IKC0068/9 - Kutseõpetaja kohanemisaasta - esmane kutsepedagoogiline ettevalmistus

Koolituspäevad toimuvad kord kuus, reeglina reedeti 2024/2025 õa jooksul.
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

11.10.2024 - 16.05.2025

Registreerimise tähtaeg

27.09.2024

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn

Maht

104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 64 tundi, iseseisevõpe 40 tundi)

Sihtgrupp

Pedagoogilise ettevalmistuseta kutseõpetajad

Eesmärk

omandada esmased teadmised ja oskused ning kujundada hoiakud tööks kutseõpetajana;
toetada valmisolekut enda professionaalseks arendamiseks ning elukestvas õppes osalemiseks.

Sisu

I Õppimine. Õppimise käsitusi. Õpioskuste kujunemine. Õpimotivatsioon. Õppimist soodustava keskkonna loomine. Õppija individuaalsus ja sellega arvestamise võimalusi

II Õppeprotsessi kavandamine õppekavast tunnikavani. Kutseõppe korraldus. Õppekeskkond ja õpivara kutseõppes. Õppetegevuse dokumenteerimine, kutseõpetaja dokumentatsioon. Väljundipõhise õppe alused. Kooliõppekava koostamise põhimõtted. Mooduli rakenduskavade koostamine ja arendus. Üldõpingute ja võtmepädevuste lõimimine erialaõppes

III Õpetamine. Kutseõpetaja rollid õppe-kasvatusprotsessis. Esmakursuslaste kohanemise toetamine. Õppimist mõjutavad psühholoogilised tegurid.
Mõjutusvahendid. Juhendamine ja mentorlus. Teooriatunni ettevalmistamine ja läbiviimine. Praktilise tunni ettevalmistamine ja läbiviimine. Teooria- ja praktikaõppe lõimimine. Õppe- ja hindamismeetodite rakendamine. Iseseisva töö planeerimine ja juhendamine. Õpiväljundite saavutatuse hindamine, sh kujundav ja kokkuvõttev hindamine. Õppematerjalide koostamine. Infotehnoloogia vahendite kasutamine õppeprotsessis. Praktilise õppe ja praktika ettevalmistamine, läbiviimine, juhendamine ja hindamine.

IV Kutseõpetaja professionaalne areng. Kutseõpetaja töö tulemuslikkuse hindamine. Õpetaja enesehindamine. Õpetaja kutse-eetika. Inimväärtused kasvatuse alusena. Võrgustikud ja koostöö kutseõppes.

I arenguseminar: Kutseõpetaja kohanemisaasta põhimõtted, protsess, tegevuskava ning tööd alustava kutseõpetaja rollid ja vastutus kohanemisaastal. Mentorluse olemus ja mentorprotsess kutsekoolis, mentori rollid ja vastutus kohanemisaastal. Kutseharidus ja -koolitus Eestis, muutused kutseõppes. Kutseõpetaja karjäärimudelid ja õppimisvõimalused. Kutseõpetaja eneseanalüüs lähtuvalt kvalifikatsiooninõuetest.
II arenguseminar: Reflektsioon oma tööle kutseõpetajana või mentorina. Arengutrendid kutseõppes Tunnivaatlus ja –analüüs.
III arenguseminar: Kohanemisaastale, sh koolitusprogrammi refleksioon ja tagasiside. Refleksioon tunnivaatlustele. Arengumappide esitlemine.

Õpiväljundid

mõistab kutseõppe korraldust ja kutseõpetaja rolle ja vastutust õppe-kasvatusprotsessis; planeerib, viib läbi õppetunde ja hindab õppijate õpiväljundite saavutamist õppekavast lähtuvalt; analüüsib enda tegevust õpetajana kvalifikatsiooninõuetest lähtuvalt; mõistab enda professionaalse arengu olulisust, omab valmisolekut õpinguid jätkata, ennast pidevalt iseseisvalt eri- ja tööalaselt täiendada

Eeldused

Keskharidus (sh kutsekeskharidus v kutseharidus keskhariduse baasil),
töötamine kutseõpetajana

õpikeskkond

Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Osalemine auditoorses töös ja seminaridel
Iseseisva tööna antud õppeülesannete täitmine õppepäevade vahelisel perioodil
Arengumapi koostamine ja esitlemine

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Sirje Rekkor, Meidi Sirk, Reeli Liivik jt

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Kristi Kivisild, ?372 6199 521, kristi.kivisild@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

16