HRC0713/2 - Alustava lasteaiaõpetaja tugiprogramm

Osalema on oodatud kõik alustavad lasteaiaõpetajad! Pedagoogilise ettevalmistuse ja õpetajakutse puudumine ei ole takistuseks osalemisel.
Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

24.09.2024 - 13.05.2025

Registreerimise tähtaeg

17.09.2024

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Narva mnt 25, Tallinn; lasteaiad; veebikeskkond Zoom

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 56 tundi, iseseisevõpe 100 tundi)

Sihtgrupp

koolieelses lasteasutuses hiljuti (kuni 3 õa) tööd alustanud õpetajad

Eesmärk

olla motiveeritud ja enesekindel töötama õpetajana, orienteerudes koostööle ja teadlikult juhtides oma professonaalset arengut.


Sisu

Õpetaja roll, identiteet, kutseeetika. Lasteaed kui organisatsioon; organisatsioonikultuur. Koostöö kujunemine; erinevad sidusgrupid (lapsevanemad, kolleegid jt), suhtlemine ja koostöö hoidmine. Töö ja aja planeerimine. Õpperühm kui grupp, grupiprotsesside juhtimine. Ebakohase käitumise põhjused ja eesmärgid. Erivajadustega laste märkamine. Ennastjuhtiva käitumise kujundamine. Tõhus enesekehtestamine, verbaalne ja mitteverbaalne käitumine. Eneseanalüüs. Õpikeskkonna kujundamine ja motivatsiooni toetamine. Eneseanalüüsioskused arengu suunajana, enesehindamise võimalused. Õpimotivatsioon soodsa õpikeskkonna kujundamisel. Eesmärkide seadmine ja tulemuste kavandamine. Motiveeriva tagasiside andmine, tunnustuse jagamine. Toimivad ja mittetoimivad motivatsioonistrateegiad. Professionaalne areng. Õpetajatöö alguse analüüs. Edasise arengu kavandamine.

Õpiväljundid

analüüsib ennast õpetaja ja õppija rollis, juhib enese professionaalset arengut; leiab koostöövajadusi ja -võimalusi ning teeb koostööd oluliste gruppidega (kolleegid, lapsevanemad jt); loob toetava õpikeskkonna, annab toetavat tagasisidet ja jagab tunnustust; mõtestab end õppegrupis juhina, kasutab ja arendab enda liidrioskusi.

Eeldused

töötamine õpetajana koolieelses lasteasutuses

õpikeskkond

Lähiõpe on ümberpaigutatava sisutusega seminariruumis, mis võimaldab rühmade moodustamist ja aktiivõppe meetodite kasutamist; lisaks kasutatakse vajadusel veebikeskkonda Zoom.

koolitaja kompetentsus

Koolitajateks on tunnustatud õppejõud, valdkondlikud asjatundjad, spetsialistid ja praktikutest koostööpartnerid, kellel on olemas teaduspõhised pedagoogilised, temaatised ja andragoogilised pädevused.

Lõpetamistingimused

Programm koosneb kaheksast õppekohtumisest, mille käigus kasutatakse nii aktiivõppemeetodeid kui ka muid professionaalse arengu toetamise strateegiaid (nt supervisioon, individuaalne nõustamine jm). Õppekohtumised on lähiõppena Tallinna Ülikooli ruumides ja mitmetes lasteaedades; vajadusel kasutatakse veebikeskkonda (Zoom vmt).

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Ilona Sillak, Kärolin Kaarlep

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Kaarin Peet, kaarin.peet@tlu.ee
Haridusteaduste instituut, Külli Rauk, kyllira@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

16

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
24.09.2024 -
29.10.2024 -
26.11.2024 -
14.01.2025 -
11.02.2025 -
11.03.2025 -
08.04.2025 -
13.05.2025 -