HRC0032/1 - Draamaõpetus kui õpetamisviis lasteaias ja algklassides

Toimumise aeg

03.01.2017 - 05.01.2017

Toimumise koht

Tallinn, Uus-Sadama 5, M-340

Maht

16 akadeemilist tundi (kontaktõpe 16 tundi)

Sihtgrupp

lasteaia- ja kooliõpetajad, noorsootöötajad

Eesmärk

tutvuda draamaõpetuse meetodi kui mängulise õpetamise ja õppimise viisiga ning saada esmaseid teoreetilisi teadmisi ja praktilisi oskusi draamategevuste kasutamiste võimalustest õppe- ja kasvatustöös.

Sisu

• draamaõpetuse olemus, eesmärgid – tegevusõpe, koostööõpe, kogemusõpe;
• draamaõpetuse mõju ja tähtsust õppimisprotsessile - Neuro-Linguistic Programming (neurolingvistiline programmeerimise) analüüs (Richard Bandler, John Grinder);
• õpetamine draamaprotsessis – õpetaja roll, eeldused, ülesanded, kohustused, motiveerimine ning turvalise ja ohutu keskkonna loomine;
• draamaõpetuse kui õpetamise viisi rakendamine õppe- ja kasvatustegevuses – õppeprotsessi tõhustamine õpitavate oskuste ja teadmiste alateadlikuks omandamiseks;
• draamaõpetuse tegevused – arendavad harjutused, teatraalne mäng/ülesanne (dramatic playing) ning nende lõimimine õppe- ja kasvatustöö sisuga;
• draamaõpetuse tüüptegevused - etüüd id, rollimängud,, pantomiim, lavastuslikud improvisatsioonid, nukumäng, ja proosateksti ja luule (värssteksti) kasutamine õppe- ja kasvatustöös.

Õpiväljundid

• Omab esmast ülevaadet teoreetilistest lähtekohtadest draamaõpetuse kui õpetamise viisi olemusest ja eesmärkidest ning draamategevuste läbiviija eeldustest, kohustustest ja ülesannetest;
• Suudab mõista ja rakendada draamaõpetuse meetodi kasutamise võimalusi erialases pedagoogilises töös erinevate õppe- ja kasvatustegevuste läbiviimiseks nii formaalses kui mitteformaalses õppekeskkonnas;
• Omab esmast praktilist kogemust draamaõpetuse tegevuste läbiviimisest ning enesereflektsioonina tajub enda võimeid selles rollis.

Eeldused

lasteaia- ja kooliõpetajad, noorsootöötajad

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.

Lõpetamistingimused

Koolitus toimub seminari ja praktikumina. Seminar on lektori ja osalejate vaheline interaktsioon – igat teemat käsitletakse vastastikuse suhtluse kaudu: arutelud, analüüsimine, näitlikustamine, osalejate eelnevad kogemused, vastastikune diskuteerimine. Praktikumis sooritatakse lektori poolt antud ülesandeid draamaõpetuse tegevuste kasutamise praktiseerimiseks ja kogemuse saamiseks õppe- ja kasvatustöö läbiviimisel.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tõend

Koolitajad

Margus Abel, MA

Kursuse hind

120 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
03.01.2017 10:00-17:15 Teoreetilised käsitlused draamaõpetusest kui õpetamisviisist, teemade arutelud M-340
05.01.2017 09:15-16:30 Draamategevuste läbiviimine rühmatöödena. Analüüs. M-340