AVC0015/1 - Teenusettevõtlus ja teenuste disain

Toimumise aeg

09.11.2016 - 16.11.2016

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25, IV korrus, ruum T-412

Maht

16 akadeemilist tundi (kontaktõpe 16 tundi)

Sihtgrupp

Kutse- ja kõrghariduse erialaõppejõud, kes viivad läbi või toetavad ettevõtlusõpet ning soovivad kasutada teenuste disaini põhimõtteid ja meetodeid õpetamisel ning ettevõtl(ikk)uspädevusi arendavate õppemoodulite/-materjalide arendamisel.

Eesmärk

saada ülevaade teenusmajanduse arengust ja trendidest Eesti ja maailma kontekstis ning teenuste disaini põhimõtetest, protsessist ja meetoditest. Anda võimalust osalejatel ise proovida ja kogeda teenusdisaini protsessi ja töövõtteid.

Sisu

Teenusmajanduse olemus, areng ja trendid. Disaini liigid ja selle roll ettevõtluses.
Disainikasutuse tulemuslikkuse hindamine: võimalused ja väljakutsed. Disaini seos strateegilise juhtimisega.
Disainmõtlemise põhimõtted. Teenuste disaini (TD) kui metoodika protsessi käsitlused.
TD I etapp: uurimine erinevate meetodite abil (vaatlus, klienditeekond, persoona).
Kasutajakeskne tootearendus: disaini roll tootearenduses, disainiprotsess.
Kasutaja uurimine: motivatsioon, käitumine, tagasiside saamine.
Kliendikesksus: tarbekaubast elamuste müügiks.
Puutepunktide kaardistus: service blueprint. Tänaste puudujääkide kaardistus.
Disainmõtlemine, praktilised ülesanded.
Etapiline arendus. Teenusedisain: mõttemaailma muutus – tootmisloogikast teenusloogikaks. Kasutaja vajaduse keskne tootearendus.
TD töömeetodite tutvustus: praktilised ülesanded.

Õpiväljundid

Koolituse lõpetaja: teab teenusmajanduse arengut mõjutavaid trende ja disainmõtlemise põhimõtteid, teenuste disaini seoseid ärimudeli ning ettevõtte strateegilise juhtimisega; oskab analüüsida ettevõtte väärtuspakkumist kliendi seisukohast ning koostada tüüpkliendi profiili (persoonat); teab teenuste disaini protsessi etappe ning oskab kasutada tüüpilisemaid meetodeid (vaatlus, kliendiprofiil, klienditeekonna kaardistus); oskab kriitiliselt hinnata teenuste kliendikesksust ja analüüsida ja seostada teenusdisaini põhimõtteid oma igapäevase tööga ning rakendada neid ettevõtlikkuse pädevuste õpetamises.

Eeldused

töötamine õppejõuna

õpikeskkond

Kontaktpäevad toimuvad TLÜ ruumis T-412, kus on olemas koolituse läbiviimiseks vajalikud vahendid ning teisaldatavad toolid, mis võimaldavad väikerühmade moodustamist.

koolitaja kompetentsus

Pedagoogiline või ettevõtlusalane kõrgharidus, graafilise disaini, turunduse või brändingu alane kõrgharidus või vähemalt 5-aastane töökogemus toote, teenuse või graafilise disainerina.

Lõpetamistingimused

Aktiivne osalemine koolituse mõlemal päeval. Koolitusel kasutatakse mitmekesiseid õppijaid kaasavaid ja õppimist toetamist meetodeid.
Iseseisva kodutööna kavandavad koolitusel osalejad grupitööna klienditeekonna valitud teenuse kasutajate huvigruppide kaardistuse alusel (vaatlus, intervjuud). Tööd esitletakse 2. õppepäeval.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Stanislav Nemeršitski (MA), Markko Karu (MA), Gerda Mihhailova (MA)

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolituse läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondist.

Korraldaja

Avatud akadeemia, Lilian Rückenberg, 6199516, lilianr@tlu.ee

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
09.11.2016 09:00-09:30 Registreerimine ja kogunemine T-412
09.11.2016 09:30-11:00 Teenusmajanduse olemus, areng ja trendid. Disaini liigid ja selle roll ettevõtluses. Gerda Mihhailova, MA T-412
09.11.2016 11:00-11:15 Kohvipaus T-412
09.11.2016 11:15-12:45 Disainikasutuse tulemuslikkuse hindamine: võimalused ja väljakutsed. Disaini seos strateegilise juhtimisega. T-412
09.11.2016 12:45-13:30 Lõuna
09.11.2016 13:30-15:00 Disainmõtlemise põhimõtted. Teenuste disaini (TD) kui metoodika protsessi käsitlused. T-412
09.11.2016 15:00-15:15 Kohvipaus
09.11.2016 15:15-17:00 TD I etapp: uurimine erinevate meetodite abil (vaatlus, klienditeekond, persoona). Iseseisva töö tutvustus T-412
16.11.2016 09:00-10:30 Kasutajakeskne tootearendus: disaini roll tootearenduses, disainiprotsess. Lisaväärtuse kasv: tarbekaubast elamuste müügiks. mõttemaailma muutus – tootmisloogikast teenusloogikaks. Markko Karu, MA, Stanislav Nemeržitski, MA T-412
16.11.2016 10:30-10:45 Kohvipaus T-412
16.11.2016 10:45-12:15 Kasutaja uurimine: motivatsioon, käitumine, tagasiside saamine. Väärtuspakkumise lõuend. Näited, harjutused Praktilised ülesanded. T-412
16.11.2016 12:15-13:00 Lõuna
16.11.2016 13:00-14:30 Puutepunktide kaardistus: service blueprint. Tänaste puudujääkide kaardistus.
16.11.2016 14:30-14:45 Kohvipaus T-412
16.11.2016 14:45-16:15 Prototüüpimine. Etapiline arendus: näited, sammud, meetodid. TD töömeetodite tutvustus: praktilised ülesanded. T-412