LTC0137/1 - ATH õpilase eripärade kaardistamine ja korrigeerimine kunstipõhiste meetoditega
Toimumise aeg
19.10.2017 - 07.12.2017
Registreerimise tähtaeg
18.10.2017
Toimumise koht
Räägu 49, Tallinn
Maht
84 akadeemilist tundi (kontaktõpe 24 tundi, iseseisevõpe 60 tundi)
Sihtgrupp
Koolipsühholoogid, eripedagoogid, sotsiaalpedagoogid, klassi- ja väikeklasside õpetajad – kes on huvitatud omakogemusele põhinevatest teadmistest ja oskustest, kuidas rakendada ATH lastega kunstipõhised harjutusi tunnis ja tugiteenustega integreerituna.
Eesmärk
Ülevaate saamine ATH olemusest, esinemissagedusest, ATH-ga lapse/pere intervjueerimisest (intervjuu küsimused) ja ATH laste juhtimisel abiks olevatest võtetest.
ATH lapse eripärade (tugevuste-ja arengupotentsiaali) kaardistamisel abistavate kunstipõhiste harjutustega tutvumine ja nende kasutamise harjutamine.
ATH lapse sotsiaalseid ja enesekohaseid oskusi ning kognitiivseid funktsioone toetavate individuaalsete- ja grupimeetodil kunstipõhiste harjutustega tutvumine ja nende kasutamise harjutamine.
Sisu
Põhjalik intervjuu võimaldab edukalt kaardistada ATH lapse eripärad ja arengupotentsiaali last ja tema vanemaid kaasates. Kunstipõhised, erinevatele kunstivahenditele- ja tehnikatele põhinevad harjutused on spetsialistidele abiks ATH lapse eripärade kaardistamisel. Grupi- ja individuaalsel meetodil kunstipõhiste harjutustega on võimalik toetada ATH laste enesekohaseid- ja sotsiaalseid oskusi ning kognitiivseid funktsioone.
Õpiväljundid
on saanud ülevaate ATH olemusest ja lapse/pere intervjueerimisest, ATH laste juhtimisel abistavatest võtetest; teab ja oskab kasutada kunstipõhiseid harjutusi, mis abistavad ATH lapse eripärade kaardistamisel; oskab kasutada kunstipõhiseid grupi- ja individuaalse meetodi harjutusi, mille abil toetada ATH lapse sotsiaalseid oskusi (prosotsiaalne käitumine, suhted, sotsiaalne mõistmine) enesekohaseid oskusi (eneseanalüüs, käitumise juhtimine) ja kognitiivseid funktsioone (tähelepanu, mälu, täidesaatvad funktsioonid, jms).
Eeldused
Varasem kogemus ATH lastega
õpikeskkond
20-kohaline projektori ja pabertahvliga ruum, mis toetab rühmatöö õppemeetodit
koolitaja kompetentsus
Marika Ratnik, MSc on pere- ja kunstiterapeut ning Tallinna Ülikoolis visuaalkunstiteraapia lektor. Kunstiterapeudina töötab kunstiteraapia meetodil erinevate sihtgruppidega (lapsed, noorukid, pered).
Mari-Liis Saarela, MSc, kliiniline psühholoog, Psühhiaatria ja Psühhoteraapia keskuses SENSUS.
Lõpetamistingimused
Iseseisev kunstipõhiste tehnikate kasutamine ATH lastega 60 ak/tunni ulatuses ning läbiviidud tegevuse analüüsimine koolitusgrupis.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Marika Ratnik; MSc, M.L Saarela; MSc
Kursuse hind
126 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Loodus- ja terviseteaduste instituut, Madli Tõitoja, 639 1752, madli.toitoja@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
12
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
19.10.2017 | 10:00-17:15 | ATH õpilase eripärade kaardistamine ja korrigeerimine kunstipõhiste meetoditega | M.L Saarela, M.Ratnik | Rä- 317 |
09.11.2017 | 10:00-17:15 | ATH õpilase eripärade kaardistamine ja korrigeerimine kunstipõhiste meetoditega | M.Ratnik | Rä- 317 |
07.12.2017 | 10:00-17:15 | ATH õpilase eripärade kaardistamine ja korrigeerimine kunstipõhiste meetoditega | M. Ratnik | Rä- 317 |