HRC0587/4 - Kuidas haridusjuhina tasakaalu hoida?
Toimumise aeg
16.10.2024 - 14.03.2025
Registreerimise tähtaeg
15.10.2024
Toimumise koht
Tallinna Ülikool Narva mnt 25 Tallinn
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 28 tundi, iseseisevõpe 24 tundi)
Sihtgrupp
koolide, lasteaedade, kutsekoolide jt haridusasutuste juhid
Eesmärk
Toetada haridusjuhi professionaalset arengut mentori ja koostöise keskkonna loojana haridusasutuses; arendada suhtlemiskompetentsust õpetajate professionaalse arengu toetamisel ning juhi võimekust enda, alustavate ja kogenud õpetajate motivatsiooni toetamisel ja läbipõlemise ennetamisel; arendada oskust kogemustest õppida.
Sisu
Mentorlus kui mõtteviis: koostöine õppimine ja vastastikune tugi professionaalses arengus. Juhi oluline roll selle mõtteviisi juurutamisel ja alustavate õpetajate kogukonna pühendunud liikmeteks kujunemisel. Juhi kui mentori rolliga kaasnevad väljakutset pakkuvad olukorrad. Vastutus eesmärkide seadmisel ja edu saavutamisel, toetudes oma väärtustele ja tugevustele. Enda ressursside, paindlikkuse ja loovuse suurendamine. Väsimuse, läbipõlemise ja stressi ennetamine ja nendega toimetulek. Enda, alustavate õpetajate ja kogenud kolleegide heaolu eest hoolitsemine, motivatsiooni ja õppimise toetamine.
Õpiväljundid
Mõistab haridusjuhi rolli ja vastutust eesmärkide saavutamisel ja õpetaja toetamisel. Reflekteerib ja hindab enda arengut juhina, mõistab oma professionaalse arengu vajadusi ja võimalusi. Näeb ja analüüsib mentorluse mõtteviisi juurutamisega seotud eri situatsioone oma juhtimisel ja eestvedamisel haridusasutuses; on teadlik enda ressurssidest ja kasutab neid tasakaalustatult; mõistab ennast suhetes ja enda rolli keerulistes olukordades alustavate ja kogenud kolleegide vastastikuse õppimise ja organisatsioonis vajalike muutuste toetamisel.
Eeldused
kuulumine sihtrühma
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne .
koolitaja kompetentsus
Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Kursus toimub 5 grupisupervisiooni moodulina. Lähiõppe maht 28 tundi, mil toimuvad vestlused, rollitreening, töö väikestes gruppides, situatsioonide vaatlemine ja analüüs. Juhtumite analüüs. Iseseisev töö: 1) töö soovitusliku kirjandusega; 2) eneseanalüüs; 3) enda kui juhi arengueesmärkide seadmine, tegevuste planeerimine ning muutuste elluviimine.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tõend
Koolitajad
Kaia Lainola, MA
Kursuse hind
520 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Kaarin Peet, 6199 858, kaarin.peet@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
10
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
16.10.2024 | 10:00-15:15 | Kaia Lainola | T-405 | |
22.11.2024 | 10:00-15:15 | Kaia Lainola | T-305 | |
17.01.2025 | 10:00-15:15 | Kaia Lainola | ||
14.02.2025 | 10:00-15:15 | Kaia Lainola | ||
14.03.2025 | 10:00-15:15 | Kaia Lainola |