HRC0182/1 - Õpetaja innovatsioonilabor - koosloomel põhinevad õpetamispraktikad nüüdisaegseks matemaatika õpetamiseks

25.03, 01.04 koolitused toimuvad Zoom keskkonnas 8. , 15. ja 18. juunil.
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

26.08.2019 - 18.06.2020

Registreerimise tähtaeg

28.08.2019

Toimumise koht

Tallinn, Narva mnt 25, Terra hoone, T-410, T-412,T-415, Zoom keskkond
https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 78 tundi, iseseisevõpe 78 tundi)

Sihtgrupp

Gümnaasiumi matemaatikaõpetajad

Eesmärk

rakendada matemaatika õpetamisel uudseid õpistsenaariume ning digitaalseid õppematerjale, et muuta matemaatika õppeprotsessi mõtestatumaks, uurimuslikumaks ja tänapäevasemaks ning analüüsida õpisituatsioone õpilaste õppimise, õpimotivatsiooni ja õpioskuste toetamise seisukohast; kujundada valmisolek ja oskused tõenduspõhiste innovatiivsete praktikate arendamiseks, rakendamiseks ning uurimiseks koostöises õpikogukonnas, toetamaks muutunud õpikäsituse rakendamist nii klassiruumis kui ka avatud õpikeskkonnas.

Sisu

Matemaatiliste ülesannete disain kõrgetasemeliste matemaatilise mõtlemise toetamiseks. Uudsed tunnistsenaariumid tänapäevase matemaatikatunni elluviimiseks. Õppija õppeprotsessi mõistmine ja mõtestamine. Oma õpetamispraktikate analüüsimine ja tegevusuuringu läbiviimine. Digitaalsete õppematerjalide ja stsenaariumite koosloomine ja disain.

Õpiväljundid

- disainib ja rakendab digitaalsete õppematerjalidega rikastatud uudseid õpistsenaariume ning omab valmisolekut analüüsida nende mõju õpilaste õppimisele;
- koostab interaktiivseid veebipõhiseid ülesandeid (H5P-l tugineva teenusega), mis vastavad erinevatele matemaatikateadmiste tasemetele ning rakendab neid õppeprotsessis;
- mõistab muutunud õpikäsituse olemust ning selle rakendamise võimalusi;
- oskab koostöös kolleegidega (sh koos teiste haridustöötajatega) disainida innovatiivseid õppimist toetavaid lahendusi, toetudes teaduskirjandusele ning parima praktika analüüsile;
- mõistab tegevusuuringu rolli õpetaja professionaalses arengus ning omab valmisolekut oma professionaalseid praktikaid analüüsida ja dokumenteerida;
- oskab analüüsida õppeprotsessi ning rakendatavaid õpetamispraktikaid toetudes erinevatele klassiruumis kaardistatavatele andmetele;
- oskab kasutada õpetajana erinevaid uurimismeetodeid oma töö ning õppekeskkonna analüüsimiseks, uurimiseks ja arendamiseks;
- panustab õpikogukonna tegevustesse vastutustundliku ja aktiivse meeskonna liikmena, mõistab õpikogukonna vajalikkust.

Eeldused

Töötamine õpetajana. Oodatud on gümnaasiumi matemaatikaõpetajad, kes õpetavad 10.-12. klassi õpilasi ja kes on huvitatud digitaalsete õppematerjalide rakendamise kaudu õppeprotsessi rikastamise võimalustest.

õpikeskkond

Tallinna Ülikooli õpperuumid. Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Lisaks kasutatakse õppekeskkonnana vajadusel muuseume, keskkonnahariduskeskusi, koolide ruume jt keskkondi vastavalt õppemeetodi sisule ja õpieesmärkidele.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Õppetöö toimub ülikoolis ühistel õppesessioonidel ning iseseisva tööna aine- või teemapõhistes õpikogukondades õpitut klassiruumis rakendades, analüüsides ning õpikogukonnas jagades ja uurides. Kursuse raames on planeeritud kokku 10 kontaktpäeva ning iseseisev töö 78 h ulatuses. Õppijad disainivad ja uurivad iteratiivses protsessis (EDUlab meetodit järgides) uusi ja innovatiivseid õppematerjale või meetodeid - fookusteemad sõltuvad EDUlab uuringute ja projektide sisust ning osalevate õpetajate vajadustest ja huvidest.

Kursusesiseselt moodustatakse väiksemad õpikogukonnad ehk õpigrupid. Protsessi on algusest peale kaasatud ülikooli uurijad, et toetada tõenduspõhiste praktikate rakendamist ning süsteemset andmekogumist innovatsioonilaborites. Lisaks kaasatakse vastavalt uuendusliku meetodi sisule vajadusel laiemasse õpikogukonda õpiprotsessi toetavate osapooltena nt haridustehnoloogid, koolijuhid, tudengid.

