HRC0724/1 - Õppimisel tuge vajava õpilase toetamine
Toimumise aeg
26.09.2024 - 30.12.2024
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn
Maht
104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 64 tundi, iseseisevõpe 40 tundi)
Sihtgrupp
üldhariduskoolide I-III kooliastme õpetajad
Eesmärk
Omandada teadmised ja oskused hariduslike erivajadustega õppija toetamiseks vastavalt õpetaja kutsestandardi, tase 7, kompetentsile B.2.7. Hariduslike erivajadustega õppija toetamine.
Sisu
KAASAV HARIDUS
Kaasava hariduse mõiste ja tähendus. Kaasava hariduse indikaatorid. Kaasav koolikultuur. Mitmekesisus ja sotsiaalne kaasamine. Hariduslik erivajadus ja seadusandlik raamistik. Koosõpetamise võimalused. Autismispektrihäirega lapse keskkonna kohandamine. Nägemis- ja kuulmishäiretega laste õppe- ja kasvatustegevuse eripärad. Kogeleva lapse toetamine. Valikuline mutism.
Iseseisev töö: Oma kooli kaasava õpikeskkonna kaardistamine ja analüüs
ÕPPE KOHANDAMINE
Õpiraskustega õppija toetamise sissejuhatav osa (sh kirj, lug)
Õpiraskustega õppija toetamise sissejuhatav osa (arvutamine, arenguline koordinatsioonihäire/düspraksia); Powerpointi võimalused õppematerjalide loomiseks ja AI kasutamise võimalused õpetajatöös. Õppekavaga seotud dokumentatsioon: IÕK üldosa, töökava ning õppe kohandamine individuaalse õppekava alusel (sh diferentseritud hindamine, õpitulemuste kohandamine).
Iseseisev töö: Õppeteksti lihtsustamine ja õppematerjalide loomine abivahenditega.
MATEMAATIKARASKUSED
Matemaatika õpiraskuste olemus ja põhjused, üle kõigi kooliastmete
Matemaatika õpiraskustega õpilase toetamine I kooliastmes (õppekorraldus, meetodid, abivahendid). Matemaatika õpiraskustega õpilase toetamine II kooliastmes (õppekorraldus, meetodid, õppematerjalide kohandamine, toetavad vahendid).
Iseseisev töö : Matemaatikaraskuse juhtumi analüüs ja võimalik toetav sekkumisplaan.
SOTSIAAL-EMOTSIONAALNE ARENG
Õpilase sotsiaal-emotsionaalne areng ja selle toetamise võimalused koolis. Sotsiaalsete oskuste arengu toetamise olulisus ning võimalused. Emotsioonide reguleerimise oskuste kujunemine ja toetamise vajadus ning võimalused. Õpetajate enesetõhusa hoiaku kujunemine tuge vajavate laste toetamisel klassis. Käitumise tugikava koostamine. Tõhusa suhtlemise ABC: abistamisoskused ja nõustamisoskused, keerulised kõnelused lapsevanematega.
Iseseisev töö: Käitumise tugikava koostamine, rakendamine ja analüüs
LASTE- JA NOORTEKIRJANDUS
Laste- ja noortekirjanduse roll õpilase sotsiaal-emotsionaalse arengu toetajana. Pildiraamat ja pilt lasteraamatus. Lastekirjanduse mõju lapse kõne arengule. Hea laste- ja noorteraamatu valikukriteeriumid õpilase kognitiivse arengu toetamiseks. Hariduslike erivajadustega õpilaste lugemishuvi toetamine.
Õpiväljundid
Teab kaasava hariduskorralduse põhimõtteid ja rakendusvõimalusi koolis; koostab ja kohandab õppematerjale õppija individuaalsetest iseärasustest lähtudes; koostab ja rakendab individuaalset õppekava ja käitumise tugikava; kohandab keskkonda õppija erivajadustest lähtuvalt; toetab lugemishuvi; rakendab oma töös kaasava hariduse põhimõtteid.
Eeldused
töötamine õpetajana
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusasutuse juhtimisest ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Moodulite vahel täidavad osavõtjad etteantud erinevaid iseseisvaid töid. Õppesessioonide vahelisel ajal kasutatakse õpitud oskusi praktikas, reflekteeritakse saadud kogemusi ja täidetakse iseseisvaid ülesandeid. Iseseisvad tööd esitatakse e-õppekeskkonnas, mis annab õppijatele võimaluse kasutada neid ka peale kursuse lõpetamist oma igapäevases töös.
Metoodika: kursus sisaldab loenguid, seminare, arutelusid, praktilisi harjutusi ja juhtumite analüüsimist, lähtudes osalejate konkreetsetest kogemustest.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
PhD Tiiu Tammemäe, MA Lii Lilleoja, MA Eliis Ait, MA Kadrian Allika, PhD Helin Puksand
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Tiiu Tammemäe, tiiu.tammemae@tlu.ee
Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, kyllira@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
15
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
26.09.2024 | - | I moodul 26.-27.09.2024 | ||
10.10.2024 | - | II moodul 10.-11.10.2024 | ||
31.10.2024 | - | III moodul 31.10 - 01.11.2024 | ||
07.11.2024 | - | IV moodul 07.-08.11.2024 | ||
05.12.2024 | - | V moodul 05.-06.12.2024 |