HRC0032/1 - Draamaõpetus kui õpetamisviis lasteaias ja algklassides
Toimumise aeg
03.01.2017 - 05.01.2017
Toimumise koht
Tallinn, Uus-Sadama 5, M-340
Maht
16 akadeemilist tundi (kontaktõpe 16 tundi)
Sihtgrupp
lasteaia- ja kooliõpetajad, noorsootöötajad
Eesmärk
tutvuda draamaõpetuse meetodi kui mängulise õpetamise ja õppimise viisiga ning saada esmaseid teoreetilisi teadmisi ja praktilisi oskusi draamategevuste kasutamiste võimalustest õppe- ja kasvatustöös.
Sisu
• draamaõpetuse olemus, eesmärgid – tegevusõpe, koostööõpe, kogemusõpe;
• draamaõpetuse mõju ja tähtsust õppimisprotsessile - Neuro-Linguistic Programming (neurolingvistiline programmeerimise) analüüs (Richard Bandler, John Grinder);
• õpetamine draamaprotsessis – õpetaja roll, eeldused, ülesanded, kohustused, motiveerimine ning turvalise ja ohutu keskkonna loomine;
• draamaõpetuse kui õpetamise viisi rakendamine õppe- ja kasvatustegevuses – õppeprotsessi tõhustamine õpitavate oskuste ja teadmiste alateadlikuks omandamiseks;
• draamaõpetuse tegevused – arendavad harjutused, teatraalne mäng/ülesanne (dramatic playing) ning nende lõimimine õppe- ja kasvatustöö sisuga;
• draamaõpetuse tüüptegevused - etüüd id, rollimängud,, pantomiim, lavastuslikud improvisatsioonid, nukumäng, ja proosateksti ja luule (värssteksti) kasutamine õppe- ja kasvatustöös.
Õpiväljundid
• Omab esmast ülevaadet teoreetilistest lähtekohtadest draamaõpetuse kui õpetamise viisi olemusest ja eesmärkidest ning draamategevuste läbiviija eeldustest, kohustustest ja ülesannetest;
• Suudab mõista ja rakendada draamaõpetuse meetodi kasutamise võimalusi erialases pedagoogilises töös erinevate õppe- ja kasvatustegevuste läbiviimiseks nii formaalses kui mitteformaalses õppekeskkonnas;
• Omab esmast praktilist kogemust draamaõpetuse tegevuste läbiviimisest ning enesereflektsioonina tajub enda võimeid selles rollis.
Eeldused
lasteaia- ja kooliõpetajad, noorsootöötajad
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Lõpetamistingimused
Koolitus toimub seminari ja praktikumina. Seminar on lektori ja osalejate vaheline interaktsioon – igat teemat käsitletakse vastastikuse suhtluse kaudu: arutelud, analüüsimine, näitlikustamine, osalejate eelnevad kogemused, vastastikune diskuteerimine. Praktikumis sooritatakse lektori poolt antud ülesandeid draamaõpetuse tegevuste kasutamise praktiseerimiseks ja kogemuse saamiseks õppe- ja kasvatustöö läbiviimisel.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tõend
Koolitajad
Margus Abel, MA
Kursuse hind
120 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199 774, riina.stahl@tlu.ee
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
03.01.2017 | 10:00-17:15 | Teoreetilised käsitlused draamaõpetusest kui õpetamisviisist, teemade arutelud | M-340 | |
05.01.2017 | 09:15-16:30 | Draamategevuste läbiviimine rühmatöödena. Analüüs. | M-340 |