HRC0161/1 - Õppeprotsessi disainimine ja uurimine loodus-ja tehnoloogiaainetes

REGISTREERUMINE AADRESSIL: https://koolitus.hitsa.ee/training/2196 . Kursusele saab registreeruda kuni 08.02.2019.
Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

12.02.2019 - 12.12.2019

Registreerimise tähtaeg

08.02.2019

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 29, Astra hoone, ruum A-303, A-440
https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 78 tundi, iseseisevõpe 78 tundi)

Sihtgrupp

Tegevõpetajad sh klassiõpetajad, matemaatikaõpetajad, informaatikaõpetajad, keemiaõpetajad, füüsikaõpetajad, bioloogiaõpetajad, tehnoloogiaõpetajad jt LTT õpetajad

Eesmärk

osata rakendada ja reflekteerida STEAM-õppevaldkonna meetodit ning juurutada see oma praktikasse

Sisu

EDUlab meetodi õpetamine innovatsioonilabori tüüpi ülikool-kool partnerlusprogrammi raames, kus ülikooli õppejõud on õpetajatele mentoriteks uute STEAM (teadused, tehnoloogia, inseneeria, kunst ja matemaatika) meetodite (nt uurimuslik õpe sensoritega, ainetevaheline lõiming jms muutunud õpikäsitust ja tehnoloogia kasutust toetavad meetodid) disainimisel, katsetamisel ja uurimisel.

Õpiväljundid

- tunneb uuenduslikke STEAM-õppevaldkonna praktikaid;
- teab õpiandmete kogumise erinevaid meetodeid ja tööriistu;
- oskab läbi viia STEAM-meetoditel põhinevaid tunde;
- tunneb TISL (uuriva õpetaja) meetodit ja oskab seda rakendada;
- teab, kuidas toetada õpilasi õppeprotsessis;
- oskab rakendada uudseid haridustehnoloogilisi vahendeid ja koostada H5P-tarkvaras interaktiivseid õpiülesandeid;
- loob koostöiselt teiste õpetajatega STEAM-õppevaldkonna materjale.

Eeldused

Kuulumine sihtgruppi

õpikeskkond

Tallinna Ülikooli tänapäevased õppeprotsessi toetavad õpperuumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Õppeprotsessi toetab e-Didaktikumi keskkond.
Koolitusel osalevate koolide õppelaborid, mis on sisustatud STEAM õppetehnikaga.

koolitaja kompetentsus

Vähemalt MA-kraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Lõpetamistingimused

EDUlab meetodi õpetamine toimub innovatsioonilabori tüüpi ülikool-kool partnerlusprogrammi raames, kus ülikooli õppejõud on õpetajatele mentoriteks uute STEAM (teadused, tehnoloogia, inseneeria, kunst ja matemaatika) meetodite (nt uurimuslik õpe sensoritega, ainetevaheline lõiming jms muutunud õpikäsitust ja tehnoloogia kasutust toetavad meetodid) disainimisel, katsetamisel ja uurimisel. Kursuse raames on planeeritud aasta jooksul kokku 10 kontaktõppe- ja mentorluspäeva, millest esimene toimub ülikoolis ning ülejäänud toimuvad osalevate koolide õppelaborites. Vahepealselt perioodil teevad koolide meeskonnad ja koolide ülesed õpikogukonnad iseseisvat tööd, koos luues ja uurides uute meetodite rakendamist. Kontaktpäevade raames tutvustavad osalejad oma õppepraktikaid ning positiivset muutust praktikates, mida EDUlab meetodi rakendamine on kaasa toonud. Protsessi on algusest peale kaasatud ülikooli uurijad, et toetada tõenduspõhiste praktikate rakendamist ning süsteemset andmekogumist innovatsioonilaborites.
Kontaktpäevadel tutvustakse osalejatele EDUlab meetodit ja sellega kaasnevaid õpiteooriaid, innovaatilisi lähenemisi STEAM ainetes. Lisaks toimub kontaktpäevadel labori õppematerjalide koosloome ning kasutuspraktikate jagamine. Iseseisva töö raames kasutavad osalejad personaalselt määratud mentori abi innovatiivsete praktikate rakendamiseks, andmete kogumiseks, analüüsiks ja jagamiseks koolikeskkonnas. Meetodid: kasutatakse õppijakeskseid kaasavaid, uurimispõhiseid meetodeid.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Marina Kurvits, MA; Marge Kusmin, MA; Mart Laanpere, PhD, Janika Leoste MA; Luis Pablo Prieto Santos, PhD (ingl. k.); Kairit Tammets, PhD; Terje Väljataga, PhD; Õnne Uus, MA

Kursuse hind

575 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik, osaleja maksumus 575 eurot. Koolitus on töötavale õpetajale tasuta. Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi kogumaksumuse ulatuses. Koolitusele registreerides kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga. Osalemine koolituse kontaktpäevadel on nõutav vähemalt 75% ulatuses.

