HRC0724/1 - Õppimisel tuge vajava õpilase toetamine

Kursusele registreerimine siin : https://koolitus.edu.ee/training/13215

Toimumise aeg

26.09.2024 - 30.12.2024

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn

Maht

104 akadeemilist tundi (kontaktõpe 64 tundi, iseseisevõpe 40 tundi)

Sihtgrupp

üldhariduskoolide I-III kooliastme õpetajad

Eesmärk

Omandada teadmised ja oskused hariduslike erivajadustega õppija toetamiseks vastavalt õpetaja kutsestandardi, tase 7, kompetentsile B.2.7. Hariduslike erivajadustega õppija toetamine.

Sisu

KAASAV HARIDUS
Kaasava hariduse mõiste ja tähendus. Kaasava hariduse indikaatorid. Kaasav koolikultuur. Mitmekesisus ja sotsiaalne kaasamine. Hariduslik erivajadus ja seadusandlik raamistik. Koosõpetamise võimalused. Autismispektrihäirega lapse keskkonna kohandamine. Nägemis- ja kuulmishäiretega laste õppe- ja kasvatustegevuse eripärad. Kogeleva lapse toetamine. Valikuline mutism.
Iseseisev töö: Oma kooli kaasava õpikeskkonna kaardistamine ja analüüs
ÕPPE KOHANDAMINE
Õpiraskustega õppija toetamise sissejuhatav osa (sh kirj, lug)
Õpiraskustega õppija toetamise sissejuhatav osa (arvutamine, arenguline koordinatsioonihäire/düspraksia); Powerpointi võimalused õppematerjalide loomiseks ja AI kasutamise võimalused õpetajatöös. Õppekavaga seotud dokumentatsioon: IÕK üldosa, töökava ning õppe kohandamine individuaalse õppekava alusel (sh diferentseritud hindamine, õpitulemuste kohandamine).
Iseseisev töö: Õppeteksti lihtsustamine ja õppematerjalide loomine abivahenditega.
MATEMAATIKARASKUSED
Matemaatika õpiraskuste olemus ja põhjused, üle kõigi kooliastmete
Matemaatika õpiraskustega õpilase toetamine I kooliastmes (õppekorraldus, meetodid, abivahendid). Matemaatika õpiraskustega õpilase toetamine II kooliastmes (õppekorraldus, meetodid, õppematerjalide kohandamine, toetavad vahendid).
Iseseisev töö : Matemaatikaraskuse juhtumi analüüs ja võimalik toetav sekkumisplaan.
SOTSIAAL-EMOTSIONAALNE ARENG
Õpilase sotsiaal-emotsionaalne areng ja selle toetamise võimalused koolis. Sotsiaalsete oskuste arengu toetamise olulisus ning võimalused. Emotsioonide reguleerimise oskuste kujunemine ja toetamise vajadus ning võimalused. Õpetajate enesetõhusa hoiaku kujunemine tuge vajavate laste toetamisel klassis. Käitumise tugikava koostamine. Tõhusa suhtlemise ABC: abistamisoskused ja nõustamisoskused, keerulised kõnelused lapsevanematega.
Iseseisev töö: Käitumise tugikava koostamine, rakendamine ja analüüs
LASTE- JA NOORTEKIRJANDUS
Laste- ja noortekirjanduse roll õpilase sotsiaal-emotsionaalse arengu toetajana. Pildiraamat ja pilt lasteraamatus. Lastekirjanduse mõju lapse kõne arengule. Hea laste- ja noorteraamatu valikukriteeriumid õpilase kognitiivse arengu toetamiseks. Hariduslike erivajadustega õpilaste lugemishuvi toetamine.

Õpiväljundid

Teab kaasava hariduskorralduse põhimõtteid ja rakendusvõimalusi koolis; koostab ja kohandab õppematerjale õppija individuaalsetest iseärasustest lähtudes; koostab ja rakendab individuaalset õppekava ja käitumise tugikava; kohandab keskkonda õppija erivajadustest lähtuvalt; toetab lugemishuvi; rakendab oma töös kaasava hariduse põhimõtteid.

Eeldused

töötamine õpetajana

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusasutuse juhtimisest ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Moodulite vahel täidavad osavõtjad etteantud erinevaid iseseisvaid töid. Õppesessioonide vahelisel ajal kasutatakse õpitud oskusi praktikas, reflekteeritakse saadud kogemusi ja täidetakse iseseisvaid ülesandeid. Iseseisvad tööd esitatakse e-õppekeskkonnas, mis annab õppijatele võimaluse kasutada neid ka peale kursuse lõpetamist oma igapäevases töös.
Metoodika: kursus sisaldab loenguid, seminare, arutelusid, praktilisi harjutusi ja juhtumite analüüsimist, lähtudes osalejate konkreetsetest kogemustest.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

PhD Tiiu Tammemäe, MA Lii Lilleoja, MA Eliis Ait, MA Kadrian Allika, PhD Helin Puksand

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Tiiu Tammemäe, tiiu.tammemae@tlu.ee
Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, kyllira@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

15

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
26.09.2024 - I moodul 26.-27.09.2024
10.10.2024 - II moodul 10.-11.10.2024
31.10.2024 - III moodul 31.10 - 01.11.2024
07.11.2024 - IV moodul 07.-08.11.2024
05.12.2024 - V moodul 05.-06.12.2024