HRC0027/4 - Erivajadusega lapse arengu toetamine lasteaias
Toimumise aeg
11.02.2019 - 08.10.2019
Registreerimise tähtaeg
16.01.2019
Toimumise koht
Tallinn, Räägu 49, ruum Rä-411
Maht
234 akadeemilist tundi (kontaktõpe 128 tundi, iseseisevõpe 106 tundi)
Sihtgrupp
lasteaia õpetajad
Eesmärk
saada tuge oma tööks lasteaias õpetajana toime tulemaks erivajadustega lastega, et võimalikult vara märgata ja sekkuda, et toetada iga lapse terviklikku arengut just tema vajadustest lähtuvalt.
Sisu
Moodulid: I Erivajadusega laps lasteaias; II Koolieeliku arengu hindamine; III Erivajadustega laste kõne arendamine ; IV Sotsiaalne kompetentsus koolieelses eas; V Lastevanemate nõustamine. Teemad:muutunud hariduskontekst; hariduslike erivajaduste olemus ja kategooriad; hariduslike erivajaduste väljaselgitamise meetodid; õpetaja roll ja võimalused; kõne arendamise etapid ja eesmärgid, erivajadustega lapse kõne arendamine; mittesoovitava käitumise kustutamine soovitud käitumismustrite jõustamise kaudu; sotsiaalne võrgustik, lapse toimetuleku kaardistamine; võrgustikukaart; genogramm; nõustamise struktuur ja kommunikatsiooniprotsess nõustamisel.
Õpiväljundid
• oskab märgata erivajadusi koolieelses eas ja rakendada esmast sekkumist;
• suudab ennetada ja lahendada käitumisprobleeme, koostada käitumise tugikava;
• oskab hinnata lapse kõneliste oskuste arengut ja teab kõne arendamise põhimõtteid;
• omab teadmisi ning esmast kogemust erivajaduste väljaselgitamise meetoditest ning vahenditest;
• suudab määrata nõustamisvajadust ja kavandada erivajadusega lapsega läbiviidavat võrgustikutööd
Eeldused
töötamine lasteaias õpetajana
õpikeskkond
Tagatud on kaasaegsed, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. E-keskkonna tugi.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents ja praktikud / eksperdid valdkonna organisatsioonidest
Lõpetamistingimused
Kokku toimub 16 õppepäeva. Õpe toimub tsüklitena: üks kord kuus 2 õppepäeva (1 õppepäeva kestus 8 tundi). 5 moodulit jaotuvad erinevate tsüklite vahele. Koolituse kestel viiakse läbi vaatlus (sh nähtu kokkuvõte, reflektsioon) kahes Tallinna lasteaias. Tsüklite vahepeal teevad osalejad käsitlusel olnud / käsitlusele tulevast teemast lähtuvalt iseseisvat tööd (vajalike materjalide iseseisev läbitöötamine ja reflektsioon kaasõppija(te)ga; käitumise tugikava koostamine ja juhtumianalüüs (sh arutelu rühmas, teiste juhtumite tagasisidestamine Moodles); kõne arenduse vahendi loomine (katsetamine grupis, tagasisidestamine); lõputöö koostamine: oma asutuse sekkumiskava koostamine (olemasoleva analüüs, parimad praktikad, seosed seadusliku raamistikuga (sh õppekava, üldpädevused). Õppetsükli lõpus on võimalik soovijail saada õppejõududelt silmast silma lõputöö konsultatsiooni.
Grupi hoidmiseks ja teadmiste kinnistamiseks moodustatakse tsüklite vahepealsel ajal iseseisvateks töödeks õppijate paare, hoitakse õppijatega kontakti e-keskkonnas jms. Kursuse jaoks luuakse osalejatele eraldi e-õppe tugi Moodle-keskkonnas, kuhu lisatakse kohustuslikud ja soovituslikud materjalid, iseseisvate ülesannete juhendid jm.
Vajalikud õppematerjalid koostatakse spetsiaalselt koolitusele, toetamaks koolituse raames käsitletavaid teemasid. Iga koolitusel osaleja saab kaasa õppematerjali (jaotmaterjal, töölehed).
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Tiiu Tammemäe, PhD; Lii Lilleoja, MA; Kadi Lukanenok, MA
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 619 9774, riina.stahl@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
20
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
11.02.2019 | 10:00-17:15 | Sotsiaalne kompetentsus koolieelses eas | Lii Lilleoja | |
12.02.2019 | 09:00-16:15 | Koolieeliku arengu hindamine | Kadi Lukanenok | |
13.02.2019 | 09:00-16:15 | Erivajadusega laps lasteaias | Tiiu Tammemäe | |
18.03.2019 | 10:00-17:15 | Koolieeliku arengu hindamine | Kadi Lukanenok | |
19.03.2019 | 09:00-16:15 | Erivajadusega laps lasteaias | Tiiu Tammemäe | |
20.03.2019 | 09:00-16:15 | Lastevanemate nõustamine | Lii Lilleoja | |
08.04.2019 | 10:00-17:15 | Erivajadustega laste kõne arendamine. Õppekäik. | Tiiu Tammemäe | |
09.04.2019 | 09:00-16:15 | Sobitus- ja arendusrühma õppetegevuste vaatlus. Õppekäik. | Lii Lilleoja | |
06.05.2019 | 10:00-16:15 | Koolieeliku arengu hindamine | Kadi Lukanenok | |
07.05.2019 | 09:00-16:15 | Erivajadustega laste kõne arendamine | Tiiu Tammemäe | |
03.06.2019 | 10:00-17:15 | Sotsiaalne kompetentsus koolieelses eas | Lii Lilleoja | |
04.06.2019 | 10:00-17:15 | Erivajadustega laste kõne arendamine | Tiiu Tammemäe | |
26.08.2019 | 10:00-17:15 | Lastevanemate nõustamine. Individuaalsed konsultatsioonid lõputöö edukaks valmimiseks | Tiiu Tammemäe | |
27.08.2019 | 09:00-16:15 | Lastevanemate nõustamine | Lii Lilleoja | |
16.09.2019 | 10:00-17:15 | Meeskonnatöö ja võrgustik erivajadustega lapse toetamisel. Õppekäik. | Tiiu Tammemäe | |
17.09.2019 | 09:00-16:15 | Lõputööde esitlus, arutelud | Tiiu Tammemäe, Lii Lilleoja, Kadi Lukanenok |