HRC0179/1 - Õpetamine kõrgkoolis - oskused, strateegiad ja võimalused
Toimumise aeg
09.04.2019 - 07.06.2019
Toimumise koht
Tallinna Ülikool, Narva mnt 25
Maht
78 akadeemilist tundi (kontaktõpe 54 tundi, iseseisevõpe 24 tundi)
Sihtgrupp
Eesti kõrgkoolides töötavad õppejõud (sh tulevased õppejõud)
Eesmärk
omandada baasteadmised ja -oskused kõrgkoolis õpetamiseks; arendada õpetamis- ja hindamisoskusi ning valmisolekut üliõpilaste õppimise toetamiseks; mõtestada ja mõista konstruktivistliku õpikäsituse ideed ja arendada endas kõrgkoolis õpetamiseks vajalikke personaalseid kompetentse.
Sisu
I moodul - Mina kui õppija. Õppija identiteet, rollid, vastutus; õppimise teooriad, viisid ja võimalused; õppija identiteet, rollid, vastutus; oma õppimise teaduspõhine uurimine; sissejuhatus ja iseseisva töö – õppejõu portfoolio. Õppejõu identiteet, rollid, suhted, tegevused, vastutus; õppejõu töö tõenduspõhine uurimine.
II moodul - Mina kui tegutseja. Digivahendid ja e-keskkonnad õppetegevuse toetamiseks. Õppejõud kui arendaja ja hindaja. Igapäevase õppetööga seotud tegevused: õppe kavandamine ja läbiviimine, õppekava sidusus, kursuse eesmärgistamine, kursuseprogrammi koostamine ja disain, õpiväljundite sõnastamine ja hindamine sh meetodid ja viisid.
III moodul - Mina kui märkaja ja toetaja. Juhendamise viisid ja võimalused, suhe ja suhtlemine juhendatavaga; juhendaja rollid; tagasiside tähendus ja meetodid ning põhimõtted akadeemilises õppes. Vaatlus õppemeetodina ja selle analüüs: mida õppejõuna märkad üliõpilase ja tema õppimise kohta, mida märkad kolleegi ja tema õpetamise kohta; enesevaatlus kui õppejõu töö mõtestamise ja teadusliku uurimise meetod.
IV moodul - Mina kui jõustaja. Supervisiooni ja kovisiooni tehnikad ja tähtsus igapäevases töös. Õppimine kui muutuse esilekutsuja. Koolituse kokkuvõtte; õpimappide esitlused, mis lähtuvad kursuse jooksul omandatud teadmistest ja nende mõjul oma ainekursuses või õpetamispraktikatest tehtavatest muutustest; edasised arenguvõimalused ja õpetamissuunad.
Õpiväljundid
-mõtestab ennast kõrgkooli õppejõuna ning oskab märgata ja analüüsida selleks olulisi personaalseid kompetentse;
-omandab praktilised oskused kõrgkoolis õpetamiseks ja suhtlemiseks;
-oskab üliõpilasi kaasata ning toetab nende õppimist;
-oskab rakendada aktiivõppe meetodeid ja koostööpõhist õpetamist.
Eeldused
Töötab kõrgkoolis õppejõuna (suunatud nii alustavale õppejõule kui juba kogenenud õppejõule, kes soovib täiendada pedagoogilist kompetentsi)
õpikeskkond
Tänapäevased õpperuumid Tallinna Ülikooli linnakus
koolitaja kompetentsus
Koolitajatel on vähemalt magistrikraad või sellega võrdsustatud kvalifikatsioon. Koolitajad on vastava valdkonna õppejõud ja arendajad.
Lõpetamistingimused
Seminarid, interaktiivsed lühiloengud, grupitööd, erinevad aktiivõppemeetodid jm. Iseseisvad tööd: eellugemine, arengumapp, lõputöö - "miniõpe".
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Halliki Põlda, Larissa Jõgi, Veronika Tuul, Kätlin Vanari, Katrin Karu, Katrin Aava
Kursuse hind
690 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Programmis saab osaleda tervikuna või moodulite kaupa.
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Ann Leppiman, 5146385, ann.leppiman@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
8
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
09.04.2019 | 10:00-17:15 | I moodul (1 päev) - Mina kui õppija (identiteet, rollid, vastutus, portfoolio...) | Halliki Põlda | T-410 |
10.04.2019 | 10:00-15:30 | I moodul (2 päev) - Mina kui õppejõud (identiteet, rollid, vastutus...) | Larissa Jõgi | T-415 |
24.04.2019 | 10:00-15:30 | II moodul (1 päev) - Õppejõud kui tegutseja. Digivahendid ja e-keskkonnad | Veronika Tuul | T-410 |
29.04.2019 | 10:00-15:30 | II moodul (2 päev) - Õppejõud kui arendaja ja hindaja. Õppekava arendamine. | Kätlin Vanari | T-410 |
15.05.2019 | 10:00-17:15 | III moodul (1 päev) - Õppejõud kui juhendaja ja tagasisidestaja. | Katrin Karu | T-410 |
16.05.2019 | 10:00-15:30 | III moodul (2 päev) - Õppejõud kui märkaja ja toetaja. Vaatlus ja selle analüüs ning võimalused | Katrin Aava | T-410 |
06.06.2019 | 10:00-15:30 | IV moodul (1 päev) - Õppejõud kui jõustaja. Supervisiooni ja kovisiooni tehnikad | Katrin Aava | T-412 |
07.06.2019 | 10:00-17:15 | IV moodul (2 päev) - Õppimine kui muutuse esilekutsuja. Koolituse kokkuvõtte ja õpimappide esitlused | Halliki Põlda | T-412 |