikogukonnas, toetamaks muutunud õpikäsituse rakendamist nii klassiruumis kui ka avatud õpikeskkonnas.
Sisu
Matemaatiliste ülesannete disain kõrgetasemeliste matemaatilise mõtlemise toetamiseks. Uudsed tunnistsenaariumid tänapäevase matemaatikatunni elluviimiseks. Õppija õppeprotsessi mõistmine ja mõtestamine. Oma õpetamispraktikate analüüsimine ja tegevusuuringu läbiviimine. Digitaalsete õppematerjalide ja stsenaariumite koosloomine ja disain.
Õpiväljundid
disainib ja rakendab uudseid õpistsenaariume, mh murdarvude, protsentarvutuse, geomeetria, algebra teemadel; on valmis analüüsima rakendatud stsenaariumide mõju õpilaste õppimisele; koostab interaktiivseid veebipõhiseid ülesandeid (Teacher Desmos ja H5P-l tugineva teenusega), mis vastavad eri matemaatikateadmiste tasemetele ja rakendab neid õppeprotsessis; mõistab muutunud õpikäsituse olemust ja selle rakendamise võimalusi; oskab koostöös kolleegidega luua innovatiivseid õppimist toetavaid lahendusi, toetudes teaduskirjandusele ja parima praktika analüüsile; mõistab tegevusuuringu rolli õpetaja professionaalses arengus, omab valmisolekut oma professionaalseid praktikaid analüüsida ja dokumenteerida; oskab analüüsida õppeprotsessi ja rakendatavaid õpetamispraktikaid, toetudes klassiruumis kaardistatavatele andmetele; on valmis kasutama õpetajana mitmeid uurimismeetodeid oma töö ja õppekeskkonna analüüsimiseks, uurimiseks ja arendamiseks; panustab õpikogukonna tegevustesse vastutustundliku ja aktiivse meeskonna liikmena, mõistab õpikogukonna vajalikkust.
Eeldused
Koolitusele on oodatud eelkõige II ja III kooliastmes õpetavad matemaatikaõpetajad, kes on huvitatud enda professionaalsete oskuste täiendamisest.
õpikeskkond
Tallinna Ülikooli õpperuumid. Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Õppetöö toimub ülikoolis ühistel õppesessioonidel ja iseseisva tööna aine- või teemapõhistes õpikogukondades õpitut klassiruumis rakendades, analüüsides ja õpikogukonnas jagades ja uurides. Kursuse raames on planeeritud kokku 9 kontaktpäeva ja iseseisev töö 102 ak/h ulatuses. Õppijad disainivad ja uurivad iteratiivses protsessis (EDUlab meetodit järgides) uusi ja innovatiivseid õppematerjale või meetodeid - fookusteemad sõltuvad EDUlab uuringute ja projektide sisust ning osalevate õpetajate vajadustest ja huvidest.
Kursusesiseselt moodustatakse väiksemad õpikogukonnad ehk õpigrupid. Protsessi on algusest peale kaasatud ülikooli didaktikud, et toetada tõenduspõhiste praktikate rakendamist ning süsteemset andmekogumist innovatsioonilaborites.
Õppeprotsessi toetab e-keskkond ning kursuse käigus testitud ja analüüsitud parimaid praktikaid jagatakse veebikeskkonnas. Õppetööd koordineerib kursuse koordinaator ja juhtiv õppejõud.
Iseseisev töö: ülikoolis toimuvate kontaktõppepäevade vahelisel perioodil katsetavad õpetajad õpitud metoodilisi lähenemisi oma klassiruumi praktikas, seiravad protsessi ja reflekteerivad kogemust. Õpetajad loovad õppematerjale ja jagavad oma kogemusi õpikogukonnaga.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus, Grete Arro, Kairit Tammets
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitus on sihtgruppi kuuluvale õpetajale TASUTA.
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Marika Kutškova, 6199 774, marika.kutskova@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
20
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
18.09.2020 | 12:00-17:30 | 12:00 - 13:30 Sissejuhatus. Mõtestatud matemaatika meetod I. 13:30 - 14:15 Lõunasöök 14:15 - 15:45 Mõtestatud matemaatika meetod II 15:45 - 16:00 Paus 16:00 - 17:30 Uuriv õpetaja | Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus, Grete Arro, Kairit Tammets | Tallinna ülikooli linnak, Räägu õppehoone, Räägu tn 49 ruum 406 |
19.09.2020 | 10:00-15:30 | 10:00 - 11:30 Uuriv õpetaja 11:30 - 11:45 Paus 11:45 - 13:15 Mõtestatud matemaatika meetod III 13:15 - 14:00 Lõuna 14:00 - 15:30 Mõtestatud matemaatika meetod IV | Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus, Grete Arro, Kairit Tammets | Tallinna ülikooli linnak, Terra hoone (Narva mnt 25) ruum T-223 |
21.10.2020 | 10:00-15:30 | 10:00 - 11:30 Mõtestatud matemaatika meetod I 11:30 - 11:45 Paus 11:45 - 13:15 Uuriv õpetaja 13:15 - 14:00 Lõuna 14:00 - 15:30 Mõtestatud matemaatika meetod II | Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus, Kairit Tammets | T-223 |
25.11.2020 | 10:00-15:30 | Matemaatilised teemad, mõtestatud õppijat toetav õppeprotsess, digitaalne õppevara, uuriv õpetaja | Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus, Kairit Tammets | Zoom veebikeskkonnas; https://zoom.us/j/2785029424 |
05.01.2021 | 10:00-15:30 | Matemaatilised teemad, mõtestatud õppijat toetav õppeprotsess, digitaalne õppevara, uuriv õpetaja | Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus, Kairit Tammets | Zoom veebikeskkond https://zoom.us/j/97407277610 |
06.01.2021 | 10:00-15:30 | Matemaatilised teemad, mõtestatud õppijat toetav õppeprotsess, digitaalne õppevara, uuriv õpetaja | Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus, Kairit Tammets | Zoom veebikeskkond https://zoom.us/j/97407277610 |
10.02.2021 | 10:00-15:30 | 10:00 - 11:30 Meenutamine ja rühmatöö (isemääramisteooria matemaatikaõppes) 12:00 - 13:00 Reflksioon ja arutelu 14:00 - 15:30 Mõiste areng (fookuses on funktsiooni mõiste) | Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kairit Tammets | Zoomi link: https://zoom.us/j/94008734724 |
17.03.2021 | 10:00-15:30 | 10.00-11.30 Algebra õpetamisest põhikoolis. 11.30-11.45 Paus. 11.45-13.15 Kuidas aju õpib? 13.15-13.30 Paus 13.30-15.00 Kuidas tekib õpilastel motivatsioon matemaatikatunnis? | Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus, Kairit Tammets | https://zoom.us/j/91413406675 |
14.04.2021 | 10:00-15:30 | 10:00 - 11:30 Regulatsioonitüübid. Meenutamine. 12:00 - 13:30 Töömälu ja mälu. Dwecki teooria. 14:00 - 15:30 ekstülesannete lahendamise metoodika. Oma parima praktika jagamine. | Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kairit Tammets | https://zoom.us/j/93064892416 |