HRC0141/2 - Õpetaja kui liider ja muutuste juht
Toimumise aeg
23.10.2019 - 03.12.2019
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn
Maht
56 akadeemilist tundi (kontaktõpe 34 tundi, iseseisevõpe 22 tundi)
Sihtgrupp
õpetajad, sõltumata ainevaldkonnast või vanuseastmest
Eesmärk
mõista ja arendada endas muudatuste algatamiseks ja eestvedamiseks vajalikke liidri kompetentse, avardada rollipiire ning rakendada muudatuste juhtimiseks vajalikke baasoskusi.
Sisu
Õpetajaks olemise tähendus ja võimalused muutunud õpikäsituse kontekstis. Tuleviku õppimise ja hariduse perspektiivi loomine – mis on võimalik? Muutuste vajadus. Õpetaja erinevad rollid. Enesejuhtimine. Erinevad mudelid ja liidri käitumisstiilid/võimalused. Enesemääratlemine - enda isiksuslike ressursside ja tugevuste tundma õppimine, visiooni loomine enda maksimaalse potentsiaali rakendamiseks muudatuste juhtimiseks ja eestvedamiseks vajalikes dimensioonides (nt loovus, julgus tõstatada olulisi teemasid, uuriv eluhoiak, protsesside juhtimine). Enesetõhusus ja eneseväärtustunne. Muutuste eestvedamiseks ja algatamiseks vajalikud tööriistad ja kavandamise mudelid.
Õpiväljundid
- mõtestab ennast muudatuste algataja ja eestvedajana ning analüüsib selleks olulisi personaalseid kompetentse;
- rakendab erinevaid tööriistu ja mudeleid muudatuste protsessi kavandamisel, elluviimisel ja analüüsimisel;
- teab ja arendab liidrile omaseid tunnuseid;
- on teadlik enda ressurssidest ja tugevustest muutuste läbiviijana;
- rakendab erinevaid suhtlemisoskuseid ja võtteid, mis toetavad õppimist ja muutuste protsessi;
Eeldused
Töötamine õpetajana üldhariduskoolis ning valmisoleks osaledas 100% kontakttundides
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Vähemalt magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Valdavalt rakendatakse õppijakeskseid aktiivõppe meetodid. Iseseisvaks tööks on juba olemasoleva või veel arendamisel olev muudatuste kavand ja tegevusplaani koostamine, koos isiklike ressursside analüüsiga (esitletakse viimases moodulis). Tagasiside ja grupisupervisioon, mille eesmärk osalejate tarkuse ja õpitu aktiviseerimine ja võimestamine muutuste elluviimisel. Kogu protsessi jooksul saavad ja annavad osalejad üksteisele tagasisidet ning arendavad seeläbi olulisi sotsiaalseid kompetentse.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
MA Maarit Vabrit-Raadla; MA Kaia Lainola; PhD Signe Vesso
Kursuse hind
tasuta
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Irina Birjukova, 6199520, irinabir@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
12
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
23.10.2019 | - | I moodul 23.-24.oktoober 2019 | ||
13.11.2019 | - | II moodul 13.-14.november 2019 | ||
03.12.2019 | - | III moodul 3.detsember 2019 |