HRC0666/1 - Kaasava hariduse rakendamine I ja II kooliastmes
Toimumise aeg
06.03.2024 - 31.05.2024
Registreerimise tähtaeg
29.02.2024
Toimumise koht
Tallinna Ülikool Narva mnt 25 Tallinn
Maht
130 akadeemilist tundi (kontaktõpe 105 tundi, iseseisevõpe 25 tundi)
Sihtgrupp
üldhariduskoolide õpetajad
Eesmärk
õpilaste reaalsetest vajadustest lähtuvalt valmisoleku kujundamine hariduslike erivajadustega õpilaste toetamiseks koolis.
Sisu
I Matemaatikaraskused: matemaatika õpiraskuste olemus ja põhjused, üle kõigi kooliastmete; matemaatika õpiraskustega õpilase toetamine I ja II kooliastmes.
II Õppe kohandamine: õpiraskustega õppija toetamise sissejuhatav osa; Powerpointi võimalused õppematerjalide loomiseks ja AI kasutamise võimalused õpetajatöös; õk’ga seotud dokumendid (IÕK üldosa, töökava) ja õppe kohandamine individuaalse õppekava alusel; andekate õppijate toetamine; õpetaja roll lapsevanemate toetamisel, sh võrgustikutöö.
III Sotsiaalne-emotsiaalne areng: õpilase sotsiaal-emotsionaalne areng ja selle toetamise võimalused koolis; sotsiaalsete oskuste arengu toetamise olulisus ja võimalused; emotsioonide reguleerimise kujunemine ja oskuste toetamise vajadus ja võimalused; õpetajate enesetõhusa hoiaku kujunemine tuge vajavate laste toetamisel klassis; käitumise tugikava koostamine; tõhusa suhtlemise ABC: abistamisoskused ja nõustamisoskused, keerulised kõnelused lapsevanematega.
IV Kaasav haridus: kaasava hariduse mõiste ja tähendus, indikaatorid; kaasav koolikultuur; mitmekesisus ja sotsiaalne kaasamine; hariduslik erivajadus ja seadusandlik raamistik; koosõpetamise võimalused; autismispektrihäirega lapse keskkonna kohandamine; nägemis- ja kuulmishäiretega laste õppe- ja kasvatustegevuse eripärad; kogeleva lapse toetamine; valikuline mutism.
V Lastekirjandus: lastekirjanduse mõiste ja roll lapseeas; raamatute ettelugemine; pildiraamat ja pilt lasteraamatus; lastekirjanduse mõju lapse kõne arengule; hea laste- ja noorteraamat; raamatu valiku kriteeriumid; lugemishuvi toetamine.
VI Õppimine ja areng: mis on areng ja kuidas on sellega seotud lapse aju areng ja kasvukeskkond; täidesaatvate funktsioonide arengu ja nende roll nii kognitiivses kui ka sotsiaalemotsionaalses arengus; kognitiivsed valdkonnad: mälu, kõne, mõtlemine; kuidas õpetaja saab keskkonna loomise, tegevuste planeerimise ja suhtlemise vahendusel lapse arengut toetada.
Õpiväljundid
koostab ja kohandab õppematerjale lähtuvalt õppija individuaalsetele iseärasustele; koostab individuaalse õppekava; koostab ja rakendab käitumise tugikava; teab täidesaatvate funktsioonide arengut ja toetamise võimalusi; kohandab keskkonda õppija erivajadustest lähtuvalt; mõistab lugemishuvi toetamise vajadust; väärtustab kaasava hariduse põhimõtteid
Eeldused
kuulumine sihtrühma
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat.
Lõpetamistingimused
Õppetöö toimub viie 3-päevase moodulina. Õppekava läbimiseks on vaja osaleda vähemalt 12 koolituspäeval. Õppesessioonide vahelisel ajal kasutatakse õpitud oskusi praktikas, reflekteeritakse saadud kogemusi ja täidetakse iseseisvaid ülesandeid. Iseseisvad tööd esitatakse e-õppekeskkonnas, mis annab õppijatele võimaluse kasutada neid ka peale kursuse lõpetamist oma igapäevases töös. Iseseisvate kodutööde teemad: Matemaatika õpiraskuste ilmnemine ja ja õpilase toetamine. Matemaatika õpiraskusega õpilasele abivahendi loomine ja katsetamine. Õppeteksti lihtsustamine. AI abil õppematerjali ja PP abil töölehe loomine ja kohadamina. IÕK koostamine ühele õpilasele (üldosa, tunnikava). Käitumise tugikava kostamine. Keskkonna kohandamine erivajadusega õppijale.
Metoodika: koolitus sisaldab loenguid, seminare, arutelusid, praktilisi harjutusi ja juhtumite analüüsimist, lähtudes osalejate konkreetsetest kogemustest.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Tiiu Tammemäe, Lii Lilleoja, Eliis Ait, Kadrian Allika, Õnne Uus, Helin Puksand
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Janne Järva, 6199853, janne.jarva@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
25
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
06.03.2024 | 10:00-16:15 | Kaasav haridus | Tiiu Tammemäe | M-133 |
07.03.2024 | 10:00-16:15 | Sotsiaal-emotsionaalne areng | Lii Lilleoja | M-133 |
08.03.2024 | 10:00-16:15 | Õppe kohandamine | Eliis Ait | M-133 |
03.04.2024 | 10:00-16:15 | Matemaatikaraskused | Kadrian Allika | T-416 |
04.04.2024 | 10:00-16:15 | Sotsiaal-emotsionaalne areng | Lii Lilleoja | T-416 |
05.04.2024 | 10:00-16:15 | Õppe kohandamine | Eliis Ait | T-416 |
24.04.2024 | 10:00-16:15 | Õppimine ja areng | Õnne Uus | T-416 |
25.04.2024 | 10:00-16:15 | Õppe kohandamine | Eliis Ait | A-046 |
26.04.2024 | 10:00-16:15 | Sotsiaal-emotsionaalne areng | Lii Lilleoja | A-046 |
15.05.2024 | 10:00-16:15 | Matemaatikaraskused | Kadrian Allika | T-416 |
16.05.2024 | 10:00-16:15 | Õppe kohandamine | Eliis Ait | T-412 |
17.05.2024 | 10:00-16:15 | Sotsiaal-emotsionaalne areng | Lii Lilleoja | T-415 |
29.05.2024 | 10:00-16:15 | Matemaatikaraskused | Kadrian Allika | T-415 |
30.05.2024 | 10:00-16:15 | Lastekirjandus | Helin Puksand | T-415 |
31.05.2024 | 10:00-16:15 | Kaasav haridus | Tiiu Tammemäe | T-415 |