HRC0713/4 - Alustava lasteaiaõpetaja tugiprogramm
Toimumise aeg
31.10.2024 - 02.06.2025
Registreerimise tähtaeg
24.10.2024
Toimumise koht
Ida-Virumaa
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 56 tundi, iseseisevõpe 100 tundi)
Sihtgrupp
koolieelses lasteasutuses hiljuti (kuni 3 õa) tööd alustanud õpetajad
Eesmärk
olla motiveeritud ja enesekindel töötama õpetajana, orienteerudes koostööle ja teadlikult juhtides oma professonaalset arengut.
Sisu
Õpetaja roll, identiteet, kutseeetika. Lasteaed kui organisatsioon; organisatsioonikultuur. Koostöö kujunemine; erinevad sidusgrupid (lapsevanemad, kolleegid jt), suhtlemine ja koostöö hoidmine. Töö ja aja planeerimine. Õpperühm kui grupp, grupiprotsesside juhtimine. Ebakohase käitumise põhjused ja eesmärgid. Erivajadustega laste märkamine. Ennastjuhtiva käitumise kujundamine. Tõhus enesekehtestamine, verbaalne ja mitteverbaalne käitumine. Eneseanalüüs. Õpikeskkonna kujundamine ja motivatsiooni toetamine. Eneseanalüüsioskused arengu suunajana, enesehindamise võimalused. Õpimotivatsioon soodsa õpikeskkonna kujundamisel. Eesmärkide seadmine ja tulemuste kavandamine. Motiveeriva tagasiside andmine, tunnustuse jagamine. Toimivad ja mittetoimivad motivatsioonistrateegiad. Professionaalne areng. Õpetajatöö alguse analüüs. Edasise arengu kavandamine.
Õpiväljundid
analüüsib ennast õpetaja ja õppija rollis, juhib enese professionaalset arengut; leiab koostöövajadusi ja -võimalusi ning teeb koostööd oluliste gruppidega (kolleegid, lapsevanemad jt); loob toetava õpikeskkonna, annab toetavat tagasisidet ja jagab tunnustust; mõtestab end õppegrupis juhina, kasutab ja arendab enda liidrioskusi.
Eeldused
töötamine õpetajana koolieelses lasteasutuses
õpikeskkond
Lähiõpe on ümberpaigutatava sisutusega seminariruumis, mis võimaldab rühmade moodustamist ja aktiivõppe meetodite kasutamist; lisaks kasutatakse vajadusel veebikeskkonda Zoom.
koolitaja kompetentsus
Koolitajateks on tunnustatud õppejõud, valdkondlikud asjatundjad, spetsialistid ja praktikutest koostööpartnerid, kellel on olemas teaduspõhised pedagoogilised, temaatised ja andragoogilised pädevused.
Lõpetamistingimused
Programm koosneb kaheksast õppekohtumisest, mille käigus kasutatakse nii aktiivõppemeetodeid kui ka muid professionaalse arengu toetamise strateegiaid (nt supervisioon, individuaalne nõustamine jm). Õppekohtumised on lähiõppena Tallinna Ülikooli ruumides ja mitmetes lasteaedades; vajadusel kasutatakse veebikeskkonda (Zoom vmt).
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Hälis Värimäe, Kerda Eiert jt
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Kaarin Peet, kaarin.peet@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
10
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
25.11.2024 | 12:30- | Rõõmukool, Narva mnt 16, 41536 Jõhvi | ||
16.12.2024 | 12:30- | täpsustub | ||
06.01.2025 | 12:30- | täpsustub | ||
03.02.2025 | 12:30- | täpsustub | ||
10.03.2025 | 12:30- | täpsustub | ||
14.04.2025 | 12:30- | täpsustub | ||
12.05.2025 | 12:30- | täpsustub | ||
02.06.2025 | 12:30- | täpsustub |