HRC0672/1 - Kvaliteetsele eestikeelsele õppele üleminek praktikas lasteaiaõpetajatele

Esimesed kohtumised: 15.04.2024, 29.04.2024, 07.05.2024. Kursus jätkub 2024/25 õa, ajad ja koht täpsustuvad.
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

15.04.2024 - 31.12.2024

Registreerimise tähtaeg

19.04.2024

Toimumise koht

Ida-Virumaa

Maht

52 akadeemilist tundi (kontaktõpe 42 tundi, iseseisevõpe 10 tundi)

Sihtgrupp

Ida-Virumaa laseteaedade alustavad õpetajad

Eesmärk

Tutvuda mitmete aktiveerivate meetodite ja töövõtetega, millega õpet ja kõiki selles osalejaid toetada eestikeelsele õppele ülemineku intensiivses protsessis. Kogeda õpitavate meetodite mõju ja osata neid praktikasse rakendada.

Sisu

I Hommikuring rühmas: grupi loomine ja lastegrupi juhtimine; hommikuringi olulisus ja eesmärgid; sotsiaalsete oskuste õpe lasteaias; hommikuringi tegevused ja toimimine.
II Õppetegevused mängu abil, lõimitud tegevused ja aktiivõppemeetodid: õppetegevused rühmas gruppides; paaris-ja grupitööd; õppemängud ja mängu kaudu õppimine.
III Keele ja kõne arendamine liisusalmide, muusika ja mängude abil: liisusalmid ja eestikeelsed luuletused; lihtsad eestikeelsed laulud; laulumängud ja rahvuslikud mängud
IV Lugemise-ja kirjutamise õppemängud ja tegevused rühmas: tähtede ja häälikute õpe lapsest lähtuvate tegevuste abil; lugemismängud lasteaias; lugemiskeskkonna loomine rühma
V Rühmakeskonna loomine lapsest lähtuvaks: rääkivad seinad ja laste kaasamine õppevahendite loomisesse; õppetöö võimalused gruppides; motiveeriva lugemiskeskkonna loomine
VI Õuesõppe mängud ja looduses õppimine: õuesõppe mängud ja tegevused; laste loomuliku mänguhuvi kasutamine õppeprotsessis; avastus ja õhin mängus.
VII Õpetaja kui juht oma rühmas: rühmameeskonna koostöö ja vanematega usaldussuhted: õpetaja roll juhina; rühmameeskonna koostöö juhtimine ja olulisus lapse arengu toetamisel; lapsevanematega usaldussuhete loomine ja hoidmine.

Õpiväljundid

Kursuse läbinud õpetaja:
- mõistab igapäevaseid väljakutseid eestikeelsele õppele üle minevas rühmas ja kollektiivis;
- kasutab praktilisi võtteid edukaks ja mõtestatud tegevuseks eestikeelsele õppele üle minevas rühmas, arvestades seejuures kaasava hariduse aluseid;
- loob tasakaalustatud ja vajaduspõhise vahelduva õpikeskkonna eestikeelsele õppele üle minevas rühmas, toetades seejuures laste sotsiaalset ja emotsionaalset arengut;
- mõistab õpetaja rolle rühmas ja kollektiivis; kasutab teadlikult asjakohaseid juhtimisvõtteid.

Eeldused

töötamine õpetajana Ida-Virumaa koolieelses lasteasutuses

koolitaja kompetentsus

Koolitajateks on tunnustatud õppejõud, valdkondlikud asjatundjad, spetsialistid ja praktikutest koostööpartnerid, kellel on olemas vajaminevad andragoogilised pädevused.

Lõpetamistingimused

Aktiivne osalemine kontaktõppes. Kursus toimub kogemusõppe printsiipidele tuginedes osalejaid kaasavalt, õppemeetoditena rakendatakse grupitöid, rollimänge, ajurünnakuid, individuaalseid ülesandeid ning refleksiooni. Iseseisva tööna osaleja koostab eneseanalüüsi, lähtudes õppesisu järk-järgulisest läbimisest.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tõend

Koolitajad

Maili Liinev

Kursuse hind

tasuta

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Kaarin Peet, kaarin.peet@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

15