HRC0348/2 - Innovatsioonilabor - projektipõhise GTL õppe metoodika koosloome ja tõenduspõhine rakendamine

Vaata lähemalt siit: https://proovikivi.ee/koolile-ja-noorte-juhendajale/
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

21.01.2021 - 15.06.2021

Registreerimise tähtaeg

20.01.2021

Toimumise koht

Tallinn, Uus-sadama 5, Tallinna Ülikool
EDUSPACE labor M-340; ELU õppeklass

Maht

64 akadeemilist tundi (kontaktõpe 38 tundi, iseseisevõpe 26 tundi)

Sihtgrupp

Tegevõpetajad ja noorsootöötajad

Eesmärk

kujundada teadmised ja oskused tõenduspõhiste innovatiivsete praktikate arendamiseks, rakendamiseks ja uurimiseks koostöises õpikogukonnas toetamaks muutunud õpikäsituse rakendamist nii klassiruumis kui ka avatud õpikeskkonnas.

Sisu

Aine- või uue meetodi (antud juhul GTL projektipõhine õpe) põhised spetsiifilised teadmised ja oskused, sh projektipõhise õppe olemus, planeerimine (sh selle faasid, sidumine oma aine õpieesmärkide ja üldpädevustega), ainetevaheline lõiming ja koostöö kolleegidega, projektipõhise õppe ohukohad, projektipõhise õppe toestamine; lisaks õpib õpetaja, kuidas mõtestada end (ja aidata teha seda õpilasel projektipõhise õppe kaudu) maailmakodanikuna ja aru saada kestlikust arengust nii kohalikul kui ka globaalsel tasandil;
Haridusinnovatsiooni, st uute meetodite ja materjalide koosloome/disain lähtuvalt GTL projektipõhise õppe eesmärkidest ja vajadustest, mh võib see sisaldada disainmõtlemise, refleksiooni, probleemilahendusoskuse, esinemisoskuse jms toetamist soodustavate meetodite ja materjalide loomist;
Õpikogukonna loomine, selle olemus ja eesmärk, sh kaasõpetajate mentordamine ja juhendamine; projektipäeva-tüüpi koolituse läbiviimine kolleegidele;
Õpetaja kui uurija, refleksioon, tegevusuuringu olemus ja läbiviimine, sh õpianalüütika, uurimisinstrumendid.

Õpiväljundid

- mõistab nüüdisaegse õpikäsituse olemust ja selle rakendamise võimalusi projektipõhise õppe kaudu, sh on teadlik Eesti haridusstrateegia põhipunktidest ja OECD Haridus 2030 raamistikust;
- rakendab projektipõhist õpet (sh mõistab selle faase, toestamise viise, ohukohti, seob selle kestliku arengu ja aktiivse kodaniku hariduse komponentidega (nn “glokaalselt transformatiivne” ehk GTL), lõimib ainealaste õpiväljunditega, võimalusel teeb koostööd teiste õpetajatega projektipõhise õppe planeerimisel ja elluviimisel);
- mõtestab iseend maailmakodanikuna ja oskab seda aidata teha õpilasel;
- kasutab eri uurimismeetodeid ja analüüsib enda praktikat projektipõhise õppe läbiviimisel, toetudes õpiprotsessis kogutud andmetele;
- disainib koostöös kolleegidega (sh koos teiste haridustöötajatega) innovatiivseid GTL projektipõhist õppimist toetavaid lahendusi, toetudes teaduskirjandusele ja parima praktika analüüsile;
- panustab õpikogukonna tegevustesse vastutustundliku ja aktiivse meeskonna liikmena, kaasab kolleege ja mõistab õpikogukonna vajalikkust.

Eeldused

Töötamine õpetaja ametikohal, huvijuhi või noorsootöötajana. Vajalik inglise keele oskus vähemalt algtasemel, kuna mõned artiklid ja õppematerjalid on inglise keeles

õpikeskkond

Tallinna Ülikooli õpperuumid ja ZOOMi keskkond. Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Lisaks kasutatakse õppekeskkonnana vajadusel muuseume, keskkonnahariduskeskusi, koolide ruume jt keskkondi vastavalt õppemeetodi sisule ja õpieesmärkidele.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Kontaktpäevadel avatakse põhjalikumalt valitud fookusteema sisu, teoreetiline taust, rakendusvõimalused praktikas. Koos ülikoolipoolsete juhendajate ja uurijatega analüüsitakse kooli/klassi/õpetaja vajadusi ja võimalusi ning lähtuvalt sellest disainitakse rakendatavad praktikad, kavandatakse andmekogumismeetodid. Protsessi käigus sama fookusteemaga tegelevad õpetajad jagavad rakendatavaid praktikaid (ülesandeid, meetodeid, töölehti jne) annavad üksteisele tagasisidet ja täiendavad õppeprotsessis kasutatud materjale. Kuna innovatsioonilaboris osalevatel õpetajatel on sama fookusteema, annab see võimaluse katsetada ja analüüsida samu meetodeid eri klassiruumides ja koolides ning koostada metoodilised soovitused teistele õpetajatele. Iga kontaktpäev sisaldab ka teoreetilist osa, kus tutvustatakse õpetajatele uusimaid õppimis- ja õpetamisteooriaid. Iseseisev töö:
ülikoolis toimuvate kontaktõppepäevade vahelisel perioodil tuleb teha tööd aine- või teemapõhises õpikogukonnas ja vastavas õpikeskkonnas (klassiruumis, muuseumis, kogukonnas, internetivahendusel vms). Sama teemaga tegelevad õpetajad rakendavad ühiselt disainitud praktikaid, koguvad ja analüüsivad andmeid ning jagavad tulemusi õpikogukonnas. Oluline osa on õpetajate eneseanalüüsil ja refleksioonil nii iseseisvalt kui õpigrupiga.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Anu Tammeleht, Merike Saar, Maarja Hallik

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Anu Tammeleht, 6199 767, anu.tammeleht@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

10