HRC0677/1 - Koostöise õppimise toetamine lasteaias

Koolituse algus lükkub edasi. Esimene koolituskord toimub 16. aprillil 2024.
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

16.04.2024 - 16.08.2024

Registreerimise tähtaeg

16.04.2024

Toimumise koht

Rakvere, Tammiku 13, Villa Theresa

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 56 tundi, iseseisevõpe 100 tundi)

Sihtgrupp

lasteaiaõpetajad ja -töötajad

Eesmärk

õppida koostöiselt töökohal eestikeelsele haridusele üleminekul, kohaneda õpetaja rolli ja haridusasutusega, väärtustada õpetajaks olemist kui kestvat professionaalset arengut ja ennast kui õpetajat

Sisu

I Koostööoskuste kujunemine organisatsioonis
Koostöise õppimise olemus. Koostöine õppimine kui võimalus toetada professionaalset arengut, kohanemist ja muutumise protsesse. Õpetaja roll, kutseeetika. Kohanemine haridusasutusega. Haridusasutus kui organisatsioon ja organisatsiooni kultuur. Koostööd mõjutavad tegurid. Koostöö- ja suhtlemisvalmidus eri sihtgruppidega. Töö lastevanematega, usaldussuhte loomine ja hoidmine (sh koosolekute ülesehitamine, ettevalmistamine, läbiviimine). Koostöövõimalused kolleegidega. Töö planeerimine pikemaks perioodiks, oma aja planeerimine. Hindamine, tagasiside ja selle planeerimine.
II Grupi juhtimine ja toimetulek ebakohase käitumisega
Rühm kui grupp, grupiprotsesside juhtimine, grupisuhete kujundamine, liidrioskuste arendamine. Distsipliiniprobleemide lahendamise hierarhia eri tasandid. Ebakohase käitumise põhjused ja eesmärgid. Erivajadustega laste märkamine. Ennastjuhtiva käitumise kujundamine. Konkreetsed strateegiad ja õpetaja eneseanalüüs. Õpetaja efektiivne enesekehtestamine: selge eneseväljendus, aktiivne kuulamine, probleemide lahendamise oskus. Õpetaja verbaalne ja mitteverbaalne käitumine. Keel ja kõne. Kehakeel.
III Eneseanalüüs. Õpikeskkonna kujundamine ja motivatsiooni toetamine
Eneseanalüüsioskused arengu suunajana, enesehindamise võimalused. Analüüsi 3 aspekti: iseenesest, tegevusest ja õpilasest lähtuv. Küsimused analüüsimisel: protsessile suunatud, tulemusele suunatud. Õpimotivatsioon soodsa õpikeskkonna kujundamisel. Eesmärkide seadmine ja tulemuste kavandamine. Tagasiside andmine õpilastele, tunnustuse jagamine. Ebaõnnestumise muutmine motiveerivaks tagasisideks. Toimivad ja mittetoimivad motivatsiooni strateegiad.
IV Professionaalne areng
Esimese tööaasta analüüs. Edasise arengu kavandamine.

Õpiväljundid

Mõistab koostöist töökohal õppimise tähendust lasteaias ja selle mõju individuaalsele õppimisele, teadvustab õpetaja rolli ja on kohanenud haridusasutusega, teadvustab koostöövajadust ja -võimalusi eri osapooltega, annab tagasisidet ja jagab tunnustust, teab toetavate õpikeskkondade loomise võimalusi, mõistab ennast kui suhtlejat ja enda rolli eri suhtlussituatsioonides, arendab ja kasutab enda liidrioskusi, suudab analüüsida ennast õppijana ja õpetajana, juhib isiklikku professionaalset arengut.

Eeldused

töötamine lasteaias

koolitaja kompetentsus

Koolituse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Osalemine õppesessioonidel ja pidev eneseanalüüs

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Ruth Koit ja Erika Simmulson

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse läbiviimist rahastab Haridus- ja Teadusministeerium

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Viktoria Bubukin, 55562236, viktoria.bubukin@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

18

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
16.04.2024 10:00-16:15
17.04.2024 10:00-16:15
15.05.2024 10:00-15:30
06.06.2024 10:00-18:00 Õppekäik Rännaku lasteaeda (tellitud transport)
07.06.2024 10:00-16:15
27.06.2024 10:00-16:15
15.08.2024 10:00-16:15
16.08.2024 10:00-16:15