Õppeprotsessi toetab e-keskkond ning kursuse käigus testitud ja analüüsitud parimaid praktikaid jagatakse eDidaktikumis. Õppetööd koordineerib kursuse koordinaator ning juhtiv õppejõud.

Iseseisev töö:
Ülikoolis toimuvate kontaktõppepäevade vahelisel perioodil toimub töö aine- või teemapõhises õpikogukonnas ning vastavas õpikeskkonnas (klassiruumis, muuseumis, kogukonnas, internetivahendusel vms). Sama teemaga tegelevad õpetajad rakendavad ühiselt disainitud praktikaid, koguvad ja analüüsivad andmeid ning jagavad tulemusi õpikogukonnas. Oluline osa on õpetajate eneseanalüüsil ja refleksioonil nii iseseisvalt kui õpigrupiga.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kairit Tammets, Kati Aus, Grete Arro

Kursuse hind

575 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik, osaleja maksumus 575 eurot. Koolitus on töötavale õpetajale TASUTA. Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi kogumaksumuse ulatuses. Koolitusele registreerides kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga. Osalemine koolituse kontaktpäevadel on nõutav vähemalt 75% ulatuses.

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Marika Kutškova, 6199 774, marika.kutskova@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

25

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
26.08.2019 10:00-17:15 Tutvustus, kursuse eesmärgid, tutvumine, ootuste määratlemine. Uus pedagoogika ja selle komponendid. Matemaatikateadmiste erinevad tasemed ning matemaatikapädevus.Erinevatele tasemetele vastavad matemaatika digitaalsed õppematerjalid.erinevad matemaatilised protsessid ja matemaatikateadmiste tasemed (F-L-T-mudel) Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kairit Tammets, Kati Aus T-412
27.08.2019 10:00-17:15 Digiõppevaramu interaktiivsed materjalid läbi F-L-T-mudeli prisma. Tunnistsenaariumite loomine digiõppevaramu materjalidele tuginedes. Sessioon 4: järgnevate tegevuste planeerimine. Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kairit Tammets, Kati Aus T-410
02.10.2019 10:00-17:15 Arutelu läbiviidud tundide põhjal. Õpilaste kaasamine õppeprotsessi. Ülesandepõhise stsenaariumi mudeldamine. Õpilaste motivatsioon. Matemaatika mõtestatud õppimine. Oma tunni planeerimine ülesandepõhise stsenaariumi järgi. Lõpetamine, edasised sammud. Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kairit Tammets, Kati Aus T-412
06.11.2019 10:00-17:15 Rühmatöö: oma kogemuse jagamine. Tagasiside. Ülesannete analüüs F-L-T mudeli järgi. Stsenaariumi kirjeldamine. Õppematerjalide loomine H5P abil. Stsenaariumi loomine. Enesemääratlemise teooria. Õpilaste profiilid. Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kairit Tammets, Kati Aus T-412
04.12.2019 10:00-17:15 Rühmatöö: oma kogemuse jagamine. Uue pedagoogika komponendid. Isemääramisteooria matemaatikatunnis. Teacher Desmos ja selle kasutamise võimalusi. Jooksvad küsimused ja edasised plaanid. Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus T-415
29.01.2020 10:00-17:15 Ülesannete loomine Desmos keskkonnas. Stsenaariumi loomine. Haaratuse andmete analüüsimine. Mõistete kujunemine. Mõistete kujunemine. Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus T-412
19.02.2020 10:00-17:15 Õpilaste väärarusaamad matemaatikas. Mõiste areng. Õpetaja võimekususkumused ja matemaatikateadmiste areng. Ümberpööratud klassiruum. Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus T-412
08.06.2020 10:00-17:15 FTL mudel ning ülesannete loomine vastavalt FLT mudelile. EISis läbiviidud testi tulemused. Loodud õpistsenaariumite esitamise võimalused. Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kati Aus https://zoom.us/j/99419413588
15.06.2020 10:00-17:15 Veebipõhise kontakõppe ABC: Kontakti loomine, häälestamine ja kaasamine. Õppijate tagasiside, õppejõu areng, koosõpetamine. Rühmatöö. Eetika veebipõhises kontaktõppes. Praktilise töö korraldamine distantsõppes. Jüri Kurvits, Marina Kurvits https://zoom.us/j/99419413588
18.06.2020 10:00-17:15 Uuringu tulemuste esitamine. Lõputööde kaitsmised: õpistsenaariumite esiltused koos õppematerjalidega Jüri Kurvits, Marina Kurvits, Kairit Tammets https://zoom.us/j/99419413588