HRC0743 - Jätkusuutliku mõtlemise toetamine

Sihtgrupp

hariduse valdkonnas töötajad, sh õpetajad, kooli juhtkonna liikmed, abiõpetajad, õpetaja abid ja mittepedagoogiline personal

Eesmärk

Kujundada oskused integreerida ökoloogia ja mõtlemise arengu alaseid teadmisi keskkonnateadlikkust ja üldpädevusi toetavas õppetöös.

Sisu

Peamised ökoloogilised põhimõisted ja käsitlusviisid, ökoloogilised tasemed, tegurid, populatsioonide regulatsioonid, positiivsed ja negatiivsed tagasisidemehhanismid populatsioonide dünaamikas, komplekssed süsteemid ja tsüklid, adaptatsioon- kohanemine ja kohastumine, evolutsioon, liikide vahelised suhted, aine ja energiaringed. Inimese roll ökosüsteemides, inimene kui ökosüsteemi osa. Tava- või väärmõisteline arusaam ökoloogilistest põhimõistetest ja käsitlusviisidest. Keelemärgiliselt vahendatud keskkonna tähendus, keelelise vahendatuse olulisus keskkonnaprobleemide tekkimise, mõistmise ja lahendamise kontekstis. Inimese keskkonnaga seotud käitumine seoses eneseregulatsiooni ja isemääramisteooriaga.

Eeldused

töötamine haridusasutuses (koolieelne lasteasutus, kool, kutsekool, kõrgkool)

Õpiväljundid

teadvustab elus ja eluta loodust iseorganiseeruva tervikliku süsteemina ja inimest osana terviklikus ökosüsteemis;
tunneb keskkonnas eksisteerivaid tagasisidemehhanisme, ökosüsteemi ja inimtegevuse vastasmõjusid;
analüüsib ökoloogia mõisteid eri mõtlemise arengutasemetelt ja disainib kontseptuaalset arengut toetavaid õpiolukordi;
mõtestab keskkonnaprobleeme eneseregulatsiooni ja motivatsiooni valdkonna teadmiste kontekstis.

Õpikeskkond

Kontaktõpe viiakse läbi ülikooli auditooriumites, mis vastavad kõrgharidusõppe läbiviimiseks sobivatele tingimustele, võimaldades tööd väikestes rühmades ning soodustades osalejate vahelist arutelu ja koosõppimist. Veebipõhised kohtumised toimuvad Zoom keskkonnas, mis võimaldab ka kohtumisi salvestada ning paindlikult järele vaadata. Õpet toetab Moodle veebikeskkonnas asuv kursus, kus on kättesaadavad õppematerjalid, salvestatud loengud, toimuvad õppijate omavahelised arutelud, ning õppijatel on võimalik esitada ja saada tagasisidet esitatud töödele. Moodle kursus on üles ehitatud lähtuvalt e-kursuse kvaliteedikriteeriumidest toetades kursusel osaleja õpikogemust.

Koolitaja kompetentsus

Koolitajateks on valdkonna eksperdid, tunnustatud õppejõud ja praktikud, kellel on
asjakohased pedagoogilised teadmised, vähemalt magistrikraad ja õpetamise kogemus hariduse valdkonnas vähemalt viis aastat.

Maht

156 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Kristi Kivisild, 6199521, kristi.kivisild@tlu.ee

Koolitaja

Grete Arro, PhD

Samal teemal toimuvad koolitused

Toimumise aeg Koolitus Korraldaja Toimumise koht
08.09.2025 - 16.01.2026 Jätkusuutliku mõtlemise toetamine ("Jätkusuutlikkuse juhtimine haridusasutuses" koolituse moodul) Haridusteaduste instituut, Kristi Kivisild, 6199521, kristi.kivisild@tlu.ee
Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikooli Terra õppehoone