FKC0152/2 - Võimestav kommunikatsioon õpetaja heaolu suurendamiseks
Toimumise aeg
25.10.2022 - 22.11.2022
Toimumise koht
BFM, Tallinna Ülikool, Narva mnt 27, Tallinn
Maht
32 akadeemilist tundi (kontaktõpe 24 tundi, iseseisevõpe 8 tundi)
Sihtgrupp
õpetajad
Eesmärk
leida lahendused, kuidas suhtluse abil suurendada enda heaolu õpetajana, vältida stressi ja läbipõlemist ning võimestada ennast ja kõiki õppeprotsessi huvipooli, sh õppijaid, lastevanemaid, kolleege.
Sisu
1. Enesevõimestamine ja õppija võimestamine.
Kuidas kommunikatsioonis toetuda võimalustele, lahendustele, tugevustele ja ühisosale? Kuidas suurendada uskumusi, mis toetavad enda ja õpilase sooritusi? Milline keelekasutus toetab ja milline õõnestab eneseusku, suhtlust ja heaolu? Õppija võimestamine. M. Rosenbergi vägivallatu suhtluse põhimõtted.
2. Lapsevanemate võimestamine, koostöö juhtkonnaga.
Kuidas võimestada lastevanemaid? Millised on kaasaja väljakutsed koostöös lastevanematega? Kuidas teha head koostööd kolleegide ja juhtkonnaga? Kuidas kaasaegne info- ja kommunikatsioonitehnoloogia saab toetada suhtlust? Millised on ohud ja piirangud? Kuidas nendega toime tulla? Milliseid suhtluskanaleid eelistada ja kuidas nendes võimestavat suhtlusstiili kasutada? Kuidas ennast võimestada keerulistes suhtlusolukordades?
3. Koostöise õpikultuuri loomine
Õpiväljundid
on loonud strateegia enda heaolu suurendamiseks ja tööalaseks võimestamiseks, keskendudes ressurssidele, õnnestumisele ja koostöisele suhtlusele; kasutab võimestavat kommunikatsiooni õppija toetamiseks, osapoolte kaasamiseks, koostöö tõhustamiseks kolleegide, lastevanemate ja juhtkonnaga; on teadlik enda sõnakasutuse ja kommunikatsiooni mõjust, kasutab võimestavat kommunikatsiooni suhtlemisel emotsionaalse heaolu suurendamiseks; on teadlik koostöö mõjust ja võimalustest, oskab koolikeskkonnas luua ja kasutada ennast võimestavat toeringi nii enese kui ka õppija heaolu suurendamiseks; märkab, toetab ja tegutseb kaasava hariduse ideest ja põhimõttest lähtuvalt.
- oskab luua koostöös huvipooltega (lapsed, lapsevanemad, kolleegid, juhtkond, mentorid, kogukonna liikmed jt) lahendusi õpikultuuri ja suhtluskultuuri kujundamiseks toimivate suhtluskanalitega, pidades silmas info- ja kommunikatsioonitehnoloogia uusi võimalusi ning arvestades ka ohtudega.
Eeldused
Osaleja peab töötama Eesti Vabariigi haridusasutuses õpetajana
õpikeskkond
tänapäevane õpikeskkond
koolitaja kompetentsus
MA kommunikatsiooni või suhtekorralduse eriala
Lõpetamistingimused
Loeng, juhtumikäsitlused, grupitööd. 1. Harjutus kolmikutes rännaku meetodil: kuidas muuta uskumusi, mis kahjustavad sooritusi ning eneseusku. Tegeleme osalejate poolt valitud tähenduslike juhtumitega kovisiooni meetodil, suurendame empaatiat ja mõistmist kõikide osapoolte suhtes, otsides ühiselt lahenduskäike ja häid suhtlusstrateegiaid. Töötame ühe grupi poolt välja valitud juhtumitega ning genereerime sellele lahenduskäike, arvestades juhtumi eri osapoolte tunnete, vajaduste ning võimalustega. 2. Refleksioon rännaku meetodil. 3. Grupid esitavad enda lahendusi valitud fookusteemadele ja reflekteerivad õpikogemust.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Katrin Aava, BFMi kommunikatsiooni eriala dotsent, superviisor
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Balti filmi, meedia ja kunstide instituut, Katrin Sigijane, 6199908, katrin.sigijane@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
10