HRC0141/2 - Õpetaja kui liider ja muutuste juht

Toimumise aeg

23.10.2019 - 03.12.2019

Toimumise koht

Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 Tallinn

Maht

56 akadeemilist tundi (kontaktõpe 34 tundi, iseseisevõpe 22 tundi)

Sihtgrupp

õpetajad, sõltumata ainevaldkonnast või vanuseastmest

Eesmärk

mõista ja arendada endas muudatuste algatamiseks ja eestvedamiseks vajalikke liidri kompetentse, avardada rollipiire ning rakendada muudatuste juhtimiseks vajalikke baasoskusi.

Sisu

Õpetajaks olemise tähendus ja võimalused muutunud õpikäsituse kontekstis. Tuleviku õppimise ja hariduse perspektiivi loomine – mis on võimalik? Muutuste vajadus. Õpetaja erinevad rollid. Enesejuhtimine. Erinevad mudelid ja liidri käitumisstiilid/võimalused. Enesemääratlemine - enda isiksuslike ressursside ja tugevuste tundma õppimine, visiooni loomine enda maksimaalse potentsiaali rakendamiseks muudatuste juhtimiseks ja eestvedamiseks vajalikes dimensioonides (nt loovus, julgus tõstatada olulisi teemasid, uuriv eluhoiak, protsesside juhtimine). Enesetõhusus ja eneseväärtustunne. Muutuste eestvedamiseks ja algatamiseks vajalikud tööriistad ja kavandamise mudelid.

Õpiväljundid

- mõtestab ennast muudatuste algataja ja eestvedajana ning analüüsib selleks olulisi personaalseid kompetentse;
- rakendab erinevaid tööriistu ja mudeleid muudatuste protsessi kavandamisel, elluviimisel ja analüüsimisel;
- teab ja arendab liidrile omaseid tunnuseid;
- on teadlik enda ressurssidest ja tugevustest muutuste läbiviijana;
- rakendab erinevaid suhtlemisoskuseid ja võtteid, mis toetavad õppimist ja muutuste protsessi;

Eeldused

Töötamine õpetajana üldhariduskoolis ning valmisoleks osaledas 100% kontakttundides

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Vähemalt magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Valdavalt rakendatakse õppijakeskseid aktiivõppe meetodid. Iseseisvaks tööks on juba olemasoleva või veel arendamisel olev muudatuste kavand ja tegevusplaani koostamine, koos isiklike ressursside analüüsiga (esitletakse viimases moodulis). Tagasiside ja grupisupervisioon, mille eesmärk osalejate tarkuse ja õpitu aktiviseerimine ja võimestamine muutuste elluviimisel. Kogu protsessi jooksul saavad ja annavad osalejad üksteisele tagasisidet ning arendavad seeläbi olulisi sotsiaalseid kompetentse.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

MA Maarit Vabrit-Raadla; MA Kaia Lainola; PhD Signe Vesso

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Irina Birjukova, 6199520, irinabir@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

12

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
23.10.2019 - I moodul 23.-24.oktoober 2019
13.11.2019 - II moodul 13.-14.november 2019
03.12.2019 - III moodul 3.detsember 2019