HRC0223/2 - Õppimise alusprotsessid ja nende toetamine ("Hariduse juhtimise alused " koolituse moodul)

Õpe toimub koos eriala tudengitega tsükliõppes. Maksta tuleb arve alusel septembris. Mooduli läbinud sooritavad arvestuse või eksami ning saavad Tallinna Ülikooli täienduskoolituse tunnistuse koos lisaga läbitud teemade kohta.
Osalejate arv on täis!
Registreerimine on lõppenud!

Toimumise aeg

06.09.2019 - 12.12.2019

Registreerimise tähtaeg

29.08.2019

Toimumise koht

Tallinn, Uus-Sadama 5 ja Narva mnt 25

Maht

156 akadeemilist tundi (kontaktõpe 36 tundi, iseseisevõpe 120 tundi)

Sihtgrupp

hariduse juhtimisest huvitatud

Eesmärk

kujundada pädevus õppimise alusprotsessidega arvestavate keskkondade analüüsimiseks ja loomiseks ning haridusliku neuroteaduse ja haridustegelikkuse vaheliste koostöökohtade kriitiliseks analüüsiks.

Sisu

Hariduslike sekkumisprogrammide efektiivsus ja põhjendatus. Levinuimate pedagoogiliste süsteemide ja innovatiivsete praktikate põhjendatus psüühika arengu ja toimimise seisukohast. Sotsiaalne pädevus ja selle toetamine (sh sotsiaalse infotöötluse mudel, theory of mind). Enesekohase info töötlemise pädevus ja selle toetamine. Eneseregulatsioon ja selle toetamine. Täidesaatvad funktsioonid ja nende toetamine. Matemaatilise mõtlemise areng ja selle toetamine. Haridusliku neuroteaduse rakendusvõimalused ja neuromüüdid.

Õpiväljundid

- tunneb haridusliku neuroteaduse tänapäevaseid käsitusi õppimise ja arengu suunamise kontekstis oluliste alusprotsesside kohta;
- analüüsib kriitiliselt neuroteaduste ja hariduse vahelise teadmise sidumise võimalusi ja ohte;
- on kaardistanud ja analüüsinud haridusliku neuroteaduse põhimõtete rakendamist ja rakendamise valmidust Eesti hariduskontekstis;
- analüüsib tuginevalt teadmistele õppimise alusprotsessidest hariduspsühholoogilisi sekkumisprogramme;
- seob teadmisi psüühika toimimisest kasvatusteaduslike õppimisteooriatega (sh biheivioristlik, sotsiaalkonstruktivistlik, humanistlik õppimisteooria);
- teab nüüdisaegsetest erinevatest pedagoogilistest süsteemidest, neist lähtunud innovatiivsetest praktikatest, analüüsib nende mõju ja kasutusväärtust kasvatus- ja õppeprotsessis

Eeldused

kõrgharidus

õpikeskkond

Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne.

koolitaja kompetentsus

Vähemalt MA, täiskasvanute koolitamise kogemus, hariduse valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 5 aastat. /

Lõpetamistingimused

Individuaalsed lugemisülesanded koos teemakohaste lühianalüüside ja märkamisülesannetega igaks kohtumiseks.
Grupitöö Eesti kontekstis aktuaalse haridusliku sekkumise või pedagoogilise süsteemi teoreetiliselt põhjendatud analüüsina.
Iseseisvate ülesannete käigus toetatakse muuhulgas nii koostööoskuste ja üksteiselt õppimise kui ka uurimispädevuse kujundamist.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument

TLÜ tunnistus

Koolitajad

Kati Aus, MA; Elina Malleus, MA

Kursuse hind

240 EUR (osaleja, hinnale ei lisandu km)

Korraldaja

Haridusteaduste instituut, Elina Ojamets, 6199859, elina.ojamets@tlu.ee

Minimaalne osalejate arv

1

AJAKAVA

aeg teema koolitaja + asutus ruum
06.09.2019 14:15-16:45 Kati Aus ja Elina Malleus, Tallinna Ülikool M-134
19.09.2019 12:15-16:30 Kati Aus ja Elina Malleus, Tallinna Ülikool T-416
21.11.2019 12:15-16:30 Kati Aus ja Elina Malleus, Tallinna Ülikool T-416
28.11.2019 12:15-16:30 Kati Aus ja Elina Malleus, Tallinna Ülikool T-416
12.12.2019 12:15-16:30 Kati Aus ja Elina Malleus, Tallinna Ülikool T-416