AYC0255/2 - Erivajadusega noor Eesti ühiskonnas

Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

05.10.2019 - 07.12.2019

Registreerimise tähtaeg

02.10.2019

Toimumise koht

Tallinna Ülikooli hooned

Maht

52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 24 tundi, iseseisevõpe 28 tundi)

Sihtgrupp

Gümnaasiumi ja kutsekooli noored

Eesmärk

kujundada baasteadmised erivajadustest ning erivajadustega noorte võimalustest Eesti ühiskonnas; kujundada valmisolek ülikoolis eripedagoogika õppimiseks.

Sisu

Ülevaade enamesinevatest erivajadustest ja kaasava õppe põhimõtetest. Autismispektrihäired ning suhtlemine autistliku noorega. Kurtus ja vaegkuulmine. Nägemispuue. Liikumispuue. Seminar iseseisvate tööde põhjal. Kokkuvõte kursusest.

Õpiväljundid

teab põhilist erivajadustest ning mõistab eripedagoogika erialala; tunneb kaasava õppe põhimõtteid ja omab ülevaadet erivajadustega inimeste võimalustest Eestis.

Eeldused

kuulumine sihtrühma

õpikeskkond

Tallinna Ülikool

koolitaja kompetentsus

Tallinna Ülikooli õppejõud

Lõpetamistingimused

6 lähiõppepäeva, sh filmide vaatamine. Tunnistuse saamiseks tuleb osaleda vähemalt viiel õppepäeval. Iseseisva tööna intervjuu tegemine erivajadusega noorega, selle filmimine ja esitamine. Arvestuse (tunnistus ja akadeemiline õiend koos 2 EAP-ga) annavad osalemine vähemalt viies loengus ning õigeaegselt esitatud kodutööd, mis kinnitavad, et loengu materjal on omandatud. Tõendi kursusel osalemise eest annab vähemalt kolmes loengus kohalkäimine ja kõikide kodutööde õigeaegne esitamine.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Lii Lilleoja, Eliis Ait

Kursuse hind

35 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

koolitus- ja konverentsikeskus, Bärbel Salumäe, Õpilasakadeemia, 640 9369, bsalumae@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

8

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
05.10.2019 12:00-15:15 Kohtumist alustatakse tutvumise ja interaktiivse viktoriiniga "Kui hästi tunnen eripedagoogika termineid?" Seejärel käsitletakse järgmisi ülevaatlikke teemasid: sissejuhatus eripedagoogikasse; ülevaade enam esinevatest erivajadustest; kaasava hariduse põhimõtted. Seejärel saavad kõik osaleda vestlusringis: "Mina ja erivajadustega noor". Lii Lilleoja Õppepäev lõpetatakse õppefilmi vaatamisega intellektipuudega laste arendamisest. Iseseisva kodutöö tutvustus. M-224
19.10.2019 10:15-13:30 Liikumispuue. Tutvumine liikumispuudega noorega. Alustatakse lühiloenguga liikumispuude liikidest, tekkepõhjustest ja rehabilitatsioonivõimalustest . Järgneb arutelu gruppides ning grupitööde kokkuvõtted. Seejärel toimub kohtumine liikumispuudega noorega, kes räägib oma elust, haridusteest, vaba aja tegevustest ning tulevikuplaanidest. Võimalus esitada küsimusi. Vaadatakse filmi „1+1“, järgneb filmi arutelu. M-224
02.11.2019 10:15-13:30 nägemispuuete põhjustest, olemusest ning sügava nägemispuudega ja pimedate noorte õpetamismeetoditest. Tutvutakse pimedate laste arendamisel kasutatavaid õppevahendeid ning igapäevaseid abivahendeid. Grupitööna mõeldakse küsimustele, mida esitada Eliis Ait nägemispuudega noorele. Toimub kohtumine sügava nägemispuudega noorega, kes räägib oma haridusteest, vaba aja tegevustest ja tulevikuplaanidest. Diskussioon ja küsimuste esitamine. M-224
16.11.2019 10:15-13:30 Alustatakse väite-testiga kuulmispuudest ning arutletakse testi väidete üle. Jätkatakse lühiloenguga kuulmispuuete põhjustest, liigitusest, kurtide õpetamise erinevatest meetoditest. Õpitakse sõrmendamist ja lihtsamaid viipeid. Grupitööna valmistatakse meelespea kuulmispuudega inimesega suhtlemiseks. Seejärel toimub kohtumine kurdi noorega viipekeele tõlgi vahendusel. Noor räägib oma haridusteest, vabaaja tegevustest ja tulevikuplaanidest. Järgnevad küsimused ja vastused. M-224
07.12.2019 10:00-13:15 Alustatakse grupitööga; Mina ja autism, seejärel tehakse kokkuvõte grupitööst. Jätkatakse Lii Lilleoja lühiloenguga autismi olemusest, põhjuste alaliikidest ja suhtlemisest erivajadustega noortega. Seejärel toimub iseseisvate kodutööde esitlus (Intervjuu erivajadustega noorega). Pärast iga esitlust saavad kaasõppijad kommenteerida ja esitada küsimusi. Seejärel tehakse kokkuvõte. Kursuse lõpetab tagasiside ja lõpuring. M-224