HRC0223/2 - Õppimise alusprotsessid ja nende toetamine ("Hariduse juhtimise alused " koolituse moodul)
Toimumise aeg
06.09.2019 - 12.12.2019
Registreerimise tähtaeg
29.08.2019
Toimumise koht
Tallinn, Uus-Sadama 5 ja Narva mnt 25
Maht
156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 120 tundi)
Sihtgrupp
hariduse juhtimisest huvitatud
Eesmärk
kujundada pädevus õppimise alusprotsessidega arvestavate keskkondade analüüsimiseks ja loomiseks ning haridusliku neuroteaduse ja haridustegelikkuse vaheliste koostöökohtade kriitiliseks analüüsiks.
Sisu
Hariduslike sekkumisprogrammide efektiivsus ja põhjendatus. Levinuimate pedagoogiliste süsteemide ja innovatiivsete praktikate põhjendatus psüühika arengu ja toimimise seisukohast. Sotsiaalne pädevus ja selle toetamine (sh sotsiaalse infotöötluse mudel, theory of mind). Enesekohase info töötlemise pädevus ja selle toetamine. Eneseregulatsioon ja selle toetamine. Täidesaatvad funktsioonid ja nende toetamine. Matemaatilise mõtlemise areng ja selle toetamine. Haridusliku neuroteaduse rakendusvõimalused ja neuromüüdid.
Õpiväljundid
- tunneb haridusliku neuroteaduse tänapäevaseid käsitusi õppimise ja arengu suunamise kontekstis oluliste alusprotsesside kohta;
- analüüsib kriitiliselt neuroteaduste ja hariduse vahelise teadmise sidumise võimalusi ja ohte;
- on kaardistanud ja analüüsinud haridusliku neuroteaduse põhimõtete rakendamist ja rakendamise valmidust Eesti hariduskontekstis;
- analüüsib tuginevalt teadmistele õppimise alusprotsessidest hariduspsühholoogilisi sekkumisprogramme;
- seob teadmisi psüühika toimimisest kasvatusteaduslike õppimisteooriatega (sh biheivioristlik, sotsiaalkonstruktivistlik, humanistlik õppimisteooria);
- teab nüüdisaegsetest erinevatest pedagoogilistest süsteemidest, neist lähtunud innovatiivsetest praktikatest, analüüsib nende mõju ja kasutusväärtust kasvatus- ja õppeprotsessis
Eeldused
kõrgharidus
õpikeskkond
Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.
koolitaja kompetentsus
Vähemalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat. /
Lõpetamistingimused
Individuaalsed lugemisülesanded koos teemakohaste lühianalüüside ja märkamisülesannetega igaks kohtumiseks.
Grupitöö Eesti kontekstis aktuaalse haridusliku sekkumise või pedagoogilise süsteemi teoreetiliselt põhjendatud analüüsina.
Iseseisvate ülesannete käigus toetatakse muuhulgas nii koostööoskuste ja üksteiselt õppimise kui ka uurimispädevuse kujundamist.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
TLÜ tunnistus
Koolitajad
Kati Aus, MA; Elina Malleus, MA
Kursuse hind
240 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)
Korraldaja
Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 6199859, elina.ojamets@tlu.ee
Minimaalne osalejate arv
1
AJAKAVA
aeg | teema | koolitaja + asutus | ruum | |
---|---|---|---|---|
06.09.2019 | 14:15-16:45 | Kati Aus ja Elina Malleus, Tallinna Ülikool | M-134 | |
19.09.2019 | 12:15-16:30 | Kati Aus ja Elina Malleus, Tallinna Ülikool | T-416 | |
21.11.2019 | 12:15-16:30 | Kati Aus ja Elina Malleus, Tallinna Ülikool | T-416 | |
28.11.2019 | 12:15-16:30 | Kati Aus ja Elina Malleus, Tallinna Ülikool | T-416 | |
12.12.2019 | 12:15-16:30 | Kati Aus ja Elina Malleus, Tallinna Ülikool | T-416 |