HRC0525/3 - Kaasava hariduse rakendamine koolis ("Õppimise ja õpetamise alused" koolituse moodul)

Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

27.01.2025 - 20.06.2025

Registreerimise tähtaeg

20.08.2024

Toimumise koht

Tallinna Ülikool Narva mnt 25 Tallinn

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 96 tundi, iseseisevõpe 60 tundi)

Sihtgrupp

Õpetajana töötavad või alustavad isikud, kellel puudub pedagoogiline (õpetajakoolitus) ettevalmistus).

Eesmärk

Omandada väärtustav hoiak tööks erivajadustega õppijatega kaasava hariduse kontekstis; omandada teadmised hariduslike erivajadustega õppijatest ja nende toetamisest; kujundada valmisolek eetilistele tõekspidamiste rajatud teadlikule tegevusele kutsetöös, mis põhineb selleks vajaliku informatsiooni valimisel ja mõtestamisel; omandada tulevase õpetaja positiivne hoiak, esmased teadmised ja valmidus uurimistööks õpetaja igapäevases töökeskkonnas.

Sisu

Õpilaste eripära ja sellega arvestamine. Õpetaja kui oma töö uurija. Tegevusuuringu etapid. Õpiraskused (düsleksia, düsgraafia, düskalkuulia). Teksti lihtsustamine õpiraskustega lastele. Aktiivsus- ja tähelepanuhäire. Käitumisraskused. Autismispektri häired. Meelepuuded. Tegevusuuringu probleemi püstitus, küsimuste sõnastamine, tegevuskava koostamine ning andmekogumismeetodite valik. Eetilised nõuded uurimistöös. Erivajaduste märkamine ja teadvustamine. Diferentseerimise põhimõtted ja võimalused. Sekkumisstrateegiad. Sooline ja kultuuriline eripära. Kaasav haridus ja selle rakendamine koolis. Koolikorralduslikud õigusaktid, õppe kavandamine (mh koostöö kolleegidega, nt LAK). Tegevusuuringu tulemuste analüüs ja esitlemine.

Õpiväljundid

eristab ja kirjeldab erivajadustest tingitud arengu eripära ja kohaldab ainealase õpetuse põhimõtteid õpilase individuaalsetele vajadustele (sh keeleline ja kultuuriline) vastavalt; teab ja kavandab õppeprotsessi diferentseerimise/individualiseerimise põhimõtteid ja võimalusi; seob kaasava õppe ideid koolitegelikkusega; kasutab eri meetodeid (sh tegevusuuringut) oma töö ja õppekeskkonna analüüsimiseks ja arendamiseks.

Eeldused

kuulumine sihtrühma

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Vähemalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Lõpetamistingimused

Õpimapp. Õppijad valivad õpimapi teemaks sellise erivajaduse, mille puhul tuleb õppijat õpetada teisiti kui eakohaselt arenenud õppijat. Õpimapp sisaldab õpilase vaatluse lehte; õpilase iseloomustust; tegevusuuringu kava; ülevaadet läbitöötatud kirjandusest koos lühikokkuvõtetega , sh vähemalt 3 võõrkeelset teadusartiklit; 3 töölehte erivajadusega
õppija toetamiseks; sekkumistegevuste analüüsi; õpitu refleksiooni.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Maile Käsper

Kursuse hind

2150 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Hind kehtib kogu mikrokraadiprogrammile (6 moodulit). Võimalus tasuda osade kaupa.

Minimaalne osalejate arv

3