AYC0334/2 - Sissejuhatus arenguuuringutesse
Toimumise aeg
07.10.2023 - 02.12.2023
Registreerimise tähtaeg
01.10.2023
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt. 29
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 28 tundi, iseseisevõpe 24 tundi)
Kokkuvõttev lühikirjeldus
Kursus on gümnasistidele ning kutsekoolis õppijatele, inglise keeles. Have you ever wondered why some countries are rich and some are poor? Have you ever thought about what you can do to fight against poverty and inequality?
Welcome to development studies. Development studies look at history, economics, gender, politics and more to understand why some countries, societies and people become powerful while others become weak. The aim of development studies is to think of creative ways to address social inequality in our world. In development studies we want to understand the policies, actions and interventions that bring about the kinds of social change that lead to higher levels of well-being amongst people.
Sihtgrupp
Gümnaasiumi või kutsekooli ealised õpilased
Eesmärk
käsitleda majanduse, soouuringute, antropoloogia, sotsioloogia, geograafia ja poliitika arenguuuringute vaidlusi, et mõista, kuidas areng tänapäeval välja näeb;
omandada teadmised ja oskused, et mõelda oma motivatsiooni üle, tõlgendada arengute tähendust ja eesmärke.
Sisu
1. Mis on areng, kelle jaoks areng on?
Areng on poliitiline idee. Kas see on hea? Halb? Vajalik? Arengus olevad ideed on seotud võimukandjatega ja nendega, keda võimust eemale hoitakse.
Areng on seotud progressi ja ideaalse ühiskonna ideedega. Arengulugu, kuidas erinevad arenguideed on kujundanud meie maailma viimased 100 aastat.
2. Kuidas seostub majandus arenguga?
Mida tähendab "majandusareng", kuidas seda saavutada ja mis hinnaga. Peamised majandusideele, mis on kujundanud tänapäeva maailma alates II maailmasõjast. Ajalooline ülevaade suurest depressioonist kuni 2008. aasta finantskrahhini. Kuidas majandus on arengule kaasa aidanud ja mõnikord tekitanud probleeme riikide arengus. Kuidas mõista riiklikke ja ülemaailmseid majandussuundumusi.
3. Võim ja seadus arengus
Kes on võimas ja kuidas nad arengut mõjutavad? Sõna "võim" tähendus ja rolli sotsiaalsetes muutustes mõistetakse mitmel erineval viisil. Kas võimsad aitavad nõrgemaid? Kas võimsad mõjutavad nõrgemaid negatiivselt? Kellel on võim ja miks? Mis on võimestamine? Mis seos on võimu ja õiguse vahel? Kuidas on võim, mõjuvõim ja areng seotud?
4. Rass, identiteet ja areng
Põlisrahvaste kogukondade ja väikeste sotsiaal-kultuuriliste rühmade – põliselanike ja vähemuste areng. Kuidas kultuure päästa ja mitmekesist maailma luua?
5. Sugu ja areng
Soo ajalugu ja seos arenguga. Väljakutseid kaasaegse queer'i ja feministliku teooria kontseptsioonile. Soolise võrdõiguslikkuse, soolise tasakaalu ja soo esindatuse roll ja ulatus arengus.
6. Ebavõrdsus ja kuidas seda arengu kaudu ületada
Kas ebavõrdsus on alati halb? Mis vahe on ebavõrdsusel ja erineval olemisel? Kuidas areng käsitleb ebavõrdsuse ideid ning milliseid majanduslikke, sotsiaalseid, poliitilisi ja kultuurilisi ebavõrdsusi püüab ületada. Ebavõrdsuse ja sotsiaalse õigluse vahelised seosed, eri viisid, kuidas sotsiaalne õiglus on ajalooliselt kujundatud.
7. Rohelisemad ja stabiilsemad keskkonnad ja arengu tulevik
Kas areng on suunatud inimese arengule? Sotsiaalne areng või peaks see laienema ka keskkonnaarengule? Kas me saame oma keskkonda arendada/kujundada/muuta? Millised on arengu uurimise tagajärjed väljaspool inimfookust?
Õpiväljundid
võrdleb ja vastandab arenguteooriaid; konstrueerib argumendid eri arengusuundade toetamiseks või kritiseerimiseks; integreerib arenduse eri tähendused nende konteksti; sõnastab ühised seisukohad peamistes arenguküsimustes
Eeldused
Kuulumine sihtgruppi.
Inglise keele oskus B2.
Oskus lugeda, kirjutada ja arutleda inglise keeles.
Huvi sotsiaalsete, poliitiliste ja kultuuriliste teemade vastu.
õpikeskkond
Ülikooli auditoorium
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad rahvusvahelises arengus
Lõpetamistingimused
Loengud, millele järgnevad seminarid: 1,5 h loeng, 1,5 h seminar. Õpilastelt oodatakse enne loengut 1-2 akadeemilist lugemist.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Nawal Shaharyar, TLÜ nooremteadur
Kursuse hind
40 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitus toimub HTMi toel ja selle põhikulud kaetakse ministeeriumi toetusest.
Korraldaja
koolitus- ja konverentsikeskus, Kaia Ljaš, 6409369, kaia.ljash@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
8
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
07.10.2023 | 12:15-15:30 | Introduction. Development as a political idea. Is it needed? Neutral? | Nawal Shaharyar | TLÜ |
14.10.2023 | 12:15-15:30 | Inequalities & Development. Are inequalities always bad? What is the difference between unequal and different? What is the source on inequality? | Nawal Shaharyar | TLÜ |
21.10.2023 | 12:15-15:30 | Economics & Development. What is ‘economic development’. how it should be achieved and at what cost. The session will focus on some core economic ideas that have shaped the modern world since WW2 | Nawal Shaharyar | TLÜ |
04.11.2023 | 12:15-15:30 | Power & Development. The meaning of ‘power’ is understood in many different ways, we will investigate the the role it plays in social change | Nawal Shaharyar | TLÜ |
11.11.2023 | 12:15-15:30 | Race & Development. The development of indigenous communities, native populations and minorities – in debates on cultural diversity | Nawal Shaharyar | TLÜ |
18.11.2023 | 12:15-15:30 | Gender & Development. The history of “gender and its link to development. We will explore some challenges to the concept of contemporary queer and feminist theory | Nawal Shaharyar | TLÜ |
25.11.2023 | 12:15-15:30 | Sustainability & Development. Is development aimed at human, social or environmental development? How do we balance these competeing claims in development. Moving forward: newer themes, challenges and issues in development. | Nawal Shaharyar | TLÜ |