HKC0077/1 - Haridusliku erivajadusega õpilase õpetamine ja õppimise toetamine

Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

27.08.2018 - 27.08.2019

Registreerimise tähtaeg

29.08.2018

Toimumise koht

Laagri Kool

Maht

169 akadeemilist tundi (kontaktõpe 60 tundi, iseseisevõpe 109 tundi)

Sihtgrupp

Laagri Kooli õpetajad

Eesmärk

saada tuge õpetajana toimetulekuks töös hariduslike erivajadustega õpilastega, saada teadmisi ja oskusi hariduslike erivajadusega laste märkamiseks ja nende õppetegevuse toetamiseks nii tava kui ka väikeklassis.

Sisu

1.-2. HEV õpilase võimalused koolis toimetulekuks kaasava hariduse raames. Ülevaade HEV õpilaste erinevatest rühmadest: spetsiifilised õpiraskused, emotsionaal- ja käitumishäired, aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH), autismispektrihäire, tervisliku seisundi häired, intellektipuue.
3. Eri õppekavad toetamaks HEV last tavakooli tingimustes.
4. Erivajadustega õpilaste integreerimine, õpetaja toimetuleku toetamine tava- ja väikeklassis.
5. Emakeele didaktika. Lugemis- ja kirjutamisraskuse olemus, tunnused ja kognitiivsed põhjused. Lugemis- ja kirjutamisraskusega õpilaste õpetamine: lugemisõpetus, keskkonna ja õpetuse kohandamine. Töö tekstidega.
6. Matemaatika didaktika.Tekstülesannete erinevad lahendamisstrateegiad. Mudelid. Õppevara tutvustamine.
7.-8. Laste eneseregulatsioon. Lahenduskeskse lähenemise töövõtted koolis: oskuste ja vastutuse õpe. Viha tunne ja agressiivne käitumine. Miks vihaga toimetulek on lapse jaoks raske? Aju, emotsioonid ja õppimine. Vihastumise erinevad tasemed. Täiskasvanu eneseregualtsiooni mõju. Rahunemisvõtete õpetamise võimalus. Täiskasvanu võimalikud abistavad käitumised lapse tugevate tunnete väljendamise korral.
9. Eripedagoogiline nõustamine ja võrgustikutöö. Lapsevanemate kaasamine võrgustikutöösse. Vanemate tõhusaks kaasamiseks vajalikud oskused: poolehoid ja arusaamine, teadmised pereraskustest ja nende leevendamisest, õige ja vajaliku kommunikatsiooni valdamine. Enesekehtestamine. Nõustamiskeskuste roll HEV laste abistamisel. Eripedagoogi, logopeedi ja sotsiaalpedagoogi roll HEV lapse toetamisel. Lapse toimetulek, sotsiaalne võrgustik, lapse toimetuleku kaardistamine. Koostöö võrgustiku liikmete vahel.
10. Läbipõlemine. Läbipõlemise vältimine. Kaassõltuvus.

Õpiväljundid

teab HEV õpilaste rühmi ja nende mõju õppimisele; missugused on õppekavad toetamaks HEV last tavakooli tingimustes; kuidas koostada individuaalset õppekava ja kohandada õpiülesandeid vastavalt õpilase erivajadusele; oskab kasutada lahenduskeskse lähenemise töövõtteid koolis; eripedagoogilise nõustamise ja lastevanemate võrgustikutöösse kaasamise võimalusi õpilase arengu toetamiseks; teab, kuidas ennetada stressi ja läbipõlemist.

Eeldused

kuulumine sihtrühma

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde võimalused, e-keskkonna tugi

koolitaja kompetentsus

eripedagoogi ja/või psühholoogi haridus, täiskasvanute koolitamise kogemus

Lõpetamistingimused

Koolitus koosneb kümnest koolituspäevast, osaleda tuleb vähemalt kaheksal koolituspäeval. Koolituse jooksul tutvutakse teemakohase kirjandusega; osaletakse individuaalsetes ja rühmatöödes; koostatakse iseseisva tööna eneserefleksioon ja kokkuvõte koolitusel õpitust: mida õppisin ja plaanin silmas pidada HEV õpilastega töötamisel.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Kristin Veltri, Angela Jakobson, Triin Kivirähk, Irja Rebane, Ruth Rapudsep, Kadi Lukanenok, Merili Reimer

Kursuse hind

0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
vastavalt hinnapakkumisele

Minimaalne osalejate arv

30