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Marika Kutškova, 6199 774, marika.kutskova@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

25

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
12.02.2019 10:00-17:15 Tutvustus, kursuse eesmärgid. Didaktikamoodul 1. Uurimusõpe STEAM ainetes, uued praktikad. STEAM demotund 1. Õpperobootika tutvustus. Robomatemaatika tund. Psühholoogiamoodul 1. Miks ei mäleta alati kõike? Mis on TTS? Kuidas aidata lastel toime tulla funktsionaalse lugemise raskustega? Janika Leoste, Marge Kusmin, Jaanus Paasoja, Õnne Uus A-303
13.02.2019 10:00-17:15 TISL moodul 1. Mis on tegevusuuring? Kes on uuriv õpetaja TISL meetodi kontekstis? STEAM demotund. Haridustehnoloogia moodul 1. Kuidas luua interaktiivseid õppematerjale. Koosloome moodul 1. Refleksioonimoodul 1. Õpikogukond loob koostöiselt õppematerjale. Terje Väljataga, Marina Kurvits, Janika Leoste A-303
20.03.2019 10:00-17:15 TISL moodul 2. Õpetaja uurimiseesmärgi ja -indikaatorite määratlemine. Lühike sissejuhatus tegevusuuringusse/TISL meetodisse. Refleksioonimoodul 2. Õpikogukond loob koostöiselt õppematerjale. STEAM demotund. Haridustehnoloogia moodul 2. Töö interaktiivse õpiku ja interaktiivsete harjutustega. Koosloome moodul 2. Õpikogukond loob koostöiselt õppematerjale. Terje Väljataga, Janika Leoste, Marina Kurvits, Õnne Uus A-440
15.04.2019 10:00-17:15 STEAM demotund. Haridustehnoloogia moodul 3. Töö interaktiivse õpiku ja interaktiivsete harjutustega. Õpianalüütika moodul 1. Mis on vaatlus? Observata äpp. Koosloome moodul 3. Õpikogukond loob koostöiselt õppematerjale. Refleksioonimoodul 3. Janika Leoste, Mart Laanpere Tallinna Lilleküla Gümnaasium
08.05.2019 10:00-17:15 Õpianalüütika moodul 2. Mis on lühitest ja mis on küsimustik? ProLearning äpp. STEAM demotund 5. Haridustehnoloogia moodul 4. Töö interaktiivse õpiku ja interaktiivsete harjutustega. Koosloome moodul 4. Õpikogukond loob koostöiselt õppematerjale. Refleksioonimoodul 4. Janika Leoste, Jonas Nahkor, Marge Kusmin, Merike Saar Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium
27.08.2019 10:00-17:15 Koosloome moodul. Tegevuskavade (uuringuplaani) tagasisidestamine. DEMOtund. Kogemused H5P kogumiku koostamisest. Refleksioonimoodul. Koosloome moodul. Koolituspäeva alguses ja lõpus toimub koosloome jaoks eraldatud aeg: 9.15-10.00 ning 16.30-17.15. Teil on võimalus valida, kas osalete hommikusel või õhtusel koosloomel. Terje Väljataga, Kairi Mustjatse, Janika Leoste Tallinna 21. Keskkool, A327
27.09.2019 10:00-17:15 TISL moodul 4. Kuidas analüüsida ja tõlgendada kogutud andmeid? STEAM demotund 7. Haridustehnoloogia moodul 6. Töö interaktiivse õpiku ja interaktiivsete harjutustega. Koosloome moodul 6. Õpikogukond loob koostöiselt õppematerjale. Refleksioonimoodul 6. Õpikogukond loob koostöiselt õppematerjale. Terje Väljataga, Janika Leoste, Marina Kurvits A-440
31.10.2019 10:00-17:15 TISL moodul 5. Meetodi kokkuvõte, väljakutsete ja võimaluste analüüs. STEAM demotund 8. Haridustehnoloogia moodul 8. Töö interaktiivse õpiku ja interaktiivsete harjutustega. Koosloome moodul 7. Õpikogukond loob koostöiselt õppematerjale. Refleksioonimoodul 7. Õpikogukond loob koostöiselt õppematerjale, peegeldus ja kodutöö arutelu. Terje Väljataga, Janika Leoste, Marina Kurvits A-440
18.11.2019 10:00-17:15 Didaktikamoodul 2. STEAM õppe innovatiivsed meetodid. STEAM demotund 9. Koosloome moodul 8. Õpiku lõplik kavand. TISL moodul 6. TISL õpetajana esitluse ettevalmistamine. Refleksioonimoodul 8. Kodutöö peegeldus ja arutelu. Marge Kusmin, Janika Leoste, Terje Väljataga A-303
12.12.2019 10:00-16:15 Esitlused ja arutelu. Refleksioonimoodul 9. Kursuse kokkuvõte ja edasine tegevusplaan. Janika Leoste A-440