HRC0328/1 - Haridusühenduste juhtide arenguprogramm - koostöine haridusühenduste juhtimine jätkusuutliku organisatsiooni nimel

Koolitus toimub Zoom veebikeskkonas.
Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

25.11.2020 - 24.09.2021

Registreerimise tähtaeg

04.11.2020

Toimumise koht

Maht

130 akadeemilist tundi (kontaktõpe 68 tundi, iseseisevõpe 62 tundi)

Sihtgrupp

Arenguprogrammi sihtrühma kuuluvad haridusvaldkonna üleriigiliste haridusühenduste (alus-, üld- ja kutsehariduse õpetajaid ja/või haridusasutuste juhte ühendavate ameti-, eriala-, aineliitude ja/või ühenduste) juhid.
Juhina määratletakse haridusühenduste juhatustesse ja/või tegevmeeskonda kuuluvaid õpetajaid või haridusasutuse juhte, samuti ka aktiivseid tegevliikmeid (õpetajad, haridusasutuse juhid), kellel on tahe ja valmisolek panustada senisest aktiivsemalt ühenduse arengusse. Igast haridusühendusest saab ühte õppegruppi kandideerida maksimaalselt 3 inimest.

Eesmärk

suurendada teadmisi ja oskusi haridusvaldkonnas tegutsevate ühenduste strateegilisest juhtimisest ja arendamisest, ressursside juhtimisest ja omatuluteenimise planeerimisest, koostööst, kaasamisest ja huvikaitsest, saada tuge juhi ja kõneisikuna oma rolli teadvustamisel, inimeste juhtimisel ja jätkusuutlikkuse tagamisel; arendada oskust rakendada koostöist juhtimist, et toetada oma organisatsiooni ja partnerite koosloomeprotsesse haridusühenduse jätkusuutlikkuse tagamiseks.

Sisu

I Juhi arengu toetamine/ organisatsiooni tegevusvõimekuse parandamine
Organisatsiooni arendamine, strateegiline juhtimine, jagatud visioon ja liikmeskonna kaasamine eesmärgiseadesse; ühenduse mõju ja tulemuste hindamine ning monitoorimine; ühenduse sisedemokraatia, liikmeskonna motiveerimine ja juhi võimestav käitumine; rahvusvahelised kogemused haridusühenduste juhtimisel;

II Organisatsiooni tegevusvõimekuse parandamine
Kolmanda sektori ja kodanikuühenduste roll haridusuuenduste algatamisel; haridusühenduse jagatud visiooni elluviimist toetavad arendustegevused ja -projektid; projektide algatamine ja tulemuslikkuse analüüs, rahastusallikate kaardistamine; ressursside juhtimine.

III Organisatsiooni tegevusvõimekuse parandamine/koostöö ja partnerlus
Sise- ja väliskommunikatsioon haridusühendustes; juht kui kõneisik ja jagatud visiooni kujundamine; juhi tööriistakast (coaching, liikmete personaalsed õpirajad jne); infotehnoloogiliste vahendite kasutamine ühenduses koostöiseks juhtimiseks; juhtimine muutuvas töökeskkonnas.

IV Koostöö ja partnerlus
Koostöö ja kaasatus võrgustikutöös; võrgustike toimimise dünaamika, võrgustikutöö etapid ja väljakutsed pidevalt arenevates võrgustikes; võrgustiku toimimise analüüs, liikmeskonna kaasatus ja rollide jaotus; kolmanda sektori organisatsioonide huvikaitse ja aktiivsus ja võimalused osaleda poliitika kujundamises ( nt strateegiate kujundamisel, regulatsioonide kujundamisel jne).

Õppevisiidil Norrasse või Islandile 3 päeva jooksul külastus kohalikesse haridusühendustesse, hariduse valdkonna poliitikakujundajate jurde (nt vastavasse ministeeriumi) ja haridusasutusse.

