LTC0137/1 - ATH õpilase eripärade kaardistamine ja korrigeerimine kunstipõhiste meetoditega

Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

19.10.2017 - 07.12.2017

Registreerimise tähtaeg

18.10.2017

Toimumise koht

Räägu 49, Tallinn

Maht

84 akadeemilist tundi (kontaktõpe 24 tundi, iseseisevõpe 60 tundi)

Sihtgrupp

Koolipsühholoogid, eripedagoogid, sotsiaalpedagoogid, klassi- ja väikeklasside õpetajad – kes on huvitatud omakogemusele põhinevatest teadmistest ja oskustest, kuidas rakendada ATH lastega kunstipõhised harjutusi tunnis ja tugiteenustega integreerituna.

Eesmärk

Ülevaate saamine ATH olemusest, esinemissagedusest, ATH-ga lapse/pere intervjueerimisest (intervjuu küsimused) ja ATH laste juhtimisel abiks olevatest võtetest.
ATH lapse eripärade (tugevuste-ja arengupotentsiaali) kaardistamisel abistavate kunstipõhiste harjutustega tutvumine ja nende kasutamise harjutamine.
ATH lapse sotsiaalseid ja enesekohaseid oskusi ning kognitiivseid funktsioone toetavate individuaalsete- ja grupimeetodil kunstipõhiste harjutustega tutvumine ja nende kasutamise harjutamine.

Sisu

Põhjalik intervjuu võimaldab edukalt kaardistada ATH lapse eripärad ja arengupotentsiaali last ja tema vanemaid kaasates. Kunstipõhised, erinevatele kunstivahenditele- ja tehnikatele põhinevad harjutused on spetsialistidele abiks ATH lapse eripärade kaardistamisel. Grupi- ja individuaalsel meetodil kunstipõhiste harjutustega on võimalik toetada ATH laste enesekohaseid- ja sotsiaalseid oskusi ning kognitiivseid funktsioone.

Õpiväljundid

on saanud ülevaate ATH olemusest ja lapse/pere intervjueerimisest, ATH laste juhtimisel abistavatest võtetest; teab ja oskab kasutada kunstipõhiseid harjutusi, mis abistavad ATH lapse eripärade kaardistamisel; oskab kasutada kunstipõhiseid grupi- ja individuaalse meetodi harjutusi, mille abil toetada ATH lapse sotsiaalseid oskusi (prosotsiaalne käitumine, suhted, sotsiaalne mõistmine) enesekohaseid oskusi (eneseanalüüs, käitumise juhtimine) ja kognitiivseid funktsioone (tähelepanu, mälu, täidesaatvad funktsioonid, jms).

Eeldused

Varasem kogemus ATH lastega

õpikeskkond

20-kohaline projektori ja pabertahvliga ruum, mis toetab rühmatöö õppemeetodit

koolitaja kompetentsus

Marika Ratnik, MSc on pere- ja kunstiterapeut ning Tallinna Ülikoolis visuaalkunstiteraapia lektor. Kunstiterapeudina töötab kunstiteraapia meetodil erinevate sihtgruppidega (lapsed, noorukid, pered).

Mari-Liis Saarela, MSc, kliiniline psühholoog, Psühhiaatria ja Psühhoteraapia keskuses SENSUS.

Lõpetamistingimused

Iseseisev kunstipõhiste tehnikate kasutamine ATH lastega 60 ak/tunni ulatuses ning läbiviidud tegevuse analüüsimine koolitusgrupis.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Marika Ratnik; MSc, M.L Saarela; MSc

Kursuse hind

126 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

Loodus- ja terviseteaduste instituut, Madli Tõitoja, 639 1752, madli.toitoja@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

12

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
19.10.2017 10:00-17:15 ATH õpilase eripärade kaardistamine ja korrigeerimine kunstipõhiste meetoditega M.L Saarela, M.Ratnik Rä- 317
09.11.2017 10:00-17:15 ATH õpilase eripärade kaardistamine ja korrigeerimine kunstipõhiste meetoditega M.Ratnik Rä- 317
07.12.2017 10:00-17:15 ATH õpilase eripärade kaardistamine ja korrigeerimine kunstipõhiste meetoditega M. Ratnik Rä- 317