IKC0039/8 - Loovaks lasteaiaõpetajaks arenemine
Toimumise aeg
25.03.2024 - 28.08.2024
Registreerimise tähtaeg
22.03.2024
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool
Maht
182 akadeemilist tundi (kontaktõpe 88 tundi, iseseisevõpe 94 tundi)
Sihtgrupp
pedagoogilise ettevalmistuseta kõrgharidusega inimesed, kes on alustanud või soovivad alustada tööd lasteaia õpetajana.
Eesmärk
Omandada baasoskused, hoiakud ja valmisolek lapse arengu järjepidevaks toetamiseks ja huvi, loovuse, enesekindluse äratamiseks, usaldades last tema vajaduste ja tunnete osas ning jättes ruumi vastutuse võtmiseks. Omandada õpetaja pedagoogilised kompetentsid õpetaja 6. taseme kutsestandardist lähtudes. Saada tuge eestikeelsele õppele üleminekuks
Sisu
Lapse arengu ja kasvamise terviklik toetamine – uusimad lähenemised. Üleminek eestikeelsele õppele. Alushariduse kaasaegsed suunad. Lapsekeskne lähenemine lasteaias – ideest tulemuseni. Koolieelse lasteasutuse tööd reguleerivad õigusaktid ja õppekava. Mänguline ja loov õpikeskkond – eelkoolididaktika võimalused. Lapse areng ja õppimine. Lapse terviklikuks arenguks turvalise keskkonna loomine. Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid ja põhimõtted. Üldõpetuslike põhimõtete rakendamine valdkondade sisu ja tegevuste lõimimisel. Ainedidaktikad: matemaatika, eesti keel, muusika, liikumine, loodus. Aktiivõppe meetodite rakendamine lasteaias. Erivajadustega lapse toetamine. Mäng ja loovus. Lasteaiaõpetaja sotsiaalne kompetentsus. Koostöö ja kaasamine: lapsevanemad, kolleegid, kogukond. Õpetaja professionaalne identiteet, refleksioon ja eneseareng
Õpiväljundid
mõistab ja juhib terviklikult, loovalt ja uuendusmeelselt õppimise-õpetamise protsessi lasteaias, arvestades lapse arengu individuaalsust ja grupiprotsesside olulisust; mõistab iseennast õppijana ja enda kui õpetaja rolle, vastutust ja missiooni lapse arengu toetamisel; loob tervikliku suhtlusruumi, kaasab lapsevanemaid, teeb koostööd kolleegidega ja ehitab õppeaasta üles kogukonnakeskselt; on loonud õppeaasta projekti, analüüsinud enda ressursse ja kavandanud enda professionaalse arengu plaani.
Eeldused
kuulumine sihtrühma
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetentsus, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Osalemine kontaktõppes täies mahus, iseseisevate tööde sooritamine, sh kirjanduse iseseisev lugemine, õppeaasta projekti loomine ja arenguportfoolio koostamine ning esitlemine.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
MA Maili Liinev, MA Lii Lilleoja, PhD Irina Birjukova, PhD Maire Tuul, MA Kärolin Kaarlep, MA Pille Murrik, Eeva Kütt, Julia Vetik, Lea Maiberg, Karolin Saariste
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Kursust rahastab Haridus- ja Teadusministeerium ja see on sihtrühma kuuluvatele osalejatele tasuta.
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Irina Birjukova, 53428566, irina.birjukova_01@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
17
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
25.03.2024 | - | 1.sessiooni 1.õppepäev | ||
26.03.2024 | - | 1.sessiooni 2.õppepäev | ||
27.03.2024 | - | 1.sessiooni 3.õppepäev | ||
17.04.2024 | - | 2.sessiooni 1.õppepäev | ||
18.04.2024 | - | 2.sessiooni 2.õppepäev | ||
20.05.2024 | - | 3.sessiooni 1.õppepäev | ||
21.05.2024 | - | 3.sessiooni 2.õppepäev | ||
18.06.2024 | - | 4.sessiooni 1.õppepäev | ||
19.06.2024 | - | 4.sessiooni 2.õppepäev | ||
27.08.2024 | - | 5.sessiooni 1.õppepäev | ||
28.08.2024 | - | 5.sessiooni 2.õppepäev, kursuse lõpetamine |