DTC0224 - Digikeskkondade võimalused erivajadusega lapse toetamisel kaasava hariduse rakendamisel haridusasutuses

Sihtgrupp

lasteaia, kooli või HEV asutuse aegunud teadmistega õpetajaabid, abiõpetajad, tugispetsialistid, väikeklasside õpetajad

Eesmärk

Omandada uusi teadmisi kaasava hariduse temaatikast. Omandada kaasaegseid oskusi, kuidas käituda erivajadustega õpilastega. Õppida tundma digikeskkondade eri võimalusi, mis toetavad erivajadusega last.

Sisu

Mis on kaasav haridus? Hariduslik erivajadus. Hariduslike erivajadustega õppija õppetöö korraldus haridusasutuses. Enamlevinud hariduslikud erivajadused ja nende avaldumine õppetöös. Õppimise ja õpetamise võimalused digiajastul. Õppimiseks sobiva digiõppevara otsimine, hindamine ja õpetamiseks valimine. HEV õppija individuaalsusega arvestamine ja toimetuleku toetamine õppeprotsessis. Õppemängud ja tegevused, mis sobivad erivajadustega õppijatele.

Eeldused

õpetaja abi, abiõpetaja, tugispetsialisti, väikeklassi õpetajana töötamine

Õpiväljundid

Tunneb erinevaid digikeskkondi ja oskab nendes luua endale konto ning neid keskkondi kasutada ja ülesandeid seal luua. Teab ja saab aru, mis on kaasav haridus ja mõistab selle rolli tänapäevases koolisüsteemis. On omandanud teadmised ja oskused tööks erivajadusega lapsega. Tunneb võimalusi kaasava hariduse rakendamiseks ja kasutab selleks erinevaid digivahendeid.

Õpikeskkond

Kontaktõpe, praktilised ja iseseisevad ülesanded arvutiklassis õpetatavates e-keskkondades.

Koolitaja kompetentsus

vähemalt magistrikraad, valdkonna ekspert, täiskasvanute koolitamise kogemus

Maht

24 akadeemilist tundi

Korraldaja

Digitehnoloogiate instituut, Kersti Maidra, 6409428, kersti.maidra@tlu.ee

Koolitaja

Kristiina Vaikmets