Rahvusvahelised kogemused ühenduste toimimisel ja juhtimisel; haridusühenduste liikmeskonna koostoimepraktikad ja jagatud arusaamade kujundamine; ühenduse juhi roll erinevates kultuurilistes kontekstide, liikmeskonna motiveerimine; enda juhtimiskogemuse mõtestamine teiste riikide haridusühenduste juhtimispraktikate taustal, kaasavate juhtimispraktikate kujundamine ja personaalse arenguplaani loomine;

V Juhi arengu toetamine
Juhi tööriistakast (coaching, liikmete personaalsed õpirajad jne); enda juhtimiskogemuse mõtestamine teiste riikide haridusühenduste juhtimispraktikate taustal, kaasavate juhtimispraktikate kujundamine ja personaalse arenguplaani loomine; projektikavandite esitlus ja analüüs.

Õpiväljundid

Koolituse tulemusel osaleja teab organisatsiooni arendamise protsessi ja strateegilise juhtimise põhitõdesid, mõistab nende omavahelisi seoseid ühenduse juhtimises, mõju ja tulemuslikkuse hindamisel; teab ühenduse juhi rolli ja analüüsib enda rolli lähtuvalt oma organisatsioonist; teab inimeste juhtimise ja motiveerimise põhitõdesid ja analüüsib neid ühenduse juhi rollist lähtuvalt; teab enesejuhtimise põhitõdesid ja oskab neid kasutada enda töös; teab, miks ja kuidas kasutada loovust juhtimises; teab ühenduse sisedemokraatia ja liikmeskonna motiveerimisega seotud põhitõdesid ning mõistab nende omavahelisi seoseid organisatsiooni tegevusvõimekuse suurendamisel; teab võimalusi ja meetodeid ühenduse laienemiseks ja uute liikmete vastuvõtuks;
- teab vähemalt kahte kaasamise meetodit, mida kasutada töös liikmeskonnaga;
- teab ühenduse mõju hindamise põhitõdesid ja oskab planeerida mõju hindamist;
- teab ressursside juhtimise põhitõdesid ja mõistab nende kasutamist organisatsiooni tegevusvõimekuse suurendamisel;
- teab ühenduse omatuluteenimise võimalusi ning on tutvunud erinevate heade praktikatega;
- teab projekti kirjutamise põhitõdesid;
- teab ja oskab kasutada vähemalt kahte infotehnoloogilist vahendit ühenduse juhtimise töös;
- teab kommunikatsiooni põhitõdesid ja mõistab nende rakendamist ühenduse kommunikatsiooni planeerimisel;
- teab kõneisikuks olemisega seotud põhitõdesid ja analüüsib iseennast ühenduse kõneisiku rollis.
- teab koostöö ja kaasamise põhitõdesid ja mõistab sellest lähtuvalt võrgustikutöö põhimõtteid ja eesmärke;
- teab huvikaitse ja poliitika kujundamise põhitõdesid ja analüüsib neid lähtuvalt oma ühenduse missioonist ja eesmärkidest.

Eeldused

Vastamine sihtgrupi kirjelduses olevate tunnustele ja projektikavandi esitamine, mille koostamisel on aluseks võetud kandideerija esindatava haridusühenduse aktuaalne probleem või arenguvajadus.

õpikeskkond

Auditoorne õppetöö toimub tänapäevastes õppeprotsessi toetavates õpperuumides: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Vajadusel toimuvad õppepäevad distantsõppena.

koolitaja kompetentsus

Vähemalt MA-kraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.

Lõpetamistingimused

Arenguprogrammi koolitused lähtuvad kogemusõppest ja rakendatavad õppemeetodid lähtuvad andragoogilistest põhimõtetest, pakkudes osalejatele võimalusi kogemuste jagamiseks, üksteiselt õppimiseks, arutlemiseks ja arvamuste kujundamiseks ning eneseanalüüsiks. Praktiliste ülesannete ja aktiivõppemeetodite maht on vähemalt 50% õppekavast. Osalejad saavad endale koolitusmoodulite käigus teemakohaseid praktilisi tööriistu (nt konkreetsed teemakohased meetodid ja nende kasutamisselgitus, tööleht, virtuaalne keskkond / lahendus, tugimaterjal) ja soovituslikku kirjandust lugemiseks.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Eve Eisenschmidt, Jüri Käosaar, Katrin Rääk, Kätlin Vanari jt

Kursuse hind

0 EUR (grupihind, hinnale ei lisandu km)
Grupihinnaga tellimuskoolitus.

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Marika Kutškova, 6199 774, marika.kutskova@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

