DTC0220/1 - Kognitiivse kaasatuse põhitõed ja strateegiad õppija iseseisvuse toetamiseks matemaatikatunnis
Toimumise aeg
22.10.2024 - 15.04.2025
Registreerimise tähtaeg
22.10.2024
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikool
Maht
78 akadeemilist tundi (kontaktõpe 48 tundi, iseseisevõpe 30 tundi)
Sihtgrupp
põhikooli II ja III kooliastme matemaatikaõpetajad
Eesmärk
arendada võimekust õpetajana märgata, analüüsida ja toetada õpilaste kognitiivset kaasatust tehnoloogiarikkas õppeprotsessis ning õppida teooriast lähtuvaid lahendusi õpilase iseseisvuse toetamiseks.
Sisu
Kognitiivse kaasatuse mudelid. IKAP mudeli rakendamine kaasatuse hindamisel. Eneseregulatsiooni roll kaasatuse toetamisel. Õpisituatsioonide analüüs ja arutelu. Kognitiivse kaasatuse strateegiad
Õpiväljundid
teab kognitiivse kaasatuse mõistet, sellega seonduvat IKAP mudelit; teab enesereguleeritud õppimisest ja õppetegevuse planeerimise, jälgimise ja hindamise tsüklist; kavandab ja rakendab õpitegevusi, mis toetavad õpilaste iseseisvust ja kognitiivset kaasatust tehnoloogiarikkas õppeprotsessis; märkab ja analüüsib õpilaste kognitiivset kaasatust ja eneseregulatsiooni oskust erinevates õpisituatsioonides; tõlgendab õpiolukordi teaduspõhiselt; usub, et on võimeline positiivselt mõjutama õpilaste õpimotivatsiooni ja kognitiivset kaasatust.
Eeldused
töötamine matemaatikaõpetajana II ja / või III kooliastmes
koolitaja kompetentsus
Pedagoogiline kõrgharidus. Koolitaja kogemus. Sügavad teadmised kognitiivse kaasatusest ja ennastjuhtiva õppija kujundamisest. Digiõppe kogemus.
Lõpetamistingimused
Õppeprotsess on kavandatud kuuele õppepäevale nii, et õppijad omandaksid teadmised ja oskused, mis on vajalikud õpilaste kognitiivse kaasatuse ja iseseisvuse toetamiseks. Protsess hõlmab eri meetodeid, et pakkuda mitmekülgset õpikogemust: loengud, arutelud rühmades, praktilised harjutused, vaatlus, iseseisev töö, tagasiside ja refleksioon. Koosloome.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
MA Jüri Kurvits, matemaatika didaktika teenekas lektor
PhD Kairit Tammets, haridustehnoloogia professor
MA Marina Kurvits, õppimise disainer
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Digitehnoloogiate instituut, Jüri Kurvits, jkurvits@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
35
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
22.10.2024 | 10:00-16:00 | Sissejuhatus ja teoreetilised alused | ||
23.10.2024 | 10:00-16:00 | Kognitiivse kaasatuse märkamise oskused | ||
27.11.2024 | 16:00-18:15 | Kognitiivse kaasatuse tõlgendamine | veebis | |
07.01.2025 | 16:00-18:15 | Lahenduste pakkumine kognitiivse kaasatuse toetamiseks | veebis | |
26.02.2025 | 10:00-16:00 | Õpitegevuste kavandamine | ||
19.03.2025 | 16:00-18:15 | Õpitegevuste kavandamine ja mõjude hindamise meetodid | veebis | |
14.04.2025 | 10:00-16:00 | Reflektiivne praktika | ||
15.04.2025 | 10:00-15:15 | Reflektiivne praktika |