HRC0637/2 - Tõenduspõhise innovatsiooni käivitajad hariduses ("Haridusinnovatsioon ja juhtimine" koolituse moodul)

Registration for the course is only through the micro-degree program of the framework curriculum. Prerequisite for obtaining a microdegree: completion of microdegree modules.
Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

22.01.2024 - 12.06.2024

Registreerimise tähtaeg

08.01.2024

Toimumise koht

Zoom and Tallinn University

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 120 tundi)

Sihtgrupp

Decision-makers at all levels of a general education system: national and local government officials, university academic and non-academic staff, key players in non-governmental organisations, teacher educators, general education system representatives (e.g. school leaders, teachers).

Eesmärk

Saada ülevaade: (a) põhiprintsiipidest ja meetmetest, mida kasutatakse kõrgtsentraliseeritud ja detsentraliseeritud haridussüsteemide juhtimiseks; ja b) nende põhimõtete ja meetmete kohaldamise võimalikud tagajärjed erinevates kontekstides. Arendada: (a) arusaamist tõenduspõhistest suure toimega mõjudest õpilaste õppimisele; (b) argumentidest, mis on vajalikud suure mõjuga strateegiate/sekkumiste kasutamise edendamiseks ja (c) ülevaade peamistest kaalutlustest hariduse arendamise/innovatsiooni projektide planeerimisel.

Sisu

Mis võib olla kõige olulisem: potentsiaalsed suure toimega mõjud õpilaste õppimisele; eluks, sealhulgas töömaailmas aga ka elukestvas õppes vajalikud pädevused; visioon; ökosüsteemne vaade; tulemuspõhine planeerimine. Haridusuuenduse juhtimiseks vajalikud võtmetegurid/kontseptsioonid: põhimõisted; määratluste võrdlemine ja vastandamine põhielementide väljatoomiseks; nende kontseptsioonide mõju hariduse arengule/innovatsioonile ja kuidas need on seotud mitme tõhusa haridussüsteemiga; kuidas saab rakendada selliseid mõisteid nagu õppija autonoomia või kollektiivne tõhusus. Konteksti jõud: erinevad lähenemisviisid/süsteemid hariduse juhtimisele; igat tüüpi süsteemis kasutatavate juhtpõhimõtete ja mehhanismide ülevaatamine; hulgimüügipoliitika laenuvõtmise näidete analüüs võrreldes kontekstuaalse tõenduspõhise lähenemisviisiga; kontekstuaalsete tegurite analüüs, mida võib olla vaja arvesse võtta; reformimiseks soodsate kontekstide loomine; sidusrühmade teooria ja kaasavad praktikad; seoste loomine oma kontekstiga.

Õpiväljundid

Nimetab potentsiaalselt kõrge või keskmise või väikese toime mõju õpilaste õppimisele/saavutustele, arutleb mõistlike argumentide abil nende leidude mõju haridusreformile; defineerib ja selgitab mõistete tähtsust haridusreformi juhtimisel: võrdsus, kaasamine, meritokraatia, õppija autonoomia, õpetaja autonoomia, kooli autonoomia, asutus, kaasamet; loetleb tsentraliseeritud vs detsentraliseeritud haridussüsteemide põhiomadused; selgitab sarnaseid ja erinevaid viise, kuidas kõrgetasemelised haridussüsteemid üle maailma on mitme aastakümne jooksul püüdnud oma haridussüsteeme ümber kujundada ja teeb nende põhjal järeldusi; selgitab välja Eesti hariduse eduloole kaasa aidanud kontekstuaalsed tegurid ja selgitab nende olulisust; soovitab meetmeid, mida saab võtta kollektiivsete sidusrühmade ja õpetajate tõhususe suurendamiseks või rakendada muid potentsiaalselt suure mõjuga mõjutusi õpilaste õppimisele; pakub välja viise, kuidas aidata teistel vältida hulgipoliitika laenuvõtmist ja haridusreformi vähendavaid seisukohti; koostab tööplaan hariduse arendamise/innovatsiooni projektiplaani loomiseks, mis määrab kindlaks esmase eesmärgi, peamised sidusrühmad ja mõned kavandatavad tulemused, väljundid ja näitajad.

Eeldused

sihtrühma kuulumine, kõrgharidus, inglise keele oskus vähemalt B2 tasemel.

õpikeskkond

Distance learning in Zoom-environment, contact learning in Tallinn University rooms combined with study visits to other organisations. Contact learning is supported by the e-learning environment.

koolitaja kompetentsus

Main trainers have both PhDs. Assistant trainer is a PhD student.

Lõpetamistingimused

Osalemine sissejuhatavatel veebiseminaridel, interaktiivsetel loengutel ja ülesannetega tegelemist nõudvatel seminaridel. Iseseisev kirjanduse lugemine ja rühmatööd interaktiivseteks loenguteks ja seminarideks valmistumisel. Õppija peab eneserefleksioonipäevikut ja koostab individuaalse õppeprojekti, mille kujundamist/täiendamist ta jätkab kogu esimese mooduli jooksul, lähtudes kursuse õppimisest, samuti kaaslaste ja koolitajate tagasisidest.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Eve Eisenschmidt, Salome Khurtzidze

Kursuse hind

1200 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
The price is valid for the entire microdegree program (2 modules).

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Viktoria Bubukin, 55562236, viktoria.bubukin@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

15