HRC0679/1 - Mentorluse tööriistad kooliõpetajate toetamisel
Toimumise aeg
08.05.2024 - 14.08.2024
Registreerimise tähtaeg
07.05.2024
Toimumise koht
Rakvere, Tammiku 13, Villa Theresa
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 56 tundi, iseseisevõpe 100 tundi)
Sihtgrupp
üldhariduskooli õpetajad ja töötajad
Eesmärk
õppida koostöiselt töökohal eestikeelsele hariduse üleminekul, mõtestada mentorlust kui koostöist töökohal õppimise võimalust, mõista enda rolli ja tegevusi mentorsuhtes ning arendada oskusi, kuidas partnerlussuhtes enam õppida ja teise professionaalset arengut toetada.
Sisu
I Õpetajaks kujunemine ja haridusasutusega kohanemine
Mentorlus kui koostöine õppimine. Mentorsuhte võimalused toetada alustava õpetaja ja kogenud kolleegi professionaalset arengut. Mentorluse roll õppijakeskses koolis. Professionaalse arengu seaduspärasused. Õppija ning õppimise toetaja roll, ülesanded ja oskused. Eesmärgistamine ja analüüs.
II Mentorlus kui dialoog. Koostöine õpikäsitus. Sotsiaalne ja emotsionaalne kompetentsus. Õppimist toetavad ja takistavad suhtlusviisid. Suhtlemisoskused ja enesekohased oskused. Aktiivne kuulamine, küsimuste esitamine. Kokkuvõtete tegemine. Minakaitse vältimine. Suhtlustasandid ja -tõkked.
III Õpetamine ja emotsionaalne praktika. Stress ja selle juhtimine. Tunded ja nende juhtimine. Kohalolu ja eemale astumine.
IV Mentorlus professionaalse arengu toetamisel. Koostöised tegevused professionaalses arengus. Supervisioon kui positsiooni muutus.
V Vaatlus. Professionaalset arengut ja motivatsiooni toetav tagasiside.
VI Fookus ja eesmärgid. Tagasiside ja eneseanalüüs. Eneseanalüüsi toetavad eri meetodid. Coaching õppimise toetamisel. Tegevuslikud meetodid.
VII Väärtustele toetumine ja eesmärkide suunas tegutsemine. Viis sammu eesmärkide seadmiseks. Mõtteviisi mõju õppimisele.
VIII Tähistamine. Mentorlus kui protsess. Õnnestumiste tähistamine. Tugevuste kaardistamine. Jõustamine. Väärtustav uurimine. Mentori ja õpetaja enesehoid.
Õpiväljundid
Mõistab koostöist töökohal õppimise tähendust haridusorganisatsioonis ja selle mõju individuaalsele õppimisele, teadvustab mentorluse võimalusi vastastikuse õppimise toetamiseks, mõistab sotsiaalse ja emotsionaalse õppimise olulisust ning kasutab mentorsuhtes dialoogi, analüüsib ennast õppija, uurija ja teise inimese õppimise toetajana, seab eesmärke ja annab professionaalset arengut toetavat tagasisidet.
Eeldused
Koolitusele on oodatud alustavad ja kogenud õpetajad, kes soovivad õppida ja toetada kolleegide õppimist mentorsuhtes.
koolitaja kompetentsus
Koolituse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Koolitus on kogemuslik. Vestlused, rollitreening, töö väikestes gruppides, situatsioonide vaatlemine ja analüüs. Iseseisev töö: õpitu praktika ja õpipäevik.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Kaia Lainola ja Mari Mall Feldschmidt
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse läbiviimist rahastab Haridus- ja Teadusministeerium
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Viktoria Bubukin, 55562236, viktoria.bubukin@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
18
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
08.05.2024 | 10:00-16:15 | |||
09.05.2024 | 10:00-16:15 | |||
22.05.2024 | 10:00-16:15 | |||
23.05.2024 | 10:00-16:15 | |||
12.06.2024 | 10:00-16:15 | |||
13.06.2024 | 10:00-16:15 | |||
13.08.2024 | 10:00-16:15 | |||
14.08.2024 | 10:00-16:15 |