27

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
25.11.2020 10:00-13:30 Infopäev: Sissejuhatus. Programmi eesmärkide läbirääkimine. 11:30 - 12:00 Paus 12:00 - 13:30 Tegevusmudeli analüüs ja arenguvajaduste määratlemine. Eve Eisenschmidt, Katrin Rääk, Jüri Käosaar, Kätlin Vanari jt Zoom veebikeskkonas (T-420)
09.12.2020 10:00-13:30 I moodul: Juhi arengu toetamine/ organisatsiooni tegevusvõimekuse parandamine Katrin Rääk, Kätlin Vanari, Eve Eisenschmidt jt Zoom veebikeskkonas (T-420)
10.12.2020 13:00-16:30 I moodul: Organisatsiooni tegevusvõimekuse parandamine Katrin Rääk, Kätlin Vanari, Eve Eisenschmidt jt Zoom veebikeskkonas
21.01.2021 10:00-16:15 II moodul: 10:00-11:30 Kolmanda sektori roll haridussüsteemis. Siht – eesmärgid – meie muudatusprojekti määratlemine. 11:30 - 12:00 Lõuna 12:00-13:30 Muudatusprojekti algatamine, tulemusnäitajad, mõju hindamine, võrdlusanalüüs ja virtuaalse külastuse ettevalmistus. 13:30-15:15 Jätkuarutelu meeskonnas: II Mooduli teemade mõtestamine. Muutuse plaani täiendamine (tegevused, näitajad, ressursid). Enda valitud ühenduse vaatluse ettevalmistamine. Mikk Kasesalk, Eve Eisenschmidt, Kätlin Vanari, Katrin Rääk Zoom veebikeskkond
22.01.2021 13:00-18:00 II moodul: 13:00 - 14:30 Virtuaalse külastuse ettevalmistuse jagamine. Ühenduse juhtimine ja tegevused – meie ressursid. 14:30-15:00 Lõuna 15:00-16:30 Praktiline vaade ühenduse juhtimisele, erinevad rahastusvõimalused vabaühendustele. 16:30-18:00 Jätkuarutelu meeskonnas: II Mooduli teemade mõtestamine. Muutuse plaani täiendamine (tegevused, näitajad, ressursid). Enda valitud ühenduse vaatluse ettevalmistamine. Eve Eisenschmidt, Katrin Rääk jt Zoom veebikeskkond
25.02.2021 13:00-18:00 III moodul: Sissejuhatus. Ühenduse liikmete kaardistamine. Kuidas sotsiaalmeediat oma tegevuste tutvustamiseks ja liikmeskonna informeerimiseks kasutada. Jätkuarutelu meeskonnas. Ott Oja, Rando Aljas, Katrin Rääk Zoom veebikeskkond
26.02.2021 10:00-15:00 III moodul: Praktiku vaade ja kogemus MTÜ juhtimisest, liikmeskonnast ja võrgustikust. Jätkuarutelu meeskonnas. Urmo Kübar, Katrin Rääk Zoom veebikeskkond
24.03.2021 13:00-18:00 IV moodul. Ressursid – omatulu, lisaressursside leidmine. rojektide kirjutamisest. Jätkuarutelu meeskonnas: Ressursside leidmine enda ühenduse vaatest. Lauri Luide, Helen Talalaev Zoom veebikeskkond
25.03.2021 10:00-15:00 IV moodul. Ühenduse kommunikatsioon ja koostöö partneritega. Soome õpetajate ühenduse kogemus. Muutuse plaanide visualiseerimisest. ätkuarutelu meeskonnas: Mooduli teemade arutelu + esitluste ettevalmistamine. Päivi Lyhykäinen, Eve Eisenschmidt Zoom veebikeskkond
21.04.2021 13:00-18:00 V Juhi arengu toetamine. Sissejuhatus. Esitlused. Jätkuarutelu meeskonnas. Eve Eisenschmidt, Katrin Rääk Zoom veebikeskkond
22.04.2021 10:00-15:00 V Juhi arengu toetamine. Rootsi õpetajate ühenduse kogemus. Ühenduse liikme hoidmine. Kokkuvõte. Jätkuarutelu meeskonnas. Göran Isberg, Simone Epro, Eve Eisenschmidt Zoom veebikeskkond