HRC0638/2 - Haridusinnovatsioon ja juhtimine
Toimumise aeg
22.01.2025 - 12.06.2025
Registreerimise tähtaeg
13.12.2024
Toimumise koht
Zoom and Tallinn University
Maht
312 akadeemilist tundi (kontaktõpe 78 tundi, iseseisevõpe 234 tundi)
Sihtgrupp
Decision-makers at all levels of a general education system: national and local government officials, university academic and non-academic staff, key players in non-governmental organisations, teacher educators, general education system representatives (e.g. school leaders, teachers).
Eesmärk
Omandada mikrokraad haridusinnovatsioonis ja juhtimises. Saada ülevaade põhiprintsiipidest ja meetmetest, mida kasutatakse kõrgtsentraliseeritud ja detsentraliseeritud haridussüsteemide juhtimiseks; nende põhimõtete ja meetmete kohaldamise võimalikest tagajärgedest eri kontekstis. Arendada arusaamist tõenduspõhistest suure toimega mõjudest õpilaste õppimisele; argumentidest, mis on vajalikud suure mõjuga strateegiate/sekkumiste kasutamise edendamiseks. Arendada oma pädevust käimasoleva tõenduspõhise haridusuuenduse protsessi juhtimisel, mis sobib nende kontekstiga.
Sisu
I Tõenduspõhise innovatsiooni käivitajad hariduses. Mis võib olla kõige olulisem: potentsiaalsed suure toimega mõjud õpilaste õppimisele, pädevused, mida õpilased vajavad tulevikus; visioon; ökosüsteemi vaade; tulemuspõhine planeerimine; seosed oma konteksti ja plaanidega. Peamised käivitajad/kontseptsioonid, mis on vajalikud haridusuuenduse juhtimiseks: põhimõisted; kontseptsioonide mõju juhtimisele/planeerimisele; seosed oma konteksti ja plaanidega. Konteksti jõud: erinevad lähenemisviisid/süsteemid hulgimüügipoliitika laenamine vs kontekstis juurdunud tõenduspõhine lähenemine; konteksti loomise viisid; sidusrühmade teooria ja kaasamine; seosed oma konteksti ja plaanidega.
II Haridusinnovatsiooni juhtimine. Õppekava: Visiooni kehastus: õppekavatüübid; kavandatud sisu, keele- ja õpioskuste tulemused; hindamispõhimõtted ja -strateegiad; PISA; PISA ja kõrge panusega hindamise võimalikud eelised ja negatiivsed tagasilöögid; hindamine õppimiseks; seosed oma konteksti ja plaanidega. Õpetajad ja juhid: autonoomia ja vastutus; enesehindamine versus välishinnangud; standardid ja pädevusmudelid; juhtimisviisid; professionaalne areng ja pädevuse tõstmine; seosed oma kontekstiga. Haridusuuenduse juhtimine: muudatuste juhtimise moodulid; kehtivad ja usaldusväärsed andmed; Tulevikukooli raamistik ja kogu kooli hõlmava muutuse protsessi tunnused; tulemus- ja tõenduspõhine planeerimine; oma haridusarenduse/ innovatsiooniprojekti väljatöötamine.
Õpiväljundid
Teeb kindlaks suure toimega mõjud õpilaste õppimisele ja pakub välja haridussüsteemide viisid, mis neid arvesse võtavad; oskab kirjeldada peamisi põhimõtteid ja meetmeid, mida kasutatakse kõrgtsentraliseeritud ja detsentraliseeritud haridussüsteemide juhtimiseks ning nende põhimõtete ja meetmete kohaldamise võimalikud tagajärjed eri kontekstis; teeb juhtumitevahelise analüüsi abil kindlaks edukate ja suuresti ebaõnnestunud haridusreformi algatuste tunnused erinevates kontekstides; analüüsib Eesti mitmekümne aasta pikkust haridusreformi teekonda läbi mitme objektiivi, et teha järeldusi süsteemi tugevate, nõrkade külgede ja arenguvajaduste kohta; töötab välja tulemustepõhise plaani, mis põhineb tõenditel ja mida toetavad sidusrühmad ühe hariduse arendus-/innovatsiooniprojekti algatamiseks; analüüsib ja selgitab välja oma pädevused ja enesearenguvajadused, viidates juhtivatele haridusuuendustele ning omab tegevuskava jätkuvaks professionaalseks arenguks.
Eeldused
Sihtrühma kuulumine, kõrgharidus, inglise keele oskus vähemalt B2 tasemel.
õpikeskkond
Distance learning in Zoom-environment, contact learning in Tallinn University rooms combined with study visits to other organisations. Contact learning is supported by the e-learning environment.
koolitaja kompetentsus
Main trainers both PhDs. Assistant trainer is a PhD student.
Lõpetamistingimused
Osalemine sissejuhatavatel ja lõpu veebiseminaridel, interaktiivsetel loengutel ja seminaridel, mis eeldab kaasamist ja ülesannete täitmist. Iseseisev kirjanduse lugemine ja rühmatööd. Kirjeldatud tegevused kombineeritakse kaasamist ja täitmist nõudvate ülesannetega. Lisaks peab õppija eneserefleksioonipäevikut ja koostab individuaalse haridusarenduse/uuendusprojekti, mida täiendatakse kogu kursuse jooksul kursuse õppimise ning kaasõpilaste ja juhendajate tagasiside põhjal. Õppija esitleb oma tööd.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Eve Eisenschmidt, Peeter Mehisto
Kursuse hind
1200 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
The price is valid for the entire microdegree programme (2 modules).
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Viktoria Bubukin, 55562236, viktoria.bubukin@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
20