HRC0181/4 - Loetu mõistmise ja ennastjuhtiva õppimise arendamise programmi „Me loeme“ rakendamine klassis
Toimumise aeg
19.08.2020 - 31.03.2021
Registreerimise tähtaeg
10.08.2020
Toimumise koht
Tallinn, Narva mnt 25
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 120 tundi)
Sihtgrupp
Üldhariduskoolis töötavad klassiõpetajad, eripedagoogid, logopeedid ja õpiabiõpetajad
Eesmärk
süvendada teadlikkust lugemisoskuse arengu toetamise võimalustest; kujundada oskused rakendada klassi/õpiabirühma õppetegevuses programmi „Me loeme“.
Sisu
Õppimine ja õpistrateegiad. Lugemine ja lugemisstrateegiad. Lugemisstrateegiate-alase teadlikkuse ja strateegiate kasutamisoskuse hindamine ja arendamine. Vastastikune õpetamine. Enesejuhitud õppimine. Õppeprogrammi „Me loeme“ põhiprintsiibid ja rakendamine. Rühmatöö läbiviimine. Õppetegevuste vaatlus ja analüüs. Tekstide kohandamine. Õpilase õpi- ja lugemisoskuste arengu jälgimine ja hindamine.
Õpiväljundid
Koolituse läbinu:
- teab õppimise ja õpistrateegiate arengu toetamise põhimõtteid;
- teab lugemise protsessi olulisemaid kognitiivseid, motivatsioonilisi ja metakognitiivseid tegureid;
- teab ja oskab kasutada erinevaid lugemisstrateegiaid;
- teab lugemisstrateegiate õpetamise võimalusi ning oskab neid valida ja rakendada õppetöös vastavalt õpilaste oskuste tasemele;
- analüüsib õpilaste lugemisstrateegiate kasutamise oskust ja motivatsiooni lugemisülesannete täitmisel;
- oskab arendada õpilaste teadlikkust ja oskusi oma õppetegevust eesmärgistada, planeerida, jälgida ja hinnata;
- teab tekstide keelelise, vormilise ja sisulise kohandamise põhimõtteid ja oskab lugemisteksti kohandada vastavalt õpilase oskuste tasemele;
- analüüsib enda õpetamistegevusi ja õpetamise protsessis esilekerkivaid väljakutseid ning oskab valida sobivaid õpetamisviise;
- hindab enda õpetamistegevuste tulemuste jätkusuutlikkuse tagamise võimalusi ning planeerib vajalikud jätkutegevused muudatuste kinnistamiseks.
Eeldused
Programmis osalemise eelduseks on võimalus programmi tegevusi rakendada 2.-4. klassi õpilaste õpetamisel koolis klassitunnis või õpiabirühmas 18 õppetunnis programmi vältel.
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Vähemalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat.
Lõpetamistingimused
Ühisseminarid, kus toimuvad interaktiivsed loengud ja arutelud TLÜ koolitajate ja programmis osalejatega (3 tk); õppetundide ettevalmistus, läbiviimine ja analüüs (18 tk); õpilaste oskuste arengu jälgimine, hindamine ja analüüs iseseisva tööna, enda õpetamistegevuste analüüs; kodutööd (3 tk).
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Piret Soodla, Kristi Jakobson, Kaja Mädamürk, Eliis Härma, Maris Juhkam
Kursuse hind
0 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Koolitust rahastab Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik.
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Riina Stahl, 6199774, riina.stahl@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
12
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
19.08.2020 | 12:00-14:00 | koolituseelne infoseminar Tallinnas | T-410 | |
21.08.2020 | 12:00-14:00 | koolituseelne infoseminar Tartus | Näituse 2-121, Tartu | |
28.08.2020 | - | T-415 | ||
09.10.2020 | - | T-415 | ||
31.03.2021 | - | Tagasisideseminar (kuupäev täpsustusmisel!) |