AYC0315/1 - Kuidas pöörasest ideest saab tegelikkus?
Toimumise aeg
05.02.2022 - 07.05.2022
Registreerimise tähtaeg
31.01.2022
Toimumise koht
Tallinna Ülikool
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 24 tundi, iseseisevõpe 28 tundi)
Sihtgrupp
gümnaasiumi ja kutsekooli ealised õpilased
Eesmärk
avastada loovus kui tööriis, mis võimaldab kaasaja kiiresti muutuvas maailmas tõhusamalt toime tulla ja õppida meetodeid, mille kaudu ideid ammutada ja neid isikupäraseks muuta.
Sisu
Mis on loovus? Miks on loovus 21. sajandi oskus ja kuidas seda kasutada? Loovuskäsitusi. Loovus kui ideede loomine ja suutlikkus neid ellu viia. Argiloovus. Loovuse roll eri eluvaldkondades ja igapäevaelus. Loovmõtlemise eri vormid. Kuidas ammutada ideid ja neid enda omaks teha? Joy Paul Guilford ja loovuse 4 omadust: voolavus, paindlikkus, originaalsus ja viimistletus. Dissotsiatsioon ja assotsiatsioon. Loovust toetav keskkond. Kuidas tekib loomisvajadus? Loovust toetavad tehnikad ja loovustõkked. Professionaalne looming. Milliseid piiranguid seab professionaalne raamistik loovusele? Loovametitel töötavate inimeste igapäevapraktikad. Meie-loovus (we-creativity). Sotsiaalne loovus. Koosloome ja koosdisain
Õpiväljundid
teab loovusest kui protsessist; analüüsib, milliseid oskusi on vaja arendada ja toetada, et kujundada endas loovust; reflekteerib enda tegevust loovusteooria baasteadmiste abil.
Eeldused
kuulumine sihtgruppi
õpikeskkond
Tallinna Ülikool
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad või kõrgem
Lõpetamistingimused
Veebi teel läbitud konktaktõppe moodustavad seminarid ja rühmaarutelud, mis tuginevad teemapunktidel ja iseseisvale tööde aruteludel. Iseseisvate tööde sooritamiseks on vajalik infot otsida, lugeda teemakohast kirjandust ja kuulata teemakohaseid videoloenguid.
I kohtumine: Sissejuhatus. Mis on loovus? Õppijate arusaam loovusest. Erinevad loovuskäsitused.
II kohtumine: Argiloovus. Arutame milline on loovuse roll meie igapäeva elus ja eri eluvaldkondades.
I Iseseisev töö: Loovpäeviku pidamine ja 30 ideeajendi najal kavandite ja ideevisandite loomine.
III kohtumine: Loovmõtlemise eri vormid. Kuidas ammutada ideid ja neid enda omaks teha? Joy Paul Guilford & loovuse 4 omadust: voolavus, paindlikkus, originaalsus ja viimistletus. Dissotsiatsioon ja assotsiatsioon.
IV kohtumine: Loovust toetav keskkond. Kuidas tekib loomisvajadus? Loovust toetavad tehnikad ja loovustõkked.
II Iseseisev töö: Ühe oma õpikogemuse analüüs loovuse toetamise või tõkestamise aspektist.
V kohtumine: Professionaalne looming. Milliseid piiranguid seab professionaalne raamistik loovusele. Loovametitel töötavate inimeste igapäevapraktikad.
VI kohtumine: Meie-loovus (we-creativity). Sotsiaalne loovus. Koosloome ja koosdisain.
III Iseseisev töö: Koostöisust rõhutava loovprotsessi näite leidmine ja tutvustamine.
VII & VIII kohtumine: Õppijate loovülesannete tutvustused. Arutame kursusel läbitud ülesandeid õppimise ja enesearengu aspektist. Seda toetab DEAL refleksioonimudel.
IV Iseseisev töö „Refleksioon õpikogemusest“ . Eneseanalüüs oma kursuse kogemusest tuginedes DEAL-mudelile
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Helen Arov
Kursuse hind
35 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
koolitus- ja konverentsikeskus, Kaia Ljaš, 6409369, kaia.ljash@tlu.ee
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, Riina.Stahl@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
8