AYC0255/2 - Erivajadusega noor Eesti ühiskonnas
Toimumise aeg
05.10.2019 - 07.12.2019
Registreerimise tähtaeg
02.10.2019
Toimumise koht
Tallinna Ülikooli hooned
Maht
52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 24 tundi, iseseisevõpe 28 tundi)
Sihtgrupp
Gümnaasiumi ja kutsekooli noored
Eesmärk
kujundada baasteadmised erivajadustest ning erivajadustega noorte võimalustest Eesti ühiskonnas; kujundada valmisolek ülikoolis eripedagoogika õppimiseks.
Sisu
Ülevaade enamesinevatest erivajadustest ja kaasava õppe põhimõtetest. Autismispektrihäired ning suhtlemine autistliku noorega. Kurtus ja vaegkuulmine. Nägemispuue. Liikumispuue. Seminar iseseisvate tööde põhjal. Kokkuvõte kursusest.
Õpiväljundid
teab põhilist erivajadustest ning mõistab eripedagoogika erialala; tunneb kaasava õppe põhimõtteid ja omab ülevaadet erivajadustega inimeste võimalustest Eestis.
Eeldused
kuulumine sihtrühma
õpikeskkond
Tallinna Ülikool
koolitaja kompetentsus
Tallinna Ülikooli õppejõud
Lõpetamistingimused
6 lähiõppepäeva, sh filmide vaatamine. Tunnistuse saamiseks tuleb osaleda vähemalt viiel õppepäeval. Iseseisva tööna intervjuu tegemine erivajadusega noorega, selle filmimine ja esitamine. Arvestuse (tunnistus ja akadeemiline õiend koos 2 EAP-ga) annavad osalemine vähemalt viies loengus ning õigeaegselt esitatud kodutööd, mis kinnitavad, et loengu materjal on omandatud. Tõendi kursusel osalemise eest annab vähemalt kolmes loengus kohalkäimine ja kõikide kodutööde õigeaegne esitamine.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Lii Lilleoja, Eliis Ait
Kursuse hind
35 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
koolitus- ja konverentsikeskus, Bärbel Salumäe, Õpilasakadeemia, 640 9369, bsalumae@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
8
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
05.10.2019 | 12:00-15:15 | Kohtumist alustatakse tutvumise ja interaktiivse viktoriiniga "Kui hästi tunnen eripedagoogika termineid?" Seejärel käsitletakse järgmisi ülevaatlikke teemasid: sissejuhatus eripedagoogikasse; ülevaade enam esinevatest erivajadustest; kaasava hariduse põhimõtted. Seejärel saavad kõik osaleda vestlusringis: "Mina ja erivajadustega noor". Lii Lilleoja Õppepäev lõpetatakse õppefilmi vaatamisega intellektipuudega laste arendamisest. Iseseisva kodutöö tutvustus. | M-224 | |
19.10.2019 | 10:15-13:30 | Liikumispuue. Tutvumine liikumispuudega noorega. Alustatakse lühiloenguga liikumispuude liikidest, tekkepõhjustest ja rehabilitatsioonivõimalustest . Järgneb arutelu gruppides ning grupitööde kokkuvõtted. Seejärel toimub kohtumine liikumispuudega noorega, kes räägib oma elust, haridusteest, vaba aja tegevustest ning tulevikuplaanidest. Võimalus esitada küsimusi. Vaadatakse filmi „1+1“, järgneb filmi arutelu. | M-224 | |
02.11.2019 | 10:15-13:30 | nägemispuuete põhjustest, olemusest ning sügava nägemispuudega ja pimedate noorte õpetamismeetoditest. Tutvutakse pimedate laste arendamisel kasutatavaid õppevahendeid ning igapäevaseid abivahendeid. Grupitööna mõeldakse küsimustele, mida esitada Eliis Ait nägemispuudega noorele. Toimub kohtumine sügava nägemispuudega noorega, kes räägib oma haridusteest, vaba aja tegevustest ja tulevikuplaanidest. Diskussioon ja küsimuste esitamine. | M-224 | |
16.11.2019 | 10:15-13:30 | Alustatakse väite-testiga kuulmispuudest ning arutletakse testi väidete üle. Jätkatakse lühiloenguga kuulmispuuete põhjustest, liigitusest, kurtide õpetamise erinevatest meetoditest. Õpitakse sõrmendamist ja lihtsamaid viipeid. Grupitööna valmistatakse meelespea kuulmispuudega inimesega suhtlemiseks. Seejärel toimub kohtumine kurdi noorega viipekeele tõlgi vahendusel. Noor räägib oma haridusteest, vabaaja tegevustest ja tulevikuplaanidest. Järgnevad küsimused ja vastused. | M-224 | |
07.12.2019 | 10:00-13:15 | Alustatakse grupitööga; Mina ja autism, seejärel tehakse kokkuvõte grupitööst. Jätkatakse Lii Lilleoja lühiloenguga autismi olemusest, põhjuste alaliikidest ja suhtlemisest erivajadustega noortega. Seejärel toimub iseseisvate kodutööde esitlus (Intervjuu erivajadustega noorega). Pärast iga esitlust saavad kaasõppijad kommenteerida ja esitada küsimusi. Seejärel tehakse kokkuvõte. Kursuse lõpetab tagasiside ja lõpuring. | M-224 |