AYC0310/2 - Pedagoogiline mõtlemine õppimisest ja arengust
Toimumise aeg
05.02.2022 - 07.05.2022
Registreerimise tähtaeg
31.01.2022
Toimumise koht
Tallinna Ülikool
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 20 tundi, iseseisevõpe 32 tundi)
Sihtgrupp
gümnaasiumi või kutsekooli õpilased
Eesmärk
omandada teadmisi õppimisest kui protsessist, tuginedes aju ülesehitusele ja arengu iseärasustele, saada ülevaade peamistest tulevikutrendidest ja tööjõuvajadustest tulevikuoskustele alusel.
Sisu
Ülevaade peamistest hariduspsühholoogilistest lähtekohtadest ja protsessidest, mis toetavad õppimist ja arengut. Motivatsiooni tekkimise alus. Edasiviiv tagasisidestamine
Õpiväljundid
teab õppimisest kui protsessist; analüüsib, milliseid oskusi on vaja arendada ja toetada, et olla ja kujundada ennastjuhtivaid õppijaid; teab, millised on tulevikutrendid OECD ja OSKA raportite põhjal; teab psühholoogilistest baasvajadustest ja võimekususkumustest, toetab nende arengut tagasisidestamise abil.
Eeldused
Kuulumine sihtgurppi. St gümnaasiumi ja kutsekoolide noored.
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde võimalused, e-keskkonna tugi
koolitaja kompetentsus
vähemalt magistrikraad või selle omandamine, täiskasvanute koolitamise kogemus
Lõpetamistingimused
Konktaktõppe moodustavad seminarid ja rühmaarutelud, mis tuginevad iseseisvale tööle. Iseseisev töö koosneb erialaste artiklite lugemisest, videoloengute kuulamisest ja nende analüüsimisest.
I kohtumine - Sissejuhatus: Õppimine ja mälu. Õppimine kui mälusisude loomine. Ülevaade, kuidas jaguneb mälu. Mäluprotsesside iseloomustamine. Kuidas toetada õppimist teades mälu ülesehitust?
II kohtumine - Täidesaatvad funktsioonid, pidurdusprotsessid ning kognitsioon ja metakognitsioon. Millised on töömälus aset leidvad tugiprotsessid? Miks on erinevates arengufaasides raske end pidurdada ja käitume impulsiivselt? Kuidas tajume enda ennast ümbritsevat maailma?
I Iseseisev töö „Ühe kursuse/koolituse koostamine“. Ühe kursuse/ koolituse idee ja kontseptsiooni koostamine tuginedes mälu ülesehitusele ja õppimisele kui protsessile.
III kohtumine: strateegiline ennastjuhtiv õppimine. Tutvumine ennastjuhtiva õppija kontseptsiooniga. Mida võib nimetada õpioskusteks ja mida õpistrateegiateks? Kuidas rakendada õppimises ja õpetamises õpistrateegiaid?
II Iseseisev töö „Tulevikutrendid ja oskused“. Õppija tutvub OECD tulevikutrendidega ning OSKA raportiga, milliseid tulevikuoskuseid on prognooside põhjal vaja? Millised muutused leiavad aset haridussüsteemis? Kuidas luua võimalusi õppijatel saavutada tulevikuoskuseid?
IV kohtumine: motiveeritud mõtteviis. Tutvumine inimeste psühholoogiliste baasvajadustega ja võimekususkumustega. Kuidas toetab baasvajaduste rahuldamine motivatsiooni tekkimist? Motivatsiooni ja võimekususkumuste mõtestamine eelteadmistest ja –kogemustest lähtuvalt.
V kohtumine: kokkuvõtete tegemine; turvatunde tagamine suhete loomisel ja tagasiside. Toetavate ja turvatunnet tagavate suhete loomine. Edasiviiva tagasiside loomine. Kursusele edasiviiva tagasiside andmine
III Iseseisev töö „Refleksioon õpikogemusest“ . Eneseanalüüs oma õpikogemusest tuginedes DEAL-mudelile
Iseseisvate tööde ja seminarides osalemise eest on võimalik koguda 15p: 5p - kontaktõppes osalemine (1p = 1 kontaktõppe kohtumine); 10p - iseseisvad tööd: I iseseisev töö 3p, II iseseisev töö 3p, III iseseisev töö 4p. Arvestuse läbimiseks on vaja esitada kõik iseseisvad tööd ning koguda minimaalselt 8p.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Kätlin Reinik
Kursuse hind
35 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
koolitus- ja konverentsikeskus, Kaia Ljaš, 6 409 369, kaia.ljash@tlu.ee
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, riina.stahl@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
8