HKC0077/1 - Haridusliku erivajadusega õpilase õpetamine ja õppimise toetamine
Toimumise aeg
27.08.2018 - 27.08.2019
Registreerimise tähtaeg
29.08.2018
Toimumise koht
Laagri Kool
Maht
169 akadeemilist tundi (kontaktõpe 60 tundi, iseseisevõpe 109 tundi)
Sihtgrupp
Laagri Kooli õpetajad
Eesmärk
saada tuge õpetajana toimetulekuks töös hariduslike erivajadustega õpilastega, saada teadmisi ja oskusi hariduslike erivajadusega laste märkamiseks ja nende õppetegevuse toetamiseks nii tava kui ka väikeklassis.
Sisu
1.-2. HEV õpilase võimalused koolis toimetulekuks kaasava hariduse raames. Ülevaade HEV õpilaste erinevatest rühmadest: spetsiifilised õpiraskused, emotsionaal- ja käitumishäired, aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH), autismispektrihäire, tervisliku seisundi häired, intellektipuue.
3. Eri õppekavad toetamaks HEV last tavakooli tingimustes.
4. Erivajadustega õpilaste integreerimine, õpetaja toimetuleku toetamine tava- ja väikeklassis.
5. Emakeele didaktika. Lugemis- ja kirjutamisraskuse olemus, tunnused ja kognitiivsed põhjused. Lugemis- ja kirjutamisraskusega õpilaste õpetamine: lugemisõpetus, keskkonna ja õpetuse kohandamine. Töö tekstidega.
6. Matemaatika didaktika.Tekstülesannete erinevad lahendamisstrateegiad. Mudelid. Õppevara tutvustamine.
7.-8. Laste eneseregulatsioon. Lahenduskeskse lähenemise töövõtted koolis: oskuste ja vastutuse õpe. Viha tunne ja agressiivne käitumine. Miks vihaga toimetulek on lapse jaoks raske? Aju, emotsioonid ja õppimine. Vihastumise erinevad tasemed. Täiskasvanu eneseregualtsiooni mõju. Rahunemisvõtete õpetamise võimalus. Täiskasvanu võimalikud abistavad käitumised lapse tugevate tunnete väljendamise korral.
9. Eripedagoogiline nõustamine ja võrgustikutöö. Lapsevanemate kaasamine võrgustikutöösse. Vanemate tõhusaks kaasamiseks vajalikud oskused: poolehoid ja arusaamine, teadmised pereraskustest ja nende leevendamisest, õige ja vajaliku kommunikatsiooni valdamine. Enesekehtestamine. Nõustamiskeskuste roll HEV laste abistamisel. Eripedagoogi, logopeedi ja sotsiaalpedagoogi roll HEV lapse toetamisel. Lapse toimetulek, sotsiaalne võrgustik, lapse toimetuleku kaardistamine. Koostöö võrgustiku liikmete vahel.
10. Läbipõlemine. Läbipõlemise vältimine. Kaassõltuvus.
Õpiväljundid
teab HEV õpilaste rühmi ja nende mõju õppimisele; missugused on õppekavad toetamaks HEV last tavakooli tingimustes; kuidas koostada individuaalset õppekava ja kohandada õpiülesandeid vastavalt õpilase erivajadusele; oskab kasutada lahenduskeskse lähenemise töövõtteid koolis; eripedagoogilise nõustamise ja lastevanemate võrgustikutöösse kaasamise võimalusi õpilase arengu toetamiseks; teab, kuidas ennetada stressi ja läbipõlemist.
Eeldused
kuulumine sihtrühma
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde võimalused, e-keskkonna tugi
koolitaja kompetentsus
eripedagoogi ja/või psühholoogi haridus, täiskasvanute koolitamise kogemus
Lõpetamistingimused
Koolitus koosneb kümnest koolituspäevast, osaleda tuleb vähemalt kaheksal koolituspäeval. Koolituse jooksul tutvutakse teemakohase kirjandusega; osaletakse individuaalsetes ja rühmatöödes; koostatakse iseseisva tööna eneserefleksioon ja kokkuvõte koolitusel õpitust: mida õppisin ja plaanin silmas pidada HEV õpilastega töötamisel.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Kristin Veltri, Angela Jakobson, Triin Kivirähk, Irja Rebane, Ruth Rapudsep, Kadi Lukanenok, Merili Reimer
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
vastavalt hinnapakkumisele
Minimaalne osalejate arv
30