HRC0713/4 - Alustava lasteaiaõpetaja tugiprogramm

Ootame osalema Ida-Viru Haridusklastri partnerlasteaedades viimase kolme aasta jooksul tööd alsutanud õpetajaid. Toimumiskohad täpsustuvad

Toimumise aeg

31.10.2024 - 02.06.2025

Registreerimise tähtaeg

24.10.2024

Toimumise koht

Ida-Virumaa

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 56 tundi, iseseisevõpe 100 tundi)

Sihtgrupp

koolieelses lasteasutuses hiljuti (kuni 3 õa) tööd alustanud õpetajad

Eesmärk

olla motiveeritud ja enesekindel töötama õpetajana, orienteerudes koostööle ja teadlikult juhtides oma professonaalset arengut.


Sisu

Õpetaja roll, identiteet, kutseeetika. Lasteaed kui organisatsioon; organisatsioonikultuur. Koostöö kujunemine; erinevad sidusgrupid (lapsevanemad, kolleegid jt), suhtlemine ja koostöö hoidmine. Töö ja aja planeerimine. Õpperühm kui grupp, grupiprotsesside juhtimine. Ebakohase käitumise põhjused ja eesmärgid. Erivajadustega laste märkamine. Ennastjuhtiva käitumise kujundamine. Tõhus enesekehtestamine, verbaalne ja mitteverbaalne käitumine. Eneseanalüüs. Õpikeskkonna kujundamine ja motivatsiooni toetamine. Eneseanalüüsioskused arengu suunajana, enesehindamise võimalused. Õpimotivatsioon soodsa õpikeskkonna kujundamisel. Eesmärkide seadmine ja tulemuste kavandamine. Motiveeriva tagasiside andmine, tunnustuse jagamine. Toimivad ja mittetoimivad motivatsioonistrateegiad. Professionaalne areng. Õpetajatöö alguse analüüs. Edasise arengu kavandamine.

Õpiväljundid

analüüsib ennast õpetaja ja õppija rollis, juhib enese professionaalset arengut; leiab koostöövajadusi ja -võimalusi ning teeb koostööd oluliste gruppidega (kolleegid, lapsevanemad jt); loob toetava õpikeskkonna, annab toetavat tagasisidet ja jagab tunnustust; mõtestab end õppegrupis juhina, kasutab ja arendab enda liidrioskusi.

Eeldused

töötamine õpetajana koolieelses lasteasutuses

õpikeskkond

Lähiõpe on ümberpaigutatava sisutusega seminariruumis, mis võimaldab rühmade moodustamist ja aktiivõppe meetodite kasutamist; lisaks kasutatakse vajadusel veebikeskkonda Zoom.

koolitaja kompetentsus

Koolitajateks on tunnustatud õppejõud, valdkondlikud asjatundjad, spetsialistid ja praktikutest koostööpartnerid, kellel on olemas teaduspõhised pedagoogilised, temaatised ja andragoogilised pädevused.

Lõpetamistingimused

Programm koosneb kaheksast õppekohtumisest, mille käigus kasutatakse nii aktiivõppemeetodeid kui ka muid professionaalse arengu toetamise strateegiaid (nt supervisioon, individuaalne nõustamine jm). Õppekohtumised on lähiõppena Tallinna Ülikooli ruumides ja mitmetes lasteaedades; vajadusel kasutatakse veebikeskkonda (Zoom vmt).

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Hälis Värimäe, Kerda Eiert jt

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Kaarin Peet, kaarin.peet@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

10

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
25.11.2024 12:30- Rõõmukool, Narva mnt 16, 41536 Jõhvi
16.12.2024 12:30- täpsustub
06.01.2025 12:30- täpsustub
03.02.2025 12:30- täpsustub
10.03.2025 12:30- täpsustub
14.04.2025 12:30- täpsustub
12.05.2025 12:30- täpsustub
02.06.2025 12:30- täpsustub