HRC0744 - Jätkusuutlikkuse juhtimine haridusasutuses

Sihtgrupp

hariduse valdkonnas töötajad, sh õpetajad, juhid, abiõpetajad ja mittepedagoogiline personal

Eesmärk

Kujundada toimetulekustrateegiad ökoloogilise globaalkimbatusega kohanemiseks ning valmisolek põimsüsteemide mõistmiseks ja nende eristamiseks lineaarsetest süsteemidest. Omandada oskused integreerida ökoloogia ja mõtlemise arengu alaseid teadmisi keskkonnateadlikkust ja üldpädevusi toetavas õppetöös.

Sisu

Maa planetaarsete piiride kontseptsioon, omavahelised põimseosed ja ületamise põhjused. Keskkonna- ja looduskaitse psühholoogia peamised väljakutsed. Proaktiivset jätkusuutlikku ja keskkonnateadlikku tegutsemist kujundavad psühholoogilised ja hariduslikud tegurid. Ökosüsteemide taastumisele kaasa aitavad käitumis- ja majandusmudelid. Taastav majandus- ja ühiskonnakorraldus. Organisatsiooni tasandi muudatuste kavandamine, läbiviimine ja hindamine jätkusuutlikkuse toetamiseks. Iseenda ja teiste käitumise juhtimise meetodid jätkusuutlikumaks töö- ja elukorralduseks.

Peamised ökoloogilised põhimõisted ja käsitlusviisid, ökoloogilised tasemed, tegurid, populatsioonide regulatsioonid, positiivsed ja negatiivsed tagasisidemehhanismid populatsioonide dünaamikas, komplekssed süsteemid ja tsüklid, adaptatsioon- kohanemine ja kohastumine, evolutsioon, liikide vahelised suhted, aine ja energiaringed. Inimese roll ökosüsteemides, inimene kui ökosüsteemi osa Tava-/väärmõisteline arusaam ökoloogilistest põhimõistetest ja käsitlusviisidest. Keelemärgiliselt vahendatud keskkonna tähendus, keelelise vahendatuse olulisus keskkonnaprobleemide tekkimise, mõistmise ja lahendamise kontekstis. Inimese keskkonnaga seotud käitumine seoses eneseregulatsiooni ja isemääramisteooriaga.

Eeldused

töötamine haridusasutuses (koolieelne lasteasutus, kool, kutsekool, kõrgkool)

Õpiväljundid

mõtestab keskkonna- ja looduskaitse psühholoogia peamisi väljakutseid tänase ühiskonnakorralduse tingimustes ning põimsüsteemide olemust ja probleemide lahendamist;
tunneb meetodeid, kuidas juhtida iseenda ja teiste käitumist jätkusuutlikuma töö- ja elukorralduse suunas;
tunneb keskkonnas eksisteerivaid tagasisidemehhanisme ning ökosüsteemi ja inimtegevuse vastasmõjusid;
disainib kontseptuaalset arengut toetavaid õpiolukordi ja oskab läbi viia muudatust oma asutuses jätkusuutlikumaks töökorralduseks.

Õpikeskkond

Kontaktõpe viiakse läbi ülikooli auditooriumites, mis vastavad kõrgharidusõppe läbiviimiseks sobivatele tingimustele, võimaldades tööd väikestes rühmades ning soodustades osalejate vahelist arutelu ja koosõppimist. Veebipõhised kohtumised toimuvad Zoom keskkonnas, mis võimaldab ka kohtumisi salvestada ning paindlikult järele vaadata. Õpet toetab Moodle veebikeskkonnas asuv kursus, kus on kättesaadavad õppematerjalid, salvestatud loengud, toimuvad õppijate omavahelised arutelud, ning õppijatel on võimalik esitada ja saada tagasisidet esitatud töödele. Moodle kursus on üles ehitatud lähtuvalt e-kursuse kvaliteedikriteeriumidest toetades kursusel osaleja õpikogemust.

Koolitaja kompetentsus

Koolitajateks on valdkonna eksperdid, tunnustatud õppejõud ja praktikud, kellel on asjakohased pedagoogilised teadmised, vähemalt magistrikraad ja õpetamise kogemus hariduse valdkonnas vähemalt viis aastat.

Maht

312 akadeemilist tundi

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Kristi Kivisild, 6199521, kristi.kivisild@tlu.ee

Koolitaja

Grete Arro, PhD

Samal teemal toimuvad koolitused

Toimumise aeg Koolitus Korraldaja Toimumise koht
08.09.2025 - 16.06.2026 Jätkusuutlikkuse juhtimine haridusasutuses Haridusteaduste instituut, Kristi Kivisild, 6199521, kristi.kivisild@tlu.ee
Tallinn, Narva mnt 25, Tallinna Ülikooli Terra õppehoone