HRC0028/1 - Kuidas tulla toime noorsootööga koolis?
Toimumise aeg
01.12.2016 - 24.03.2017
Registreerimise tähtaeg
27.11.2016
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25; Viljandi
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 64 tundi, iseseisevõpe 92 tundi)
Sihtgrupp
huvijuhid, noorsootöötajad, koolijuhtkonna liikmed
Eesmärk
omandada praktilisi teadmisi ja oskusi ning saada kogemust noorsootöös koolikeskkonnas; kujundada teadmisi ja oskusi noorsootöö lõimimisest kooli õppe- ja kasvatustegevusega; täiendada teadmisi ja oskusi uue õpikäsituse põhise kooliõppekava disainist; saada teadmisi üldpädevuste rakendamise võimalustest koolis ning nende hindamise võimalustest; saada mitmekultuurilises keskkonnas toimuvaks noorsootööks vajalikud baasteadmised ja -oskused, mis toetavad ja arendavad kultuuridevahelist dialoogi noorte seas; osata suhelda erineva kultuuritaustaga noortega nii Eestis kui ka välismaal; arendada oskust olla kultuuritundlik ja salliv erinevuste suhtes.
Sisu
Tänane noor ja eri põlvkonnad. Uus õpikäsitus ja selle areng. Koolinoorsootöö olemus ja tegevuste eripära koolis. Kool kui organisatsioon. Noorsootöö võimalused ja põhimõtted koolis. Koolidemokraatia ja koolikultuur. Õpilaste kaasamine, sh õpilasesindus. Noorsootöö töövormid ja meetodid koolikeskkonnas. Kaasaegne huvi- ja ringitegevus. Tegevuse eesmärgistamine ja planeerimine noorsootöö põhimõtetest lähtuvalt. Hindamine ja analüüs. Mitteformaalse õppe tunnustamine. Koostöö ja võrgustikutegevus. Kooliõppekava disain. Üldpädevuste rakendamine. Üldpädevuste hindamine. Õppimist toetav hindamine. Koolijuhtimine. Kooli meeskonnatöö mudelid. Erinevad kultuuridevahelist dialoogi toetavad ja loovad lähenemised, võtted ja meetodid.
Õpiväljundid
Koolituse läbinu:
• Mõistab koolinoorsootöö olemust ja tegevuse eripära noorsootöö kontekstis.
• Teab erinevaid koolinoorsootöö võimalusi ja oskab neid rakendada koolikeskkonnas.
• Omab teadmisi ja oskusi noorsootöö lõimimisest kooli õppe- ja kasvatustegevusega.
• Teab ja oskab disainida uue õpikäsituse põhist kooliõppekava.
• Mõistab üldpädevuste rakendamise vajalikkust koolis, tuvastab võimalused nende rakendamiseks ja hindamiseks koolis
• Mõistab mitmekultuurilise noorsootöö väärtusi ja huvijuhi-noorsootöötaja rolli mitmekultuurilises koolikeskkonnas.
• Omab süsteemset ülevaadet mitmekultuurilise noorsootöö põhimõistetest ja kavandab oma tegevust mitmekultuurilise keskkonna alustest lähtudes ja kasutades mitteformaalse õppe meetodeid.
• Teab sallivuse põhiprintsiipe ja väldib oma tegevusega diskrimineerimist ja on eeskujuks diskrimineerimise vähendamisel noortega töötades.
Eeldused
huvijuhid, noorsootöötajad, koolijuhtkonna liikmed
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Auditoorne töö 8 õppepäeva jaguneb 4 mooduliks (3+2+2+1).
I moodul: Tänased noored ja muutuv kool. Noorsootöö koolikeskkonnas, 3 õppepäeva, sh grupiprotsessi käivitamine; II moodul: Noorte kaasamine ja mitmekesisus noorsootöös.
2 õppepäeva, sh kohtumised praktikutega; III moodul: Kaasaegne kool, õpidisain ja koostöö, 2 õppepäeva, sh koolikülastused; IV moodul: Koolituse lõputöö ja reflektsioon, 1 õppepäev.
• Vaatluse ja intervjuu läbiviimine koolikeskkonnas.
• Rakenduskava koostamine: üldpädevuste rakendamise kava koolinoorsootöö kaudu.
• Kooliõppekava analüüs noorsootöö ja üldpädevuste rakendamisest lähtuvalt.
• Juhtumianalüüs (sh arutelu rühmas, teiste juhtumite tagasisidestamine Moodles).
• Kursusetöö koostamine: koolinoorsootöö aastaplaan (sisaldab tegevusi, eesmärke ning seoseid õppekavaga, üldpädevustega, noorsootöö põhimõtete, noorte kaasamise, hindamise jm).
• Vajalike materjalide iseseisev läbitöötamine ja reflektsioon kaasõppija(te)ga.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Urmo Reitav, MA; Tanja Dibou; MA, Ülle Luisk, MA.
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitusprogramm viiakse läbi Struktuurifondide perioodi 2014-2020 tegevuse „Noorsootöötajate koolituste arendamine“ 2015-2016. a tegevuskava raames, osaleja maksumus 500 eurot. Koolitus on töötavale noorsootöötajale vm sihtgruppi kuulujale tasuta. Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi kogumaksumuse ulatuses. Koolitusele registreerides kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, +372 6199 774, riina.stahl@tlu.ee
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
01.12.2016 | 10:00-17:15 | Tänased noored ja muutuv kool. Noorsootöö koolikeskkonnas. | Urmo Reitav, Ülle Luisk | T-415 |
02.12.2016 | 09:00-16:15 | Tänased noored ja muutuv kool. Noorsootöö koolikeskkonnas. | Urmo Reitav, Ülle Luisk | T-405 |
03.12.2016 | 09:00-16:15 | Tänased noored ja muutuv kool. Noorsootöö koolikeskkonnas. | Urmo Reitav, Ülle Luisk | T-415 |
19.01.2017 | 10:00-17:15 | Noorte kaasamine ja mitmekesisus noorsootöös | Tanja Dibou, Urmo Reitav | M-439 |
20.01.2017 | 09:00-16:15 | Noorte kaasamine ja mitmekesisus noorsootöös | Tanja Dibou, Urmo Reitav | M-439 |
20.02.2017 | 10:00-17:15 | Kaasaegne kool, õpidisain ja koostöö. | Urmo Reitav, Ülle Luisk | Õppetöö toimub Viljandis |
21.02.2017 | 09:00-16:15 | Kaasaegne kool, õpidisain ja koostöö. | Urmo Reitav, Ülle Luisk | Õppetöö toimub Viljandis |
24.03.2017 | 10:00-17:15 | Koolituse lõputöö ja reflektsioon. | Tanja Dibou, Urmo Reitav ja Ülle Luisk | T-415 |